Slutte med smokk...

Le10

Glad i forumet
Marsmellows-15
Når burde barnet slutte med smokk og hvordan gjør vi det? Her brukte ikke eldste smokk, så slapp billig unna, men Frøkna bruker, Nå er det kun ved soving hun får den, og noen ganger på litt lengre kjøreturer nå hu blir utolmodig.
 
Det er ikke noe å stresse med når det ikke blir brukt hele døgnet og er tilpasset alderen, men så fort hun er klar kan dere jo begynne så smått. :)
Barnet bør forstå hva som skjer før man tar fra det smokken, tenker jeg.
Vår sønn får den når han skal sove, og på turen hjem fra bhg. Ellers passer kosedyrene i sengen/vognen på smokkene.
Han spytter den jo ut om natten også, og da forsøker vi alltid å roe ham ned med å stryke på ham og gi ham kosedyret sitt før vi putter inn smokken hvis han blir urolig. (Putter den så klart aldri inn når han har spyttet den ut selv og ikke leter etter den.)

Ellers er det jo veldig greit å ikke bruke smokken som trøst når det ikke er nødvendig, og heller distrahere med noe annet. :)
 
Det er ikke noe å stresse med når det ikke blir brukt hele døgnet og er tilpasset alderen, men så fort hun er klar kan dere jo begynne så smått. :)
Barnet bør forstå hva som skjer før man tar fra det smokken, tenker jeg.
Vår sønn får den når han skal sove, og på turen hjem fra bhg. Ellers passer kosedyrene i sengen/vognen på smokkene.
Han spytter den jo ut om natten også, og da forsøker vi alltid å roe ham ned med å stryke på ham og gi ham kosedyret sitt før vi putter inn smokken hvis han blir urolig. (Putter den så klart aldri inn når han har spyttet den ut selv og ikke leter etter den.)

Ellers er det jo veldig greit å ikke bruke smokken som trøst når det ikke er nødvendig, og heller distrahere med noe annet. :)
Så bra :) mener å ha lest/hørt at barn burde slutte med smokk ved 2.5års alderen pga tannstillinger. Men da gidder jeg ikke å tenke så mye på det. Mi å spytter ut smokken om natta, og det går fint å roe henne uten smokk. Men, hun er veldig avhengig av den i det hun skal sove, vi hadde glemt å ta med smokk i bhg en dag, hun sov ikke den dagen for å si det sånn! Og hun sover egentlig fortsatt opp til 3t på dagen.
 
Back
Topp