Spiredrøm31's dagbok

Spiredrøm31

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Nå starter ivf reisen vår. Håpet er så klart at det skal være en kort, men har også forventninger om at dette skal ta tid.

Å komme seg hit vi er nå har også vært en laaaang reise. Vektnedgang måtte til, noe som var veldig greit. Har vanskelig for å gå ned i vekt, det eneste som fungerer for meg er streng lavkarbo og MYE trening. Var 5 kg som måtte av.

En annen ting var stoffskiftet som var lavt, det har tatt halvannet år å regulere til akseptabelt nivå. Dersom noen er i lik situasjon der de opplever mange symptom på lavt stoffskifte men legen avskriver alt til vekta - skift lege!!!!

Fått positiv test ved 3 anledninger, 2 veldig tidlig (kjemisk) og en exu.

Ivf reisa vår:

*Forsamtale juni 2016

*9. april 2017 startet lang protokoll (synarela og bemfola) - kjemisk [emoji17]



Fint å være i dette forumet og dele erfaringer og ta til meg tips :)
 
Last edited:
Masse lykke til! Spennende tid i vente :)
 
Dag to med synarela, og bivirkninger er søvnløshet og stress - ikke grunnet synarela MEN er livredd for å glemme å ta spray til riktig tid så våkner flere ganger om natta i frykt for å forsove meg!
For å slippe å spraye på jobb gikk jeg for 7 og 19. Det var jo ikke så gøy nå som jeg har ei ukes ferie!

Ellers går sprayingen bedre enn forventet og det er fantastisk å være i gang ♡
 
Jeg begynner også snart på en IVF-reise! Prøvd i 1 år straks, aldri vært gravid og venter på forsamtale i Porsgrunn 28/6! Ønsker deg masse lykke til :D
 
Jeg begynner også snart på en IVF-reise! Prøvd i 1 år straks, aldri vært gravid og venter på forsamtale i Porsgrunn 28/6! Ønsker deg masse lykke til :D
Så spennende dette er! Selv fikk vi beskjed om å prøve mer selv etter et år hadde passert.. Var ikke før vi fikk ny lege at vi følte vi kom igang med søknad om ivf og da fulgte enda flere "forsinkelser". Men nå!:)
Masse lykke til når tida kommer :)
 
Idag er fjerde dagen på spray, og hittil merker jeg bare at jeg er mer trøtt en ellers. Var på vei ut dørene igår men måtte snu i døra og legge meg nedpå litt først.
Mannen min forventa seg en hormonkarusell uten like, men føler meg igrunn mindre hormonell enn vanlig!
Kan tenkes at trøttheten skyldes ferie også da ;)
 
Masse lykke til [emoji173] jeg har en ivf gutt i magen nå etter tre års prøving og tre forsøk. Gikk på synarela nå sist. Hvilken klinikk hører du til?

Vil tipse deg om underforumet assistert befruktning. Der er det mange i samme situasjon. Anbefaler også å flytte dagboken din dit (en moderator kan hjelpe deg med det).
 
Tusen takk [emoji173] Gratulerer! Så kjekt å høre om dere som lykkes [emoji169]

Jeg hører til Porsgrunn:)

Takk for tipset! Er ikke bare bare å finne frem i forumet nå i starten
 
Tusen takk [emoji173] Gratulerer! Så kjekt å høre om dere som lykkes [emoji169]

Jeg hører til Porsgrunn:)

Takk for tipset! Er ikke bare bare å finne frem i forumet nå i starten
Tusen takk! [emoji173] Det er tungt å gå gjennom dette, så godt å ha noen som går gjennom det samme å prate med.

Jeg hører også til i Porsgrunn, de er fantastiske der,spesielt sykepleierne!
 
Tusen takk! [emoji173] Det er tungt å gå gjennom dette, så godt å ha noen som går gjennom det samme å prate med.

Jeg hører også til i Porsgrunn, de er fantastiske der,spesielt sykepleierne!
Nå har jeg bare vært der på forsamtale, men er av samme oppfatning som deg :) Det hjelper også oppi alt [emoji169]
 
Nå har jeg brukt synarela i 9 dager, og merker at jeg de siste dagene fryser veldig, såpass at jeg de siste nettene har sovet med ullundertøy(!)
Er også kvalm, men det går bra etter en påske med mye mat ;)
 
8dager til oppstart sprøyter nå! Etter hva jeg har forstått avtar effekten av spray da og jeg gleder meg!
Er veldig slitsomt på jobb med dette hue her, og det hjelper ikke at arbeidsoppgavene stadig øker nå.

Har fått høre at stress på jobb ikke er en faktor. Får samtidig høre at det ikke er bra med å stresse med å bli gravid. Er det sånn at stress på jobb er bra mens sterkt barneønske er farlig? Setter det veldig på spissen men har jo mistet mange ganger nå og alle gangene har skjedd mens arbeidspresset på jobb har vært på maks. Så nå er jeg bare redd for å ødelegge forsøket da jeg er inne i nok en hektisk tid på jobb.

Ser fram til langhelg og nok overskudd til trening [emoji170]
 
Endelig har TR komt (og gått) så da er jeg klar for sprøytestart 3.mai:)

Spray fortsetter å sette meg ut, så nå blir det "halve" dager på jobb en periode.

Herrreliii så gøy å være såpass langt i prosessen!!:) må klype oss litt i armen både min mann og jeg [emoji170]
 
Endelig har TR komt (og gått) så da er jeg klar for sprøytestart 3.mai:)

Spray fortsetter å sette meg ut, så nå blir det "halve" dager på jobb en periode.

Herrreliii så gøy å være såpass langt i prosessen!!:) må klype oss litt i armen både min mann og jeg [emoji170]
Hurra for sprøytestart snart[emoji4][emoji11] Formen min ble bedre når jeg startet med sprøytene [emoji108][emoji4]
 
Back
Topp