Vi som temper

113e83f06c349ba54b01fcbe0fcc0e5f.jpg

Hva tenker dere om denne? Jeg fikk ikke tempen før mandagen i forrige uke så kunne ikke starte tidligere, vet og med el tester at jeg hadde el torsdag/fredagen[emoji4]
Tenker du hadde EL på fredagen. Hvorfor er noen av sirklene dine tomme?

Jeg vet ikke hvorfor noen er tomme, håpte noen her visste [emoji4][emoji4]

Har du tempet til samme tid? Og lagt dem inn til samme tid? Tomme sirkler er vel når man har tempet til litt annen tid enn vanlig, eller at man glemmer å endre klokkeslett i ff om man legger inn resultatet seinere. Tror det er +- 30 min før en får tom sirkel, men ikke helt sikker.

IMG_3711.PNG
Positive el tester søndag og negativ mandag og i dag.

Veit ikkje kor i syklusen jeg er pga MA/BO. Har hatt negative G tester siden 17 mai. Mensen 14 mai har jeg hatt og er så nedfor etter jeg målte tempen i dag. Mistet gnisten. Kva tror dokke ?

Vis vedlegget 226511
Positive el tester søndag og negativ mandag og i dag.

Veit ikkje kor i syklusen jeg er pga MA/BO. Har hatt negative G tester siden 17 mai. Mensen 14 mai har jeg hatt og er så nedfor etter jeg målte tempen i dag. Mistet gnisten. Kva tror dokke ?
Hvis du hadde mensen 14. mai, hvorfor er det oppført som avsluttet 12.mai? Kan det være at du registrerer feil? Kan hende du ikke har EL denne syklusen, eller at den bare ikke er kommet enda. Ser at flere her har fått gode resultater av å drikke salvie-te. Kanskje det kunne vært noe for deg?

Hvis du hadde mensen 14. mai, hvorfor er det oppført som avsluttet 12.mai? Kan det være at du registrerer feil? Kan hende du ikke har EL denne syklusen, eller at den bare ikke er kommet enda. Ser at flere her har fått gode resultater av å drikke salvie-te. Kanskje det kunne vært noe for deg?

12 mai begynte jeg og blø og det viste seg klumper som må ha vert rester. Stoppet 13 mai ingen blod og 14 mai begynte det igjen og den var rett mengde og slik min mens bruker og være. Bruker og ha 28 dager syklus. Blir utsatt når ein prøver og har ikkje fått i gang systemet siden graviditeten fra 5 feb.

Var på do no og måtte skifte truse. Var masse kvitt i trusa (lotion) er det normalt ? Tempen viser at jeg ikkje har hatt el på mandag. Men jeg var våt mandag og lotion i dag. Er det normalt ?

Kom på et til nybegynner spørsmål :p Når man har hatt El stiger tempen igjen i 3 dager. Holder den jevn høy temp eller kan det være variasjon men høyre enn tidligere ? eller høyrere enn rett før temp stigning ? :p

La med et bilde av målinger så langt:)( akuratt korrigert litt, så jeg hadde lagt inn mens start 14 mai, det var 15 mai :))

Vedlegg

• Screenshot_2017-05-31-10-31-14.png
    Screenshot_2017-05-31-10-31-14.png
    301,1 KB · Visninger: 83
Last edited:
Kom på et til nybegynner spørsmål :p Når man har hatt El stiger tempen igjen i 3 dager. Holder den jevn høy temp eller kan det være variasjon men høyre enn tidligere ? eller høyrere enn rett før temp stigning ? :p

La med et bilde av målinger så langt:)( akuratt korrigert litt, så jeg hadde lagt inn mens start 14 mai, det var 15 mai :))

Legger ved et eksempel fra forrige syklus. Som du ser er det er syklusen delt inn i to helt tydelige faser. En lavere temperatur før EL, og så høyere temp etter EL. Tempen faller igjen når TR kommer. Vi sier det må være tre dager med høyere temp for å være sikker på at EL har vært, men tempen holder seg høy helt frem til TR kommer. Ikke bare i tre dager. Men, det kan være forhold som virker inn, som sykdom, reise, urolige netter osv som kan gjøre at tempen svinger. Derfor er huskeregelen at det må være minst tre dager med høyere temp.

