Overtid og modningstegn

Apriljente<3

Gift med forumet
Hei:) jeg er ny her inne og hadde termin i går.... (venter fortsatt på nurket)
Dere som har hatt termin eller straks har termin hvilke modningstegn har dere???

Jeg ble strippet på fredagen, myk og tøyelig livmorhals og ca 3cm åpning.. og etter der har slimproppen gått:) Ellers er det lite som miner om en nærstående fødsel:/
 
Hei:) jeg er ny her inne og hadde termin i går.... (venter fortsatt på nurket)
Dere som har hatt termin eller straks har termin hvilke modningstegn har dere???

Jeg ble strippet på fredagen, myk og tøyelig livmorhals og ca 3cm åpning.. og etter der har slimproppen gått:) Ellers er det lite som miner om en nærstående fødsel:/
Hvorfor ble du strippet?

Jeg har termin i dag, ingen tegn til noe som helst. Fikk opp håpet da jeg la meg, med sterkere kynnere som tok litt mer enn vanlig i belte nederst i mage/rygg. Meeen, de ga seg.
 
var på sykehuset på kontroll pga carpalltunellsyndrom i en fot, så om jeg var veldig umoden ville de vurdere tiltak for å unngå evt nerveskader :)

Så kjedelig når de gir seg :/
Eneste jeg kan ha er mensmurringer... men d har jeg hatt lenge...

Hvorfor ble du strippet?

Jeg har termin i dag, ingen tegn til noe som helst. Fikk opp håpet da jeg la meg, med sterkere kynnere som tok litt mer enn vanlig i belte nederst i mage/rygg. Meeen, de ga seg.
 
Ser ut til at slimproppen begynte å gå i går. Ser også tendenser til dette i dag. Nå sitter jeg i sofa med kynnere og ryggsmerter/menssmerter. Kanskje noe skjer snart, fem dager over termin. Har overtidskontroll tirsdag (hvis jeg rekker) ;)
 
Har termin i morgen. Kjenner virkelig ingen tegn til modning wathsoever.

Eneste positive er jo at jeg ikke får noen falske forhåpninger da, men er innstilt på å gå en del over ;)
 
Termin på tirsdag og svært få tegn. Men i kveld kom det en del slim, så jeg hååper slimproppen er i ferd med å gå i alle fall. Litt nedpress og oftere kynnere har jeg også, men skuffende lite mas generelt altså.
 
Hvordan kjennes egentlig maserier ut? Jeg vet liksom ikke hva jeg skal sammenligne ting med[emoji85]
 
Hvordan kjennes egentlig maserier ut? Jeg vet liksom ikke hva jeg skal sammenligne ting med[emoji85]

Masrier er rier som ikke har noe effekt på livmorhalsen... men de kommer takvis og kan vært vonde.. mer som kraftige kynnere.. aldri hatt d jeg, men jeg har mer menssmerter og hyppige kynnere:)
Men jeg vet jo at disse har effekt siden jeg har 3cm åpning og er moden ( men så er vel det vanlig at fleregangs kan gå med åpning en stund før fødselen) :)

Masse lykke til alle samme !!
 
Masrier er rier som ikke har noe effekt på livmorhalsen... men de kommer takvis og kan vært vonde.. mer som kraftige kynnere.. aldri hatt d jeg, men jeg har mer menssmerter og hyppige kynnere:)
Men jeg vet jo at disse har effekt siden jeg har 3cm åpning og er moden ( men så er vel det vanlig at fleregangs kan gå med åpning en stund før fødselen) :)

Masse lykke til alle samme !!

Takk for svar! :)

Jeg har det nok slik som deg jeg da, for jeg kjenner bare menssmerter og hyppige kynnere.

Hvordan vet du at du har åpning og er moden da? Sjekkes dette på rutinekontroll etterhvert? Førstegangs her med 1000 spørsmål [emoji85]
 
Var på sykehuset på kontroll
Forrige fredag, da sjekket de det:) fastlege/jordmoren min hadde ikke sjekket det tror jeg nok ikke, men fødselslegen sjekket det på sykehuset! Å d er litt artig å vite Men umulig å si når fødselen blir fordi da:p


Takk for svar! :)

Jeg har det nok slik som deg jeg da, for jeg kjenner bare menssmerter og hyppige kynnere.

Hvordan vet du at du har åpning og er moden da? Sjekkes dette på rutinekontroll etterhvert? Førstegangs her med 1000 spørsmål [emoji85]
 
Var på sykehuset på kontroll
Forrige fredag, da sjekket de det:) fastlege/jordmoren min hadde ikke sjekket det tror jeg nok ikke, men fødselslegen sjekket det på sykehuset! Å d er litt artig å vite Men umulig å si når fødselen blir fordi da:p

Ok, da håper jeg de sjekker meg neste gang også - om jeg ikke er så heldig å ha født før det da! [emoji1316]

Graviditetstesten skulle kommet med en dato og klokkeslett - sånn at man visste nøyaktig når babyen kom. :p
 
Termin på torsdag og ingen tegn her.. har litt mensmurringer av og til, men ingenting konstant. Så blir nok overtid på meg!
 
En trenger jo strengt tatt ikke ha noe særlig åpning for at fødselen skal starte heller, men d hjelper jo litt på veien at man starter med noen cm :)
Jeg skal på sykehuset i morgen, akkurat to uker før termin, kan håpe de sjekker åpning da. Skal ikke til jm igjen før termindato... Som "apriljente<3" sa, kjekt å vite, selv om det ikkje gir svar på når fødselen starter ;)
 
Ingen tvil når riene kommer [emoji23][emoji846]

Jeg hører folk sier det, så da har jeg tydeligvis ikke hatt noe sånt enda. Sikkert litt merkelig, men på et vis gleder jeg meg til de kommer sånn at jeg får kjent hva det egentlig er [emoji23]
 
Jeg hører folk sier det, så da har jeg tydeligvis ikke hatt noe sånt enda. Sikkert litt merkelig, men på et vis gleder jeg meg til de kommer sånn at jeg får kjent hva det egentlig er [emoji23]

Nei, det har du nok ikke [emoji846] men er veldig vanskelig å beskrive åssen de kjennes ut da det ikke går ann å sammenligne med noe jeg har følt før. Men alt er vært det og fort glemt når den lille kommer ellers hadde vi ikke valgt å få flere barn [emoji846]
 
Ingen tvil når riene kommer [emoji23][emoji846]

Folk sier så, men jeg skjønte ikke det før jeg var godt i gang med min første fødsel!
Trodde det var vondt i magen pga hadde forspist meg på pølsegrateng, jeg er laktoseintolerant og det var brukt vanlig matfløte [emoji23]
Satt på do og fortvilte over "krampene" men ingen avføring!
 
Dag tre på overtid, og i går hadde jeg mye mensmurringer og tror (deler av) slimproppen gikk? Idag er det null mensmurring så nå gir jeg opp. Kommer vel til å være gravid for alltid :(
 
Back
Topp