Charmiss blir mamma

Hipp hurra!! Gratulerer atter en gang :D :D Endelig er ventetiden over [emoji173]
 
Gratulerer! Så deilig at hun endelig er her[emoji177]
 
Ååh, gratulerer så mye!! [emoji173] kos dere og nyt barseltiden [emoji7]
Gratulerer så mye, charmiiss! For et nydelig navn hun har fått
emoji7.png
Hipp hurra!! Gratulerer atter en gang :D :D Endelig er ventetiden over [emoji173]
Gratulerer! Så deilig at hun endelig er her[emoji177]

Tusen takk dere! Dette er uten tvil det største jeg har opplevd. :love7 Får ikke sett oss mett på den lille jenta vår. Idag er vi kommet hjem fra sykehuset og nå koser vi oss glugg ihjel.:Heartred
 
Tusen takk dere! Dette er uten tvil det største jeg har opplevd. :love7 Får ikke sett oss mett på den lille jenta vår. Idag er vi kommet hjem fra sykehuset og nå koser vi oss glugg ihjel.:Heartred

Ååh, det høres helt fantastisk ut [emoji7] gleder meg til å høre hvordan fødselen var når du finner tid en gang [emoji2] kos dere masse!! Gleder meg enda mer til oktober når jeg leser dette [emoji87][emoji173]
 
Ååh, det høres helt fantastisk ut [emoji7] gleder meg til å høre hvordan fødselen var når du finner tid en gang [emoji2] kos dere masse!! Gleder meg enda mer til oktober når jeg leser dette [emoji87][emoji173]

Det er bare å glede seg! Det er helt magisk å være mamma. :love7
 
Akkurat om 8 minutter så blir den lille jenta vår 2 uker gammel.
Nå ligger hun ved siden av meg i sofaen og klynker fordi mamman hennes la henne ned når hun sov. Enn å være så frekk. laughing6
Er det en ting jeg har lært om små babyer er at de har utrolig sterke meninger om ting, hun her vil bare ligge på brystet til mamman og pappan sin på dagtid og jeg har skjønt hva en "frimerkebaby" er. Men hun er verdens skjønneste og når hun ligger og ser på meg på morgenkvisten så smelter jeg bare helt. :love7

Livet som nybakt mor er tøff, ingen tvil om det! Vanskelig å forberede seg på det før man står oppi det og jeg takker hver dag samboeren min for at han er så flink til å bidra.
 
Akkurat om 8 minutter så blir den lille jenta vår 2 uker gammel.
Nå ligger hun ved siden av meg i sofaen og klynker fordi mamman hennes la henne ned når hun sov. Enn å være så frekk. laughing6
Er det en ting jeg har lært om små babyer er at de har utrolig sterke meninger om ting, hun her vil bare ligge på brystet til mamman og pappan sin på dagtid og jeg har skjønt hva en "frimerkebaby" er. Men hun er verdens skjønneste og når hun ligger og ser på meg på morgenkvisten så smelter jeg bare helt. :love7

Livet som nybakt mor er tøff, ingen tvil om det! Vanskelig å forberede seg på det før man står oppi det og jeg takker hver dag samboeren min for at han er så flink til å bidra.
gleder meg sånn til at det er min tur :Heartpink
utrolig at din lille prinsesse allerede er to uker:happy:
 
Etter å ha tenkt litt så lar jeg være å legge ut fødselshistorien på åpent forum siden det A) er lettgjenkjennelig hvem jeg er og B) jeg vil ikke skremme livet av dere som ikke har født enda. :wtf: Hvis det formodning er noen som allikavel vil lese, så kan jeg sende den på pm. Tenker spesielt på dere, Kristinawe og Mummitrollspiren som jeg har "kjent" så lenge. :Heartpink
 
