Sørlandet sykehus, Arendal

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 37 01 42 78
Nettside: https://sshf.no/behandlinger/fodsel-arendal
Adresse: Sykehusveien 1, 4838 Arendal (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Arendal.jpg


Barseltilbud og visittider:
Vi har tre fødestuer.
Barselavdelingen består av tre enerom, fire dobbeltrom og fire familierom.
Vi har fire familierom. Familierommene har TV, dobbeltseng, vugge og stellebord. Prisen på familierommet er kr 350 pr døgn for far (da er maten inkludert).
Visittider: Siesta mellom 13.30 og 16.30, ellers åpent. Far og søsken får være på rommene, andre besøkende må på dagligstua.

Gjennomsnittlig liggetid: 3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken ligger i en hylle på oppholdsrommet slik at foreldre selv kan forsyne seg.

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser.
Antall fødsler i året ca 1000-1100. Vi tar i mot fødende etter uke 34. Fødende før uke 34 sendes til Kristiansand.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 37 01 40 00
Barselavdelingen: 37 01 45 95
 
Last edited by a moderator:
Fødte her i 2011, og det var ingen trivelig opplevelse. Følte meg bare i veien og til bry, fikk lite/dårlig info, og det var kommunikasjonsproblemer personalet imellom. Barnepleierne prøvde å overtale meg til å la de gi barnet nan daglig, selvom barnet ikke tapte noe særlig vekt og jeg hadde godt med melk. Noen solstråledamer lyste opp i alt elendet, håper jeg var uheldig og at mitt opphold ikke er representativt.
 
Jeg fikk ei lita jente her i Oktober 2011.
Den jordmora som fikk hukka tak i meg når jeg sto å slo å skreik inn i veggen var ho jeg hadde gjennom hele fødselen.
Ho var fantastisk.
Jeg strøyk på hånden hennes å ga ho masse ros tilbake og ho passet min personlighet godt.
Ho var like gammel som mannen min.
Ho var eneste jeg var fornøyd med der oppe tho.
De andre som jeg ba om hjelp til angående amming var bare sånne sure gamle grettene kjærringer.
Denne gangen om det ikke er noe komplikasjoner så skal jeg være der bare den første dagen å så rett hjem.
For være der å bli sett ned på gidder jeg ikke.
 
Jeg hadde blandet opplevelse da jeg fødte her i 2012. Dårlig oppfølging etter fødsel. Barnelege er ikke på vakt på sykehuset mellom kl 20.00 og kl 08.00. Men kan ringes etter.
 
Blandet opplevelse. Fikk ikke bytte jordmor slik jeg hadde sett for meg og fikk ikke den smerte lindringen jeg ble lovt i setefødsel.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Er veldig spent på hva som møter meg når jeg kommer. Men, må si at jordmoren og barnepleier jeg møtte på tidlig ul virket supre
 
veldig koselige barnepleiere, men de har for mye å gjøre! jordmor som var der når jeg kom var kjempekoselig<3
hun var grei hun andre som tok over ved vaktbytte og :) følte meg godt ivaretatt på fødestua, badekar er gull!!

eneste jeg har å utsette på er at jeg slet med å tisse og de sa det var normalt, så jeg tenkte ok.. så gikk det en stund, så tenkte jeg, oi, de siste dagene har jeg bare tisset 1-2 ganger om dagen, 1,5 uke etter fødsel så måtte jeg på legevakta for da sa det stopp! så vær litt obs på det jenter! ;)
 
Last edited by a moderator:
Jeg skal føde her til sommeren. Noen her inne som har vært i Arendal det siste halvåret? :)
Har hørt de er utrolig hyggelige og tar seg god tid til deg. Håper det er det som venter meg :)
 
Håper noen kan svare meg på dette; er det fremdeles fødeavdeling i arendal?? Eller er hele avdelingen flyttet til kristiansand/flekkefjord? Blir ikke helt klok på sykehusets hjemmeside :)
Takker mye for svar <3
 
Håper noen kan svare meg på dette; er det fremdeles fødeavdeling i arendal?? Eller er hele avdelingen flyttet til kristiansand/flekkefjord? Blir ikke helt klok på sykehusets hjemmeside :)
Takker mye for svar <3

Linken i hovedinnlegget virker ikke(?)

http://www.sshf.no/omoss_/avdelinger_/gynekologi-og-fodebarsel-arendal_

Så det står at de fremdeles har fødeavdeling og jeg har ikke hørt noe annet heller:) men risikofødsler går til Kristiansand tror jeg
 
Skal du føde der til sommeren? Tar du ultralyd der og?
Ja jeg skal føde der til sommeren og har tatt ul der. Ei venninne fødte der akkurat og hun var super fornøyd med alt fra rom til jordmor.
Det er føde/barsel avdeling der fortsatt. Det som ble lagt ned var nyfødtposten, det er flyttet til Kristiansand. Så har du et normalt svangerskap og ingenting tyder på komplikasjoner så kan man føde i Arendal. Risikofødsler som f.eks setefødsel osv går til kr.sand.
Skulle det plutselig snu til en risikofødsel mens du er i Arendal blir du sendt til Kristiansand.
Har også blitt anbefalt Arendal pga de har bedre kapasitet og tar derfor seg god tid til deg og den nye familien samt at de har et superhyggelig personal.
 
Fødte her i juli 2015, og er superfornøyd! Kommer til å ville føde alle barna mine her! God opplevelse, gode jordmødre som gjorde oss skikkelig trygge!
 
Fødte her tidligere denne måneden, fornøyd med jordmor, fødselforløp generelt og oppfølging. De fleste vi møtte var hyggelige og lyttet til oss!

Var det erfarene jordmødre der eller mange unge ferske ?! Skal føde der selv i november :rolleyes: tildels pådratt meg ekstrem fødselsangst :bag: så har veldig lyst på en erfaren dame :angelic: tehe.....

Hvordan fikk du forresten med opphold etter fødsel ?! Enerom eller med flere, eller hotell ? :)
 
Back
Topp