Planlegger dere å bruke Epidural?

Ønsker du å bruke Epidural?

• Ja

Votes: 4 40,0%
  • Nei

Votes: 6 60,0%

• Antall som har svart
    10

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Hva tenker dere om Epidural? Spesielt dere som ikke har er faring med det eller fødsel fra før?

Hva tenker dere om Epidural? Spesielt dere som ikke har er faring med det eller fødsel fra før?
Jeg er førstegangsfødende, og har aldri jobbet på sykehus = veldig lite erfaring. Jeg tenker at jeg trenger epidural, og tar i så fall gladelig imot om jeg kan. Hovedgrunner er at jeg har litt lav smerteterskel til vanlig, og regner med at jeg trenger, i tillegg til at jeg snakket ør med ei jeg kjenner som er jordmor og jobber på føden om dette. Hun har ikke født selv, men sier hun ikke er i tvil om at hun ville valgt det!
Så prata jeg med mamma som sier hun hadde ganske greie fødsler, og som kun hadde lystgass - ingen epidural. Hvis jeg er heldig går det i arv og jeg trenger ikke epidural, men som sagt: dersom jeg trenger tar jeg det gjerne!

Planlegger ikke å bruke det, men er åpen for det om det blir nødvendig [emoji4] har tilgang på lystgass og badekar, så ønsker å begynne med det og se hvordan det går [emoji4]

Første her også [emoji4] har vært gjennom lite fysiske smerter før, så vet ikke hvordan jeg takler det. Klarer nok en stund, men trekker det ut i langdrag og jeg blir veldig sliten vet jeg at jeg fort blir sur, sint og lei, særlig i kombinasjon med lite mat og søvn. Tenker det kanskje kan være lurt da[emoji4]

Jeg blir mest sannsynlig igangsatt 1-2 uker før termin. Visstnok kan fødselen bli en del tøffere ved i gangsetting, så jeg er åpen for å ta det i mot :-)

Jeg har relativt stor smerteterskel, og jeg liker ikke medisinsk smertelindring i utgangspunktet. Er en person som heller bare takler smertene enn å ta smertelindring for å få dem bort :P
Har tilgang på akupunktur og massasje på KK, og det ønsker jeg. Men SF er jeg redd jeg må ha epidural uansett, og det skremmer meg litt. For jeg føler jeg miste litt kontroll på kroppen min. Tror jeg har et ekstremt kontroll behov, og når jeg mister den kontrollen, i tillegg til å ikke ha kontroll på når ting starter så blir jeg mer skeptisk enn jeg i utgangspunktet kanskje trenger å være.

Jeg får lagt inn epiduralen, men kan velge selv om den skal startes eller ikke. Risikofødsel.

Fødte uten sist og ønsker å føde uten denne gangen også. Men sist hadde jeg styrtfødsel og da har man ikke smertelindring som et alternativ, men hvis fødsel denne gangen skulle bli lang og jeg kjenner at jeg trenger det så kommer jeg nok til å vurdere det;)

Jeg var åpen for ulike typer smertelindring, inkludert epidural, ved forrige fødsel :) Da fødselen var i gang følte jeg imidlertidig ikke behov for det. Jeg hadde en lang fødsel, men jeg følte at den smertemessig var mer overkommelig enn hva jeg hadde forestilt meg.

Ser ingen grunn til at jeg skal få det denne gangen heller.
Takler fødselsmertene fint :)

Brukte det ikke sist. Blir denne fødselen noenlunde lik kommer jeg ikke til å be om det. :)

Tar det som det kommer [emoji5] skriver i fødebrevet mitt at jeg ønsker å få tilbudet før det er for sent, men om jeg takker da ja eller nei får jeg vente å se [emoji5]

Begynner i førsteomgang bare med lystgass eller badekar [emoji5] men har skrevet i fødebrevet at jeg ønsker og få tilbud om det [emoji5]

Jeg skal bli satt i gang slik som sist gang. På grunn av riestimulerende drypp fikk jeg ingen pauser mellom riene. Da ble epidural redningen. Tenker det samme denne gangen. Starter uten, men tar det nok etterhvert om behovet melder seg...

Tenker jeg ser an smertene og tar det derfra. Er hvertfall veldig åpen for å benytte meg av epidural om jeg skulle trenge det. Her får man desverre ikke lystgass.

Javel? Må en ha en god grunn for å velge epidural? Er det ikke god nok grunn at en ikke trenger ha mer vondt enn nødvendig?

Jeg tolket det bare som hun mente at man kunne ta det som det kommer? Ikke være bastant på at man ikke vil ha det på forhånd heller (som meg), fordi man kanskje kan bli skuffet om man føler man trenger det likevel.

Jeg tolket det bare som hun mente at man kunne ta det som det kommer? Ikke være bastant på at man ikke vil ha det på forhånd heller (som meg), fordi man kanskje kan bli skuffet om man føler man trenger det likevel.
Hvorfor skal en være skuffet for at en trenger epidural.. jeg skjønner ikke dette her jeg..
Virker som om mange har veldig negativ innstilling til de som velger epidural. Ingen fødsler er like..
Kun de som har født uten epidural som kan være stolte av fødselen sin har jeg inntrykk av.. synes dette er veldig merkelig.
(Sier ikke at det gjelder deg eller hun jeg siterte, er kun på generelt grunnlag :))

Back
Topp