Etter å ha tenkt litt så lar jeg være å legge ut fødselshistorien på åpent forum siden det A) er lettgjenkjennelig hvem jeg er og B) jeg vil ikke skremme livet av dere som ikke har født enda. :wtf: Hvis det formodning er noen som allikavel vil lese, så kan jeg sende den på pm. Tenker spesielt på dere, Kristinawe og Mummitrollspiren som jeg har "kjent" så lenge. :Heartpink
Vil gjerne lese den, har så langt ikke klart å bli skremt av noens historie da det er så forskjellig fra person til person:D
 
Jeg har også lyst til å lese hvis du vil dele, så koselig at du tenker på oss[emoji173]️ jeg er så innstilt på at alt er individuelt og at jeg kommer gjennom det uansett hvordan det blir, så jeg blir ikke skremt[emoji4] pluss at jeg har lest mange fødselshistorier her inne[emoji12]
 
Vil gjerne lese den, har så langt ikke klart å bli skremt av noens historie da det er så forskjellig fra person til person:D

Jeg har også lyst til å lese hvis du vil dele, så koselig at du tenker på oss[emoji173]️ jeg er så innstilt på at alt er individuelt og at jeg kommer gjennom det uansett hvordan det blir, så jeg blir ikke skremt[emoji4] pluss at jeg har lest mange fødselshistorier her inne[emoji12]


Da er den straks i innboksen deres! :woot:
 
4 uker gammel. [emoji173]

Idag er vesla 4 uker gammel! Tiden går altfor fort, tenk at vi for 4 uker siden gikk rundt i tidenes rus.
Det har vært en berg og dalbane av følelser i etterkant, fra sterk forelskelse til fortvilelse og redsel til nå hvor ting har stabilisert seg og vi kjenner den lille jenta vår bedre. Barseltiden har virkelig vært et kaos og jeg har slitt veldig med å la noen andre enn pappan holde på med henne. Det begynner å gå seg til, både fordi hun begynner å bli mer robust og si fra, samt at jeg er blitt tøffere og sier ifra om jeg vil ha babyen min tilbake i armene mine.

Vi er heldige og har fått ei frøken som er blid og fornøyd, sover godt om natta og dier godt. Ammingen går supert og det er jeg veldig takknemlig for. Vesla har gått opp 710 gram de siste 16 dagene og blitt skikkelig god og rund i kjakan[emoji173]

Hun er frimerkebaby til de grader og veldig avhengig av kroppskontakt om hun skal få sove godt. Det har til tider vært frustrerende for mamman, men nå har jeg bare senka forventningene til alt som "bør gjøres hjemme" og da går det straks bedre. Alt i alt er vi kjempeheldige og kjærligheten jeg har til den lille jenta vår overgår alt annet. [emoji173] Heldige meg som får være mamman hennes.
 
4 uker gammel. [emoji173]

Idag er vesla 4 uker gammel! Tiden går altfor fort, tenk at vi for 4 uker siden gikk rundt i tidenes rus.
Det har vært en berg og dalbane av følelser i etterkant, fra sterk forelskelse til fortvilelse og redsel til nå hvor ting har stabilisert seg og vi kjenner den lille jenta vår bedre. Barseltiden har virkelig vært et kaos og jeg har slitt veldig med å la noen andre enn pappan holde på med henne. Det begynner å gå seg til, både fordi hun begynner å bli mer robust og si fra, samt at jeg er blitt tøffere og sier ifra om jeg vil ha babyen min tilbake i armene mine.

Vi er heldige og har fått ei frøken som er blid og fornøyd, sover godt om natta og dier godt. Ammingen går supert og det er jeg veldig takknemlig for. Vesla har gått opp 710 gram de siste 16 dagene og blitt skikkelig god og rund i kjakan[emoji173]

Hun er frimerkebaby til de grader og veldig avhengig av kroppskontakt om hun skal få sove godt. Det har til tider vært frustrerende for mamman, men nå har jeg bare senka forventningene til alt som "bør gjøres hjemme" og da går det straks bedre. Alt i alt er vi kjempeheldige og kjærligheten jeg har til den lille jenta vår overgår alt annet. [emoji173] Heldige meg som får være mamman hennes.
Så fantastisk koselig å lese å få ett lite innblikk i hvordan det går med dere i den nye hverdagen:happy:
Høres ut som dere tar det veldig godt å bli foreldre:)
 
