Tudelidu - expecting two!

Tudelidu79

Forelsket i forumet
Allright, har vore litt fram og tebake om eg skulle laga ei dagbok eller ikkje. Men nå har eg landa. Det blir dagbok! Merke at det hjelpe gysla møkje å få skreve ned litt saker og ting alså... både få ned gleder og frustrasjoner. Like godt detta forumet!

Litt fakta sånn aller først.. Frøkna her er fra ein liten plass utenfor Haugesund. Me har prøvd å få barn naturlig i to år, eg greidde endelig å overbevisa samboaren min tidlig i haust at her måtte ting sjekkast opp. Og godt var det. Han hadde ekstremt lite svømmerar og eg hadde visstnok PCO. Det var veldig klar prognose - dåke har ikkje sjans uten hjelp. IVF med ICSI var einaste alternativet dei hadde tru på, men me fekk beskjed om at dette her kunne ta tid....

Så blei det dags for første hormonbehandling... skumle greier med sprøytene, men eg takla nå det og. Me hadde fått beskjed om at det va klokast å bestilla ein sånn to for tre pakke - for me hadde ikkje så veldig gode sjansar for at dette skulle gå bra på første forsøket... Me valgte jo å gjera detta privat hos Hausken, så me va jo forberedt på at det kom til å koste litt... Men me tok ein risk på første... me gjekk for kun ett forsøk.. e jo ein gambler eg, hehehe, og tanken på å kanskje kunne " miste" 30000 var litt for drøy.

Hormonbehandlinga gjekk fint, så var det uttak. Gjekk bra det og! Det blei tatt ut 12 fine egg. 8 Blei befrukta, fem varte til dag 2.... Men det var ingen førsteklasse egg..... Så når me kom inn for innsett så kom det ein overraskande anbefaling fra legen. "Me vil setta inn to.." .... oj... den hadde me ikkje forventa å ta stilling te... Men siden det var anbefalt fra legen si sida, så gjorde me det...

16 uker seinare sitte eg her då... med to små gull - - som går under navna "Smitt og Smule" foreløpig i magen. Heilt sinnsykt uvirkelig. Trur ikkje det komme te å gå opp for meg før de komme ut... knappt då....
 
Spennende at det ble to stk :)
Kommer nok til å gå bare bra :D
 
Mandag - - sleppe å rushe avgårde på jobb i dag, har så mye retting liggande at eg tar dagen hima, har ikkje undervisning i dag.

Det har vore ei , tja, interessante helg. Fredag og lørdag va kjipe. Va skikkelig molefonken. Det starta med at eg begynnte å tenka på kor møkje penger utstyr og sånn te to kom på... Så då planla eg å laga ett budsjett, og ein oversikt over ka eg trengte. Og etter at eg hadde gjort det så va det gjort. Eg hata tall. Budsjettet mitt kom vell på rundt 50000!! Har då tatt godt i, med enkelte ting nye... bedre å overbudsjettere enn underbudsjettere...

Så litt meir enn eg hadde sett for meg. Og eg e den einaste av oss som har sparepenger... så det vil sei at eg må betala absolut alt... Altså, får jo litt av nærmaste familie og sånn... Men bortsett fra det e det min konto alt går ut fra. Så blei litt molefonken pga det og. Men burde jo egentlig ikkje det, for det e jo detta eg har spart opp te... e vell kanskje meir det at det blir dobbelt opp av alt... og at me te og med må ha ny bil (den e ikkje budsjettert, hehehe)

Ja, det va nå ein ting då... så hormonelle meg va sur og gretten på fredag - for sambo syns ikkje så møkje om å snakka om detta her... så va jo det ett irritasjonsmoment og....

Lørdagen va bittelitt bedre, då begynnte eg å planlegga konkret ka eg kunne gjera for å få budsjettet ned. Så nå e to brukte sprinkelsenger booka, skal hentes i dag. Begge er brune og de kommer til å passe perfekt til fototapeten som eg bestillte samme dag. Målet er å ha barnerommet ferdig innen påske. (og ja, det er lenge til termin, men e jo nesten halveis nå! ) Her er bilde av tapeten.... Så blei meir fornødde utøve dagen der!
321909427630


Søndagen så blei det finare vær, og humøret letta. Og på kvelden fekk eg prata med sambo om kossen eg har hatt det i helgo. Så det va ganske herlig.
 
Oj, wow! Så fint!!

Ja, veldig fornøyd! Fikk bestillt den på mål - og kosta ikke skjorta heller, 65 Euro inkl porto - så blir det vell litt toll i tillegg. Og har handlet to sprinkelsenger på finn som skal hentes i dag, begge er brune. Så gleder meg sånn til å få alt!
 
Sniker litt fra prøvere!
Du er virkelig en sånn dame som jeg liker, planlegging begynte vi med før vi i det heletatt begynte å prøve, så vi har satt opp en plan for hva vi MÅ ha nytt og hva vi kan sjekke opp muligheter for å arve, for å planlegge penger [emoji87] jeg tar gjerne imot din plan-utregning for å se hva andre tenker altså! Gjerne for en og flerlinger(man vet jo aldri).
 
