Ammer dere ennå?

Arya31

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Det går så tregt med fast føde her, så jeg så godt som fullammer ennå.. Hun er 8 mnd. Har gitt opp grøt, det liker hun ikke. Holder på med BLW metoden og synes det fungerer best for oss. Hun får i seg kanskje to bittesmå biter brød til frokost og en eller to biter med middag. Ellers leker hun bare med maten :) ellers kniper hun igjen munnen når jeg prøver å snike inn noe. Håper det snur snart!
 
Ammer enda, men ikke fullamming:)
Lille har spist frokost, lunsj, middag, frukt og kvelds med fulle porsjoner fra 6mnd her. Har en skikkelig matglad gutt da.. :p
Han får blw-inspirert lunsj her :)
 
Kjører full blw med frokost, lunsj og middag. Varierer hvor mye hun spiser, er ikke så veldig mye enda. Ammingen er gått noe ned, men ikke mye.
 
Måtte slutte helt i januar... melka forsvant med hver en dråpe [emoji21] men jeg er faktisk en mindre stressa og mere lykkeligere mamma nå!
 
Måtte gi opp amminga for en måned siden, ble dehydrert ved omgangssyke og hadde ikke krefter til å pumpe eller noe mens jeg lå ved doskåla. Men, minimann har elsket fast føde fra dag en. Han spiser 1-2 skiver til frokost, frukt og grønt til lunsj, en porsjon middag og en stor skål med grøt til kvelds. Får morsmelkerstatning innimellom måltidene :)
 
Hoi! Jeg ammer omtrent hver 2-3 time på dag. Går litt bedre med mat nå da. Hun lar meg putte i munnen av og til og kan til tider smake på noe selv. Spiste 3 biter med torsk i dag..!
 
Har også ei kresen på mat. Ammer fortsatt- og spesielt om natten. Får ikke i seg brødskiver, brekker seg av alt med klumper. Helsesøster mener slike barn er sensitive i munnen og ikke helt har kontroll med tungen.Det løsner nok etterhvert.
 
Vi sluttet å amme når han var litt over 4 mnd.. men det går vanvittig treigt med fast føde. I periode sluker han mat, så plutselig sir det stopp og han skal kun ha flaske. Menmen. Så lenge de vokser og trives så er vel alt normalt!
 
Vi sluttet å amme når han var litt over 4 mnd.. men det går vanvittig treigt med fast føde. I periode sluker han mat, så plutselig sir det stopp og han skal kun ha flaske. Menmen. Så lenge de vokser og trives så er vel alt normalt!

Sånn er det her også! Nå har han en periode der han kun vil ha mme på flaske... til nød smoothie som jeg lager selv [emoji13] blir litt sprø i blant!
 
Sånn er det her også! Nå har han en periode der han kun vil ha mme på flaske... til nød smoothie som jeg lager selv [emoji13] blir litt sprø i blant!
Jaa! Og de kan jo ikke akkurat si ifra selv heller. Så frustrerende å lage en full prt grøt mens mini bare vil ha en halv skje [emoji14] vi prøver å la han spise litt selv, men heller ikke det funker akkurat nå. Spørst om det er tann nr 2 som lager trøbbel..
 
Det går så tregt med fast føde her, så jeg så godt som fullammer ennå.. Hun er 8 mnd. Har gitt opp grøt, det liker hun ikke. Holder på med BLW metoden og synes det fungerer best for oss. Hun får i seg kanskje to bittesmå biter brød til frokost og en eller to biter med middag. Ellers leker hun bare med maten :) ellers kniper hun igjen munnen når jeg prøver å snike inn noe. Håper det snur snart!

Vesla er 8 måneder og spiser mye fast føde, men ammer fremdeles også. Ammer morgen, midt på dagen (når jeg ikke jobber, begynte å jobbe nettopp) før sengetid og kanskje en eller to på natt.
 
Her er mini 8 måneder og vi ammer morgen, litt til hvert måltid om vi er hjemme, og til slutt på kvelden. Spiser grøt til frokost og kvelds, samt prøver oss på middagsglass men det er han ikke veldig fan av. Vann er ikke populært, men er en seier for hver lille milliliter som går ned :)
Nå er det bare en liten måned før jeg begynner å jobbe, og lurer på hvordan vi skal trappe ned på ammingen? Han fant ut for en stund siden at flaske (mme) vil han ikke ha! Jeg har ikke pumpet meg før, og har ikke lyst til å begynne med det nå.. (for meg virker det stressende). Noen som vil dele erfaringer? :)
 
Akkurat fylt 9 mnd og ammer mye. Lille er allergisk mot mye og det lille han kan spise vil han ikke ha. Mat er blitt bare styr.
 
Min er 8,5 mnd og jeg ammer like mye som før. Hun spiser frokost, lunsj, middag of kvelds i tillegg til melken og ammer fremdeles hver 2-3 time om natten.
 
Back
Topp