Hjemme fra jobb?

LykkemammatilT

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Noen som har måtte vært hjemme fra jobb pga kvalmen eller noe annet?
Jeg har spydd en del i natt og idag tidlig så måtte ringe å si jeg var blitt syk[emoji30] får sååå dårlig samvittighet av å være hjemme når jeg vet det ikke er så mange som kan jobbe:/

Jeg har spydd en del i natt og idag tidlig så måtte ringe å si jeg var blitt syk[emoji30] får sååå dårlig samvittighet av å være hjemme når jeg vet det ikke er så mange som kan jobbe:/

Jeg sliter også med kvalme[emoji57] har vært 100% ærlig led jobben allerede, fortalt om graviditeten og at jeg er kvalm. Da føler jeg det går bedre de dagene jeg er såpass dårlig at jeg må holde meg hjemme, samvittigheten gnager ikke like mye når de vet hvorfor [emoji5]

Jeg var hjemme lørdag og søndag.. jobbet torsdag og fredag! Kastet opp flere ganger i løpet av vakten.. til fredag skal jeg til legen... skal be han sykemelde meg et par uker... jeg drar ikke tilbske på jobb før jeg føler meg bedre :)

Ikkje noko enda, til tross for kronisk kvalm og litt spying (er "heldigvis" verst på ettermiddag/kveld). Sjefen veit om graviditeten, men er no sjukemeldt sjølv, så ikkje så mange å høste sympati av her..:bag: Skal på jobb i helga, ser ikkje akkurat fram til det..:dead: Men skal mykje til for at eg ikkje møter opp til helga mi, sjukepleiar i kommunen, får jo ikkje inn fungerande vikar heller. Og det vil eg ikkje utsette kollegaen min for. Så krafsar meg på jobb :)

Om kvalmen og spyinga vedvarer, vuuurdera eg å evt be om litt sjukemelding (ein dag i veka, for å hente meg litt inn, evt å få litt kortare dagar, sidan formen synker mot ettermiddag/kveld). Får berre ta ein dag av gangen..:)

Meldte meg syk på ettermiddag i går ...da hadde jeg jobbet natt til torsdag, natt til lørdag, natt til søndag, ettermiddag mandag og ettermiddag tirsdag ...og kjente at nå var kroppen sliten ...sov fra kl 20 i går kveld til nå kl 10 på mårran ...helt uthvilt og kjenner ikke et eneste ubehag noe sted [emoji1376][emoji1376][emoji1376] Så veldig glad jeg ikke presset meg på siste vakta i går kveld :) Nå langfri til mandag :) De fleste kollegaene vet nå om at jeg for tiden lager et nytt menneske ;)

Har vært sykemeldt siden positiv test da jeg fikk påvist ohss. Selvom jeg føler meg bedre så er ikke alle blodprøve-verdiene gode og legen vil ikke at jeg skal jobbe. Er ganske kjedelig, men nå føler jeg det er greit, for kjenner kvalmen har begynt å snike seg på også.

Foreløpig går det fint å gå på jobb. Har vært på dagvakt idag og er helt elendig på morgenen! Så lenge jeg spiser frukt så hjelper det på kvalmen :)

Har ikke vært borte enda, men kvalmen begynner virkelig å nå nye topper så i morgen skal keg ringe legen og be om delvis sykmelding. Blir merkbart dårligere når jeg er sliten, så håper kortere dager hjelper:)

Jeg er sykemeldt denne uka pga oppkast, kjempedårlig samvittighet, men tenker at det ikke er noen vits i å være på jobb når jeg ikke er i stand til å gjøre jobben min [emoji14]

Jeg vurderte sterkt å ringe legen på onsdag, men karret meg igjennom dagen.. Men synes det hjelper litt på at kollegaene mine nå vet hvorfor formen går litt opp og ned om dagen.

Jeg gruer meg litt til jobb om noen timer..Er mye stress, timene går fort men er utslitt når jeg endelig kan sette snuten hjemover..
Jobber lørdag også...
Men positive er at dagen går fort når det er mye å gjøre

Jeg måtte ta egenmelding på onsdag og bare ble hjemme alle 3 dagene. Jeg sliter så utrolig med å ta bussen til jobb så tidlig om morgenen med morgenkvalmen. Har heldigvis bare 4 dager på jobb neste uke før en uke på Mallorca [emoji5]

Måtte bli hjemme i dag.... er SÅ SYKT kvalm og brekker meg ofte. Har ikke spydd... enda...

6+3, og ble idag 40% sykmeldt. Ikke kasta opp enda, men går å brekker meg så håper på å ta det på forskudd for å slippe å bli så dårlig som sist svangerskap. I sist svangerskap hadde jeg daglig oppkast fra uke 8:/

Hvor langt på vei er dere som er så dårlig?

God bedring:)

7+3 her. Men synst det er vanskelig å seie eg er dårlig-dårlig..er jo ikkje hyperemesis heller. Får jo i meg mat (så lenge det er "rett" type, snevert felt for tida) og spyr ikkje kvar dag. Men det er jo veldig plagsomt og trøttande, uansett..

Har vert sykemeldt før positiv test pga ivf og overstimulering og er sykemeldt ut mai. Kjempe kjedelig men tar ingen sjanser ;) håper å komme tilbake på jobb da :)

Har vert sykemeldt før positiv test pga ivf og overstimulering og er sykemeldt ut mai. Kjempe kjedelig men tar ingen sjanser ;) håper å komme tilbake på jobb da :)

Jeg er også sykemeldt pga ohss, kjempekjedelig!
Hvordan er formen din? Bedre?
Jeg føler meg bedre nå i uke 6 enn jeg var i uke 4, men fortsatt litt væske og blodprøvene er ikke helt bra enda.

Jeg er også sykemeldt pga ohss, kjempekjedelig!
Hvordan er formen din? Bedre?
Jeg føler meg bedre nå i uke 6 enn jeg var i uke 4, men fortsatt litt væske og blodprøvene er ikke helt bra enda.
Ja veldig kjedelig! Ja egentlig vert bedre de siste dagene men i dag har jeg hatt mye vondt i magen uten å vite hvorfor :/ men er mer plaget med kvalme, ingen matlyst, trøtt:p uke 7 i morgen og snart tul:)

Så bra at du føler deg bedre :) går du på medisiner? Må du holde deg unna salt og kullsyre?

Ja veldig kjedelig! Ja egentlig vert bedre de siste dagene men i dag har jeg hatt mye vondt i magen uten å vite hvorfor :/ men er mer plaget med kvalme, ingen matlyst, trøtt:p uke 7 i morgen og snart tul:)

Så bra at du føler deg bedre :) går du på medisiner? Må du holde deg unna salt og kullsyre?

Kan være mye rart med vondt i magen. Håper ikke det er ohss'en som blusser opp igjen da. Jeg har en del murringer hver dag, men ikke smerter ellers.
Har det ganske likt som deg med kvalme (uten oppkast), dårlig matlyst og slapp. Blir veldig fort mett når jeg først får i meg mat, men fort sulten igjen, og kvalm.

Jeg går på blodfortynnende og skal drikke masse vann og unngå salt. Han sa ingenting om kullsyre, har drukket litt olden eple... men har gått bra da [emoji5]

Lykke til med TUL! [emoji176] Har du hatt noen flere undersøkelser i starten da du ble dårlig?
Jeg har vært inne til kontroll 5 ganger nå. Men nå slipper jeg fler før uke 8 hvis ikke jeg blir dårlig igjen.

Back
Topp