Hei! Selvfølgelig skal du få planen :-D men jeg får ikke sendt den her, eller på samtale... hvis du sender meg epostadressen din på samtale kan jeg sende den til deg :-D

Den er beregnet på tvillinger, så kan du justere selv - tall og sånn. Er ett ecxl dokument.

I dag har jeg spart over 1000 kr på det. To brukte sprinkelsenger, med madrasser, og til og med to dyner og puter i forskjellig størrelse til 850 kr . Wohoo!
 
Hei! Selvfølgelig skal du få planen :-D men jeg får ikke sendt den her, eller på samtale... hvis du sender meg epostadressen din på samtale kan jeg sende den til deg :-D

Den er beregnet på tvillinger, så kan du justere selv - tall og sånn. Er ett ecxl dokument.

I dag har jeg spart over 1000 kr på det. To brukte sprinkelsenger, med madrasser, og til og med to dyner og puter i forskjellig størrelse til 850 kr . Wohoo!

Hei! Selvfølgelig skal du få planen :-D men jeg får ikke sendt den her, eller på samtale... hvis du sender meg epostadressen din på samtale kan jeg sende den til deg :-D

Den er beregnet på tvillinger, så kan du justere selv - tall og sånn. Er ett ecxl dokument.

I dag har jeg spart over 1000 kr på det. To brukte sprinkelsenger, med madrasser, og til og med to dyner og puter i forskjellig størrelse til 850 kr . Wohoo!
 
Hei! Selvfølgelig skal du få planen :-D men jeg får ikke sendt den her, eller på samtale... hvis du sender meg epostadressen din på samtale kan jeg sende den til deg :-D

Den er beregnet på tvillinger, så kan du justere selv - tall og sånn. Er ett ecxl dokument.

I dag har jeg spart over 1000 kr på det. To brukte sprinkelsenger, med madrasser, og til og med to dyner og puter i forskjellig størrelse til 850 kr . Wohoo!
Sendt deg melding nå [emoji4]
 
Hei! Ramla over dagboka di, og når det er tvillinger MÅ jeg bare lese!! :happy:
Bare gled deg, tvillinger er kjempegøy!! Og det er ikke sikkert det blir fryktelig slitsomt heller, mine tvillinger (som snart er 18!!!!) var utrolig greie å ha med å gjøre da de var babyer. Babyen som kom alene noen år senere var MYYYE mer slitsom!!! :joyful: Kommer absolutt til å følge med her!! Spennende!! Vet dere/skal dere vite kjønn??
 
Hei! Ramla over dagboka di, og når det er tvillinger MÅ jeg bare lese!! :happy:
Bare gled deg, tvillinger er kjempegøy!! Og det er ikke sikkert det blir fryktelig slitsomt heller, mine tvillinger (som snart er 18!!!!) var utrolig greie å ha med å gjøre da de var babyer. Babyen som kom alene noen år senere var MYYYE mer slitsom!!! :joyful: Kommer absolutt til å følge med her!! Spennende!! Vet dere/skal dere vite kjønn??

Så hyggelig [emoji2] her e d barra te å følga med, alt e nytt for meg, hehehe. Ska absolut veta kjønn ka [emoji2] og forhåpentligvis får eg veta det på fredag, då e det OUL, e vell 19 uker på vei då! Og ser de det ikkje då, så satse eg på at eg får sjå det neste veka. Ska te Riga ein tur, så har liksågodt bestillt meg ein sånn 4D ultralyd [emoji2][emoji2][emoji2][emoji2]
 
Så hyggelig [emoji2] her e d barra te å følga med, alt e nytt for meg, hehehe. Ska absolut veta kjønn ka [emoji2] og forhåpentligvis får eg veta det på fredag, då e det OUL, e vell 19 uker på vei då! Og ser de det ikkje då, så satse eg på at eg får sjå det neste veka. Ska te Riga ein tur, så har liksågodt bestillt meg ein sånn 4D ultralyd [emoji2][emoji2][emoji2][emoji2]

Ooo, 4D! Så herlig [emoji2]
 
Ein stykk lang dag i dag....

Først va det duka for to timar vent på legekontoret. Glukosetest numero tres... Jaja, better safe than sorry... verdien va 8,6 i dag, seie meg jo pøkkens, så må googla litt. Vett ivertfall at det var mindre enn første gang, og litt meir enn gang nummer to. Men brekke meg barra med tanken på det der sukkervannet ... Og føle meg rana når eg må betala øve 250 kr for ett , ETT!!! glass med sukkervann! Har nå hatt tre tesammen, nesten 1000 kr i sukker det.... Heilt sjukt! Kanskje nåken her som vett nåke som tall og svangerskap diabetes og sånn? Urinprøve var heilt fin.

Så bar det avgårde på jobb, masse møter i dag, og kun ein time undervisning. Så grei dag sånn sett. