Modningstråden

I dag er mensmurringene tilbake - hurra. Har også en skikkelig stikkende følelse lagt der nede - gjorde også litt vondt når jeg gikk på do og presset litt. Satser på at det er noe på gang!

Babyen oppfører seg merkelig og har begynt med en "jokkebevegelse" nedover i 10-20 sek før han plutselig spreller med beina så jeg tror han slår hull på huden min. [emoji23]
 
Begynte med ganske tette og kraftige mensmurringer i går ettermiddag/kveld. Gav seg når jeg la meg ned for det meste. Har derfor sovet greit i natt. Når jeg nå er oppe på bena igjen så er de tilbake. Er dette modning dette? :)
 
38+6 idag, og har den siste uka kjent på mye mer nedpress, og litt mer mensmurringer. Ellers svært lite som skjer enda. Forberedt på å gå over tiden, noe som forsåvidt hadde vært greit med tanke på fridagene i påsken og fridagene far får i forbindelse med fødsel :p
 
Mye menssmerter, og vondt i korsrygg. Kvalm og veldig trøtt/sliten. Jordmor sa det var vanlig med masse tegn som annengangs. Så mye deiligere når jeg var førstegangs og ingen plager fram til det skjedde! Blir helt forvirret av alle disse tegnene, også skjer det liksom ingenting:wtf:
 
Ingen modningstegn. Termin i morgen :happy: han kan få bli der inne så lenge han vil, men gleder meg veldig til å hilse på han. I dag er jeg trøtt, trøtt og bare trøtt. Nytt for meg, men klager ikke. Sofaen er god den:happy:
 
Fikk plutselig mensensmerter som vondt i nedre mage og korsrygg og bein. Er dette tegn på modning? Ikke hatt mensensmerter tidligere.

Er også veldig kvalm, og har vært det siste 3 ukene.

Samme her. Vært veldig løs i magen i dag også. Føles som mensen skal komme i dag eller i morgen!
 
Tror kanskje det er noe modning på gang her har hatt masse menssmerter og ugjevne tak i korsryggen siden i går ettermiddag pluss at jeg hadde lysrosa utflod i går kveld. Men ingenting som kan tas tiden på enda er 37+2 i dag. På forrige jordmorkontroll var hodet festa. Er førstegangs
 
Jeg gir opp. Disse tegnene kommer og går, og jeg tror jeg kjenner for godt etter. Håper liksom at det skal være noe hver dag, men jeg må kanskje belage meg på at det heller blir overtid. Da blir jeg ikke så skuffet hver gang heller. :p
 
Altså, lå med vonde sammentrekninger fra kl 11-03 i natt, så sovnet jeg, og nå: ingenting! Satte alt klart for avreise i gangen for å si det sånn. Er dette vanlig??
 
Altså, lå med vonde sammentrekninger fra kl 11-03 i natt, så sovnet jeg, og nå: ingenting! Satte alt klart for avreise i gangen for å si det sånn. Er dette vanlig??
Har det akkurat sånn jeg også. To kvelder på rad har jeg vært sikker på at "nå skjer det" og at han kommer i løpet av natten - legger meg for å prøve å sove/ samle litt krefter før det er på tide å dra - og våkner neste morgen som vanlig. Ingenting!

Forrige gang hadde jeg ikke alle disse tegnene, det bare skjedde liksom - i rakettfart. Jeg har fått beskjed om å være obs på at det kommer til å gå fort denne gangen også, og ikke drøye så lenge før jeg kommer inn - så synes det er litt vanskelig å vite hva jeg egentlig skal kjenne etter nå....
 
Har det akkurat sånn jeg også. To kvelder på rad har jeg vært sikker på at "nå skjer det" og at han kommer i løpet av natten - legger meg for å prøve å sove/ samle litt krefter før det er på tide å dra - og våkner neste morgen som vanlig. Ingenting!

Forrige gang hadde jeg ikke alle disse tegnene, det bare skjedde liksom - i rakettfart. Jeg har fått beskjed om å være obs på at det kommer til å gå fort denne gangen også, og ikke drøye så lenge før jeg kommer inn - så synes det er litt vanskelig å vite hva jeg egentlig skal kjenne etter nå....
Samme her! Hadde vannavgang første gangen, og fått beskjed om at det kan gå fort denne gangen, rask fødsel med første, og hatt forkortet livmorhals lenge. Ikke lett når kroppen tuller sånn her!!:eek: har du lang vei til sykehuset?
 
