Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Faglærer i ungdomsskolen. Kanskje jeg kan hjelpe?Hei, jeg har egentlig ett spørsmål som jeg lurer på om noen som er lærere kan hjelpe meg med. Dersom du er lærer, kan jeg sende deg en pm?
Jeg har jobbet med lærere som har sagt opp midt i skoleåret. De måtte jobbe ut oppsigelsestiden siden skolen ikke hadde nye vikarer klare. Rektor kan nekte deg å gå før det har gått tre mnd.Så mange lærere!Jeg lurer på regler i forhold til oppsigelse. Hvis man skal si opp stillingen sin; kan man si den opp fra 14 august (så man får med seg avspaseringen)? Jeg tror man kan si opp fra den datoen man selv ønsker, så lenge man gir melding om oppsigelse tre måneder i forveien. Men kan man da bli pålagt å arbeide i perioden 1-14 august? Dersom dere har kollegaer som har sluttet i stillingen sin, vet dere fra hvilken dato det gjaldt?
Jeg er i litt motsatt situasjon. Jeg har sagt opp over tre måneder i forveien, men rektor mener jeg må avslutte arbeidsforholdet den 31 juli og ikke den 14 august, som jeg har satt som dato for oppsigelse..Jeg har jobbet med lærere som har sagt opp midt i skoleåret. De måtte jobbe ut oppsigelsestiden siden skolen ikke hadde nye vikarer klare. Rektor kan nekte deg å gå før det har gått tre mnd.
Det virker som det kan være litt uklart ja.. Har prøvd å finne svar på Google, i tariffavtale og den interne arbeidsavtalen. Men klarer ikke finne svaret! Annet enn at jeg tolker det dit at arbeid de første ukene i august (før eleven begynner) ikke er en del av arbeidstiden vår. Da vi skal følge elevens skoleår pluss planleggingsdager. Rektor var iallefall ikke enig med meg. Ville ha meg til å si opp den 31 juni istedenfor den 14 august. Så jeg blir veldig usikker!Jeg er også lærerveldig usikker på det du spør om, vi snakka faktisk om det på jobb her om dagen men ingen som var helt sikre
Jeg har alltid jobbet årsvikariat frem til nå så da har liksom jobben bare sluttet i juni
Har du prøv å google?
![]()
Jeg har hatt permisjon fra min faste stilling i to år. Jeg sa opp jobben for flere mnd siden, men har likevel 31.juli som sluttdato i attesten min.Jeg er i litt motsatt situasjon. Jeg har sagt opp over tre måneder i forveien, men rektor mener jeg må avslutte arbeidsforholdet den 31 juli og ikke den 14 august, som jeg har satt som dato for oppsigelse..
Skoleåret regnes vanligvis som 1. august - 31. juli for oss lærere, så det er nok vanlig praksis å ikke får betalt for de to første ukene av neste skoleår hvis du har sagt opp dette skoleåret... :/
Det spørs vel om man har ny jobb klar? Jeg hadde et vikariat for et år, ble avsluttet 31. Juli. Ble ansatt i fast stilling og var noen dager ut i august da jeg fikk beskjeden. Trodde jeg ikke skulle få lønn før vi begynte med planleggingen, men skolesjefen sa han ansatte meg fra 1. August. De ukene er jo en del av avspaseringen man skal ha i løpet av året, så i en full stilling bør de jo være med.