Du kan google BBT og charting eller google naturlig familieplanlegging. Sånn som på denne siden: http://www.syklus.info/nfp/naturlig-familieplanlegging/

Vedlegg

• b_edg72X.png
    b_edg72X.png
    16,9 KB · Visninger: 96
3229a09d128bd1465ce38311022e54c1.jpg

Dette er slags patetisk forsøk på temphopp? Hmpf. Alt tyder på at eggløsningen var igår, bortsett fra at tempen ikke akkurat har gjort den helt store økningen. Google sier at det kan være at kroppen reagerer seint på progesteronet. Og om eggløsningrn var seint på kvelden/tidlig natt så har ikke kroppen hatt mange timer på seg.

Går det an å endre en graf en tidligere syklus? Hadde en tilsvarende økning sist mnd, men da hverken sjekket jeg tapp eller fikk en positiv el-test å støtte meg på (og om el var søndag så kan manglende positiv el-test forklares med at vi var på reise hele lørdagen og jeg testet derfor ikke på ettermiddagen/kvelden, kun morgen), og la inn eggwhite som muligens heller var rester. Fikk dermed satt el på den dagen tempen steig litt. Hadde vært fint om el var en dag tidligere sist nemlig, for en lutealfase på 9 dager er jo noget bedre enn 8. [emoji14]

Ev. har ikke egget sluppet nå. Men...

3229a09d128bd1465ce38311022e54c1.jpg

Dette er slags patetisk forsøk på temphopp? Hmpf. Alt tyder på at eggløsningen var igår, bortsett fra at tempen ikke akkurat har gjort den helt store økningen. Google sier at det kan være at kroppen reagerer seint på progesteronet. Og om eggløsningrn var seint på kvelden/tidlig natt så har ikke kroppen hatt mange timer på seg.

Går det an å endre en graf en tidligere syklus? Hadde en tilsvarende økning sist mnd, men da hverken sjekket jeg tapp eller fikk en positiv el-test å støtte meg på (og om el var søndag så kan manglende positiv el-test forklares med at vi var på reise hele lørdagen og jeg testet derfor ikke på ettermiddagen/kvelden, kun morgen), og la inn eggwhite som muligens heller var rester. Fikk dermed satt el på den dagen tempen steig litt. Hadde vært fint om el var en dag tidligere sist nemlig, for en lutealfase på 9 dager er jo noget bedre enn 8. [emoji14]

Ev. har ikke egget sluppet nå. Men...

Samme problem her, ble skikkelig skuffet av tempen idag.. Trodde virkelig jeg skulle ha vært 1-2 dpo :(

IMG_6344.jpg

Tempen steg så lovende, så kunne ikke dy meg og testet. :-( Null og niks. Dpo11, lutealfase 11 dager. Så får se om TR kommer med tempdropp snart.

chartgraph_module.png

IMG_3714.jpg

Forstår ingenting. Eggløsning mandag pga var våt og litt slim. Tirsdag kvitt utflod og tør og tør i dag og. Kva trur dokke ? Feil på måle i går ( sov urolig vakna mangen gangs, vakna uten dyne) kan det spille inn ?

Samme problem her, ble skikkelig skuffet av tempen idag.. Trodde virkelig jeg skulle ha vært 1-2 dpo :(

Jeg heiv meg jo selvsagt i googlingen, og fant at det ikke er uvanlig med svak stigning første par dagene, så jeg tror ikke vi skal ta sorgene helt på forskudd. Men, litt lettere for meg å si som hadde rimelig likt mønster sist gang også, med en svak stigning før den plutselig føyk i været.

Vis vedlegget 226563

Forstår ingenting. Eggløsning mandag pga var våt og litt slim. Tirsdag kvitt utflod og tør og tør i dag og. Kva trur dokke ? Feil på måle i går ( sov urolig vakna mangen gangs, vakna uten dyne) kan det spille inn ?

Søk på BBT fallback rise, det hender seg hos flere at den plutselig faller ned ganske tidlig før den så stiger igjen og holder seg oppe. Det kan være at FF trenger noen flere dager for å sette kryss, men de chartene jeg har sett har fått bekreftet eggløsning selv med et lite fall tidlig. Så trenger ikke være feil!

Jeg heiv meg jo selvsagt i googlingen, og fant at det ikke er uvanlig med svak stigning første par dagene, så jeg tror ikke vi skal ta sorgene helt på forskudd. Men, litt lettere for meg å si som hadde rimelig likt mønster sist gang også, med en svak stigning før den plutselig føyk i været.

Søk på BBT fallback rise, det hender seg hos flere at den plutselig faller ned ganske tidlig før den så stiger igjen og holder seg oppe. Det kan være at FF trenger noen flere dager for å sette kryss, men de chartene jeg har sett har fått bekreftet eggløsning selv med et lite fall tidlig. Så trenger ikke være feil!

Takk det var ein flott info. Da forstår jeg meir.

Back
Topp