Samme her! Hadde vannavgang første gangen, og fått beskjed om at det kan gå fort denne gangen, rask fødsel med første, og hatt forkortet livmorhals lenge. Ikke lett når kroppen tuller sånn her!!:eek: har du lang vei til sykehuset?
Ja, det er ganske frustrerende... blir så usikker også. Heldigvis veldig kort vei til sykehuset, bare 10 min... Hva med deg?
 
Har det akkurat sånn jeg også. To kvelder på rad har jeg vært sikker på at "nå skjer det" og at han kommer i løpet av natten - legger meg for å prøve å sove/ samle litt krefter før det er på tide å dra - og våkner neste morgen som vanlig. Ingenting!

Forrige gang hadde jeg ikke alle disse tegnene, det bare skjedde liksom - i rakettfart. Jeg har fått beskjed om å være obs på at det kommer til å gå fort denne gangen også, og ikke drøye så lenge før jeg kommer inn - så synes det er litt vanskelig å vite hva jeg egentlig skal kjenne etter nå....

Nøyaktig samme her og. Hadde sammentrekninger i hele går, men de tok seg ikke opp og ga seg når jeg la meg. Med første hadde jeg litt mensmurringer og så pang kom det intense rier med få minutters mellomrom med en gang. Dro raskt til sykehuset og hadde da 6 cm, rakk såvidt å få fødestue før hun var ute. Har også fått beskjed om ikke å nøle hjemme når det starter, så man kjenner jo litt ekstra etter. Må jo trossalt få barnevakten hit og greier før vi kan dra!
 
Ja, det er ganske frustrerende... blir så usikker også. Heldigvis veldig kort vei til sykehuset, bare 10 min... Hva med deg?
Veldig! 25 minutter, og barnevakten har en times reisevei!:bored: hvis det skjer på dagen er det ikke noe problem, gutten min er 8 år, men ikke så lyst til å reise fra han på natten alene hjemme.
 
Veldig! 25 minutter, og barnevakten har en times reisevei!:bored: hvis det skjer på dagen er det ikke noe problem, gutten min er 8 år, men ikke så lyst til å reise fra han på natten alene hjemme.
Da må du jo være ganske obs på når det begynner, i og med at det tar litt tid å få barnevakten på plass etc... vi har ordnet sånn at vår eldste reiser på påskeferie hos bestemor noen dager nå - så slipper vi iallefall å stesse med det om det skulle skje på natten.. Lykke til!
 
Da må du jo være ganske obs på når det begynner, i og med at det tar litt tid å få barnevakten på plass etc... vi har ordnet sånn at vår eldste reiser på påskeferie hos bestemor noen dager nå - så slipper vi iallefall å stesse med det om det skulle skje på natten.. Lykke til!
Vi har bestemt oss for å kjøre de inn i kveld, så blir de over helgen. var på kontroll i dag, helt avflatet livmorhals og 3 cm åpning. Hadde også et par tak på ctg-registreringen :) så da har tydeligvis de takene i natt gjort litt :) masse lykke til til deg og:love017
 
Vi har bestemt oss for å kjøre de inn i kveld, så blir de over helgen. var på kontroll i dag, helt avflatet livmorhals og 3 cm åpning. Hadde også et par tak på ctg-registreringen :) så da har tydeligvis de takene i natt gjort litt :) masse lykke til til deg og:love017
Det var jo fint å vite at det har jobbet i bakgrunnen i natt - og da er du jo godt i gang og sansynligvis får du en rask og fin fødsel i kveld eller iallefall i løpet av helgen.... :)
 
Idag kom det jammen meg masse slim ut her [emoji15]
Snakker om at først kom det en del slim på papiret sammen med "tråder"? med blod. Virker som at det ikke kom så mye mer enn akkurat på den toalettrunden, men senere kom det MASSE gjennomsiktig slim, her snakker vi at det bare hang ut fra der nede *sorry detaljene[emoji23]*. Kan det være slimproppen som bynner å gå? Kjenner hyppige kynnere som har tatt seg opp denne helga, ikke vonde, men kjenner jeg er liksom litt "støl" i underlivet samtidig som at jeg har små smerter i korsryggen som om jeg har sittet for lenge i samme stilling liksom. Er nå 14 dager til termin, spennende dette! [emoji1]
 
Back
Topp