Kvalme og jobb

Masie

Betatt av forumet
Hvor langt er du på vei ? Sliter du med kvalme og hvordan gjør du det med jobb?

Jeg er 7+6 nå, sliter med kvalme og trøtthet. Føler meg deppa rett og slett på jobb, har ikke noe ekstra å gi og på ettermiddagene orker jeg bare å ligge på sofaen p.g.a kvalme og at jeg er trøtt. :dontknow

Skjønner jo at formen blir påvirka når man er gravid, men har jo i det minste lyst til å være litt glad og :smiley-bounce012

Yap, ble sykmeldt nå da, fikk en dag med lavt blodtrykk så ble en uke 100%sykmeldt og en uke 50%

Yap, ble sykmeldt nå da, fikk en dag med lavt blodtrykk så ble en uke 100%sykmeldt og en uke 50%

Hvor langt er du på vei ?
Om det fortsetter sånn som nå så vurderer jeg å snakke med lege om sykemelding. I morgen blir det nok en egenmelding iallefall, se om det hjelper med litt fri i morgen og helgen.

Hvor langt er du på vei ?
Om det fortsetter sånn som nå så vurderer jeg å snakke med lege om sykemelding. I morgen blir det nok en egenmelding iallefall, se om det hjelper med litt fri i morgen og helgen.
8+5 kjenner jeg trengte å få tid til å spise. Første dagene brukte jeg 2 timer på to brødskiver. Nå får jeg endelig til å lage maten min selv.

Sliter veldig med kvalme og tretthet :( er 6+6 i dag så har ei stund igjen før det roer seg vil jeg tro. Jeg har fri ei uke pga eksamen nå, men om formen ikke bedrer seg etterpå kommer jeg til å be om sykemelding ut mai for å prøve å hente meg inn litt

Jeg er 30% sykmeldt, men er heldig å kan styre dagen min helt selv. Så de dagene som er skikkelig crap kommer jeg sent, de dagene som blir dårlige går jeg tidlig. Var 100% sykmeldt sist uke, men det pga streptokokker og jeg ble dårligere av apocilin

7+1 her og den trøttheten tar livet av meh snart!
Kan ikke si jeg er direkte kvalm, men uggen hvis jeg ikke spiser masse usunt:p

Forkjølelse og feber oppå der igjen så den helga her blir morsom med fult kaos på jobb:s

8+5 kjenner jeg trengte å få tid til å spise. Første dagene brukte jeg 2 timer på to brødskiver. Nå får jeg endelig til å lage maten min selv.

Ser den, matlysten er såpass dårlig at jeg i allefall ikke kan lage maten selv .....

7+1 her og den trøttheten tar livet av meh snart!
Kan ikke si jeg er direkte kvalm, men uggen hvis jeg ikke spiser masse usunt:p

Forkjølelse og feber oppå der igjen så den helga her blir morsom med fult kaos på jobb:s

Sånn er det her og :p
Ikke lett å holde seg til sundt kosthold om dagen :(

Ser den, matlysten er såpass dårlig at jeg i allefall ikke kan lage maten selv .....
Få deg 1-2 uker så du får fokusert på å spise uansett hva det er. Avslørte til fastlegen at jeg måtte spise trønderfår til frokost for å klare holdet det nede. Fikk kjeft for den,men bedre enn ingenting.

Sliter veldig med kvalme og tretthet :( er 6+6 i dag så har ei stund igjen før det roer seg vil jeg tro. Jeg har fri ei uke pga eksamen nå, men om formen ikke bedrer seg etterpå kommer jeg til å be om sykemelding ut mai for å prøve å hente meg inn litt

Ahhh kjipt med eksamen oppi det hele da ,,,,,,,,,,,,

Få deg 1-2 uker så du får fokusert på å spise uansett hva det er. Avslørte til fastlegen at jeg måtte spise trønderfår til frokost for å klare holdet det nede. Fikk kjeft for den,men bedre enn ingenting.

ja vurderer det ,,,
He he jeg savner spekeskinke, men har klart å holde meg unna foreløpig. Skal på kur m bufeet på lørdag, blir trist å ikke kunne spise spekemat :p

Hvor langt er du på vei ? Sliter du med kvalme og hvordan gjør du det med jobb?

Jeg er 7+6 nå, sliter med kvalme og trøtthet. Føler meg deppa rett og slett på jobb, har ikke noe ekstra å gi og på ettermiddagene orker jeg bare å ligge på sofaen p.g.a kvalme og at jeg er trøtt. :dontknow

Skjønner jo at formen blir påvirka når man er gravid, men har jo i det minste lyst til å være litt glad og :smiley-bounce012

Er 9+4 idag. Sliter vondsomt med kvalme, men presser meg på jobb. Det er veldig tøft til tider, men samtidlig godt å være på jobb også. Har vært sykmeldt i de to andre svangerskapene, og har ikke noe lyst til det nå. Så prøver å ta dag og dag og håper der gir seg snart [emoji38]

8+0 i dag, og har vært sykemeldt to uker nå. Skal til lege i dag og forlenge. Er kvalm, trøtt og har lite energi. Ikke press deg selv. Ikke lurt å slite seg ut nå. Man skal hvile mer.

9+4, og har vert sjukemeldt i to veker no. Spyr og herjar på ettermiddagane, legg meg 2030-2100 fordi eg ikkje orkar meir. Søv no 10-timers netter..:angelic:

Men vil prøve meg på jobb att på mandag, trur det kan hjelpe å bli litt distrahert..og sidan eg har det verst på kveldstid, håpar eg at eg klara nokon timar på jobb. Om det blir for hardt, tenker eg prøve litt gradert sjukemelding, slik at eg kan gå heim i 12-13 tida, om eg kjenner formen synker forbi tolererbart nivå..får berre prøve :) Trenger å komme litt tilbake til the land of the living...

Klarer ikke spise så mye pga kvalmen, så har null energi og hvis jeg er oppe å går litt tar det ikke lang tid før jeg brekker meg.
Så har vært sykemeldt ett par uker pga kvalmen. Skal be legen om forlengelse, for jeg har ikke sjans på å gjøre arbeidsoppgavene mine på jobb. 8+1 i dag

Kvalm stort sett hele dagen, blir fort sliten og sover veldig mye.
Sover ca 11 timer til dagen tror jeg, er så trøtt.
Kaster opp nesten hver morgen, å bruker 1 time på å få ned ei skive til frokost..
Det er kjipt å være sykemeldt så tidlig i svangerskapet, men har ikke så mye valg akuratt nå :(

Hva skal jeg gjøre da? På skole og eksamen og tester hele tiden. Kan ikke si jeg er kvalm eller bli vekke fra studiene for da må jeg ta opp igjen ett helt år

Back
Topp