♫ Skravletråd Mars ♫

Tivoli? tenker du på tivoli i kjøbenhavn så har jeg aldri vært der, mener du sånn omreisende tivoli med boder som spretter opp for å kaste baller på blikkbokser og snurre lodd og sitte i tekopper som går opp og ned og rundt til en besvimer (vel, jeg gjore det... ;) ) så... ikke helt

Hunderfossen er... skal vi se, en "rafting" som er veldig familievennlig. Gravemasksiner i sand. En bitte liten nsb-togbane som mine unger esker, den er inntil 6 år, nesten aldri kø og storebror spurte pent og fikk være med fjor selv om han var 7. Et småbarnsomrde med noe sånn rundt og rundt og opp og ned (sakte) og litt klatregreier og et sånt ballrom som egentlig er fint for små unger om ikke noen lar sine halvstore skolegutter herje der.

Det er trampoiner og sandkasse og gullgraving og to- tre ulike bilkjøringsmuligheter, det er badeland og prinsessetårnet og eventyr og traktorbane (sitterpå en stor traktor på spor) og il tempo ekstra gigange (berg og dalbane) og det store skipet som svinger frem og tilbake så et suger i magen, det er små trøtraktorer og radiobiler og mere som jeg ikke kommer på. Ja, og 4D kino av den lille prinsen, med vannsprut. (om de ikke har byttet film enda, det har vært den vi har sett der noen ganger)

Og forresten i fjor var det vel åpnet et babyhus også, innendørs lekerom for de aller minste.

Og ikke større enn at man går gjennom hele på en dag og er fornøyd da, fått med seg det som er. (det skal da sies at vi har ikke vært i badedelen)
Husker mye nå som du forteller [emoji14]

Vært i Legoland med de små?

Husker mye derifra men ikke hvor gammel man var ...( har ennå mitt første førerkort fra Legoland) * ler*

Tja, da ville jeg heller hatt de pengene du trengte for å kjøpe verdens dyreste mufins og is, s kunne ejg kjøpt en is og hatt penger tilovers...
Joda men nå skal vi la henne vinne lotto en i kveld. [emoji14] så for vi andre dele opp de neste pottene som kommer [emoji14]

Menne... mannen som ikke sender beskjed etter dyrelegetimen fordi han kommer jo uansett hjem. Skulle ta en sånn dosetest, et er sant, altså provosering av den kroniske sykdommen og det er to blodprøve, spøyte, vent en time og ny blodprøve. Så greit, en slik tome tar over en time. Og det er 20 min å kjøpre hjem. Greit det. Men det er 1 time og 50 minutt siden timen. Og jeg har ikke hørt et knyst.
Ikke et knust...... mmm kanskje innom butikken?

Ok ja Kristiansand hadde jo vært noe også men det jeg husker derifra var mas og stress fra vi kom til vi dro... så har ikke så mange fine minner

Jeg har veldig gode minner. Men altså, både fra jeg var lita og da vi var der for tre år siden med ungene. Da vi var der med ungene hadde vi 3 døgn da, kom utpå dagen en dag, var der, sov, var hele neste sov og var til de var lei den tredje dagen. Så i praksis to dager i parken, fordelt på tre. Hele familien hadde senkede skuldre og koste oss. Mannen som let blir stressa på steder med mye folk koste seg og sier det var en fin opplevelse. Vi hadde fint vær, men uten at det var kokende.

SÅ får det heller bare være da, at ingen av ungene har tilgitt meg helt enda for at jeg tok dem med i tømmerrenna og ikke ville være med mer enn en gang...

Badelandet der har vi heller ikke testet, det hade vi ikke biletter til

Vi har unger som liker sånsett å bade, men de kan ikke svømme og tar i meget begrenset grad sklier for de liker ikke vann over hodet/i ansiktet....

Husker mye nå som du forteller [emoji14]

Vært i Legoland med de små?

Husker mye derifra men ikke hvor gammel man var ...( har ennå mitt første førerkort fra Legoland) * ler*

Nei, der har vi ikke vært enda. Har vært diskutert som mål for sommeren det også, men nå skal visst eldstemann på korpstur (som blir lansert som familietur) til danmark neste sommer da, så kanskje vi ikke blir med bussen hjem (dvs, ikke alle kjører buss ned heller da...så vi har bil til hjemturen. )

Jeg har veldig gode minner. Men altså, både fra jeg var lita og da vi var der for tre år siden med ungene. Da vi var der med ungene hadde vi 3 døgn da, kom utpå dagen en dag, var der, sov, var hele neste sov og var til de var lei den tredje dagen. Så i praksis to dager i parken, fordelt på tre. Hele familien hadde senkede skuldre og koste oss. Mannen som let blir stressa på steder med mye folk koste seg og sier det var en fin opplevelse. Vi hadde fint vær, men uten at det var kokende.

SÅ får det heller bare være da, at ingen av ungene har tilgitt meg helt enda for at jeg tok dem med i tømmerrenna og ikke ville være med mer enn en gang...