5 uker og 2 dager er Johanne rukket å bli nå. Det har skjedd utrolig masse og nå smiler hun stort til oss hver dag, det smelter hjertet mitt som ingenting.
Vi har vært så utrolig heldige med at hun sover så godt om natten, det er så herlig![emoji173]

Hun er blitt mye mer selvstendig bare den siste uka. Nå kan hun ligge og pludre både i nestet sitt, i babygymmen og på stellebordet kjempelenge. Armene og bena går i full fart og hun "snakker" med både oss og lekene sine. Utrolig artig! Man er jo så stolt at man sprekker.[emoji7]

Vi kjenner henne og hennes behov mye bedre nå og nå begynner det å bli skikkelig gøy å være foreldre! Forholdet til meg og kjæresten er helt topp og nå som hun kan ligge litt alene i bedside criben på natterstid så kan mamman og pappan få litt armkrok-tid på kveldene.[emoji173]
 
Hvordan går det med dere?[emoji7]

Ja du, her er det lenge siden sist oppdatering!

Jenta vår har nå blitt 12 uker (!) og er en liten baby stappfull av personlighet. Hun er blid som ei sol sålenge hun får nok mat og oppmerksomhet, men synes det er litt gørr når mamman er frekk nok til å gjøre andre ting. Hehe.. Hun begynner dog å bli bedre der også og kan om morgenen nå ligge i babygymmen mens jeg får ordnet meg frokost og på stellematta mens jeg dusjer og ordner meg.

Hun sover enda ikke så mye på dagtid, det jobber vi litt med for tiden. Utover det har vi rutiner på det meste. Hun legger seg kl 1900-1930 og sover til kl 09, med et par amminger og et bleieskift mellom der. Vi er utrolig heldige med at hun legger seg og sover godt, men er overbevist om at min egen innsats med kveldsrutiner har gitt resultater.
Kl 9 leker vi og koser frem til hun blir trøtt en time senere, da triller vi tur. Mellom der og leggetid er det litt hippsomhapp, men begynner å kjenne mønsteret.

Kort oppsummert: Det er innmari alright å ha en baby som er litt eldre enn nyfødt også faktisk[emoji2] Hun gliser og ler til oss masse, skravler og hyler, gir tydelig uttrykk for hva hun føler og det er så GØY![emoji173]️ Ja, også fullammer vi fortsatt, hun er en skikkelig puppeguri.

Bare å glede seg!
Er alt bra med deg også?
 
Ja du, her er det lenge siden sist oppdatering!

Jenta vår har nå blitt 12 uker (!) og er en liten baby stappfull av personlighet. Hun er blid som ei sol sålenge hun får nok mat og oppmerksomhet, men synes det er litt gørr når mamman er frekk nok til å gjøre andre ting. Hehe.. Hun begynner dog å bli bedre der også og kan om morgenen nå ligge i babygymmen mens jeg får ordnet meg frokost og på stellematta mens jeg dusjer og ordner meg.

Hun sover enda ikke så mye på dagtid, det jobber vi litt med for tiden. Utover det har vi rutiner på det meste. Hun legger seg kl 1900-1930 og sover til kl 09, med et par amminger og et bleieskift mellom der. Vi er utrolig heldige med at hun legger seg og sover godt, men er overbevist om at min egen innsats med kveldsrutiner har gitt resultater.
Kl 9 leker vi og koser frem til hun blir trøtt en time senere, da triller vi tur. Mellom der og leggetid er det litt hippsomhapp, men begynner å kjenne mønsteret.

Kort oppsummert: Det er innmari alright å ha en baby som er litt eldre enn nyfødt også faktisk[emoji2] Hun gliser og ler til oss masse, skravler og hyler, gir tydelig uttrykk for hva hun føler og det er så GØY![emoji173]️ Ja, også fullammer vi fortsatt, hun er en skikkelig puppeguri.

Bare å glede seg!
Er alt bra med deg også?

Så godt å høre at det går bra med dere [emoji2] det høres herlig ut [emoji173]️ supert med fullamming - håper jeg får til det også! Tenk at go'jenta di er blitt så stor allerede og at min lille go'gutt snart kommer til verden. Heldige er vi [emoji7]
 
Nå er Johanne blitt snart 5 måneder gammel og jeg kan nesten ikke huske henne som en liten, hjelpesløs baby lenger.
Hun er virkelig et fyrverkeri av personlighet og jeg kjenner meg igjen i henne i mange av personlighetstrekkene. Hun kan være sint som en lemen og blid som en lerke, det er ikke særlig mange gråsoner, haha! Hun er blitt stor og sterk, rullet på magen på dåpsdagen og nå, to uker senere, ruller hun alle veier, så nå finner jeg henne nesten aldri der jeg la henne fra meg. Første tannen kom også denne uken, så nå er det litt kjipt å være liten dessverre. Vi håper de andre kommer litt snillere.

Vi har også begynt så smått med smaksprøver. Idet jeg måtte innse at det var på tide var det trist for mammahjertet som så gjerne ville amme til 6 mnd, men baby går først. Hun går godt opp i vekt, men er ekstremt nysgjerrig på vår mat og jeg føler iblant at hun ikke blir mett. Så da startet vi for 3 dager side. Hun har smakt havregrøt og gulrotmos og nærmest hiver seg over maten når den kommer. Veldig morsomt. Lille jenta vår. :Heartpink

Vi har hatt en periode hvor hun ikke ville legge seg, men nå er det heldigvis over (for denne gang..) og hun sovner kjempelett på kvelden ca. kl 18.30. Da sover hun helst sammen med/oppå mamman sin og enn hvor koselig det er så vekker vi voksne henne når vi snur oss/hoster/snakker sammen, så vi har begynt å legge henne på sitt eget rom rett over gangen med babycall på når vi legger oss. Hun er fortsatt glad i nattmat da, så hun havner i vår seng ved første amming uansett da men men. Er jo en start. :wacky: Er bare utrolig glad for å fortsatt (bank i bordet) ikke hatt en eneste våkenatt!
 
Bare over 1 år siden jeg skreiv her sist, hehe..
Den lille jenta vår er straks 1,5 år og i full gang i barnehagen. Hun er morsom, sosial og så utrolig omsorgsfull. OOOOG med en svær porsjon vilje. Fatter ikke hvem hun har det fra :rolleyes:. Selv om vi savner når hun var bittebitteliten, så er denne tiden helt fantastisk. Hun skjønner så mye og det kommer nye ord og "fakter" hver eneste dag.
Og dagsovinga tok virkelig seg til nye nivåer i barnehagen, nå må de vekke henne etter 1,5 timer om vi skal få henne i seng på kvelden, ellers kan hun sove i timesvis i vogna i barnehagen.

Ammingen tok slutt rundt 14 mnd. Iblant drar hun ned genseren min når vi ligger i sengen og tuller, ser på puppen og prøver å trykke litt på den - før hun bare ser på meg og gliser. Så tror hun husker at det var noe med den greia, men at den er vi ferdig med. Hadde ikke trodd jeg skulle synes det var trist å slutte, men det synes jeg faktisk og er glad vi fikk holde på såpass lenge. Når (om) nestemann kommer så håper jeg det går like knirkefritt med ammingen da.

Nå er det meg og mitt liv som står i fokus et par år fremover med utdanning, men etter at skoleåret er ferdig, kaster jeg pillene. :D Gleder meg allerede og prøver å ikke tenke på hvor enormt ekstremt dårlig jeg var under graviditeten. :wideyed:
 
Back
Topp