Badelandet der har vi heller ikke testet, det hade vi ikke biletter til

Vi har unger som liker sånsett å bade, men de kan ikke svømme og tar i meget begrenset grad sklier for de liker ikke vann over hodet/i ansiktet....
Okey... sett bilder og priser for å være der en helg. Ok men badeland venter vi med uansett. For storebror er litt liten for sklier og jeg vil være mer eller mindre større en enn flodhest i juli. ...( jeg hvet at flodhester flyter godt) [emoji23] [emoji23]

Gutten svømmer han. Elsker det faktisk. Som sin mor. Så blor morro når alle blor større og vi kan dra på badeland i bø for det gleder jeg meg til!!!! [emoji12] [emoji13] [emoji41] [emoji176] [emoji23]

Joda men nå skal vi la henne vinne lotto en i kveld. [emoji14] så for vi andre dele opp de neste pottene som kommer [emoji14]

Det er også en muliget

Jeg vil vinne nok til å:
*Lage et ekstra bad av vaskerom, gjestetoalett og litt av gangen. (ideelt sett nok til da et eget vaskerom i tillegg, men det ikke hvor det skulle vært)
*Pusse opp badet, det er et MUST helst i år ansett
Pusse opp stue og kjøkken, inkl nytt gulv og nye stuevinder
*Ansette vaskehjelp
*Drivhus i hagen

Evt bytte de tre første i "bygge et nytt hus et sted med bra solforhold, i det som jeg regner som den trolig utvidede skolekretsen siden vi sikkerst slås sammen med nabobygda"

Han er litt mer enn litt syk.
Fikk målt crp til 81 i går kveld, og det misstenkes infeksjon i lungene.
Får antibiotika
Hjelpes meg. :(( ja da er det bare å putte i han det han vil ha. :( uff. Det er ikke gøy når de små blir så syke * håper han blir bedre fort

Okey... sett bilder og priser for å være der en helg. Ok men badeland venter vi med uansett. For storebror er litt liten for sklier og jeg vil være mer eller mindre større en enn flodhest i juli. ...( jeg hvet at flodhester flyter godt) [emoji23] [emoji23]

Gutten svømmer han. Elsker det faktisk. Som sin mor. Så blor morro når alle blor større og vi kan dra på badeland i bø for det gleder jeg meg til!!!! [emoji12] [emoji13] [emoji41] [emoji176] [emoji23]

Sommerland i Bø. Hadde jeg bare hatt unger som likte slikt. Jeg ELSKET det da vi var der for... vel.... 25 år siden?

Det er også en muliget

Jeg vil vinne nok til å:
*Lage et ekstra bad av vaskerom, gjestetoalett og litt av gangen. (ideelt sett nok til da et eget vaskerom i tillegg, men det ikke hvor det skulle vært)
*Ansette vaskehjelp
*Drivhus i hagen

Evt bytte de tre første i "bygge et nytt hus et sted med bra solforhold, i det som jeg regner som den trolig utvidede skolekretsen siden vi sikkerst slås sammen med nabobygda"
Du vet det er rundt 250 mill i potten.
Hva med heller å kjøpe en tom i nærheten og bygge drømmehuset :)

Det er også en muliget

Jeg vil vinne nok til å:
*Ansette vaskehjelp
*Drivhus i hagen

Geniale planer.

Utvide stallen med 50 kvm med dusj spilt og egent tørkerom til dekken. Så jeg slipper å gjøre det inni huset.

Gjøre det uidentifisert rommet over til vaskerom.

Ta inn et badekar * stoooor drøm*

Legge nytt gulv i stua med varme eller isolere i såfall. Ny tapet/ maling i stua....

Kanskje en bra velstammet hoppe fra statene!

Ikke et knust...... mmm kanskje innom butikken?

To timer side 8.30
Ikke et pip
Ikke et "skal jeg kjøpe noe til middag" heller. Og ikke "det var bare uvi, på apoteket for å kjøpe antibiotikakur" (som kan være en plausibel forklaring på at han ikke er hjemme enda, apoteket åpner vel ikke før 10) Sist tror jeg forresten at de fleste slike kurer har kommet hjem i brune poser fra dyrelegen med påskrift om når og hvor ofte, ikke hentet på apoteket. Den vanlige medisinen hennes som han kanskje må hente dersom doseendring, er dog resept på vanlig apotek

Du vet det er rundt 250 mill i potten.
Hva med heller å kjøpe en tom i nærheten og bygge drømmehuset :)

Det er alternativet ja. Dersom at du deler nok av den. Jeg aner ikke hvor mye jeg har tilovers etter en is om jeg får det de verdens dyreste greiene hadde kostet ;)

Hjelpes meg. :(( ja da er det bare å putte i han det han vil ha. :( uff. Det er ikke gøy når de små blir så syke * håper han blir bedre fort
Han er veldig blid da :)
Tenker at en crp på 81 er veldig mye for en så liten kropp og priser meg lykkelig for at vi lever i dag og kan mest sannsynlig kan være tilbake i barnehagen på mandag, og ikke for 200 år siden hvor jeg kunne ha mistet han

Back
Topp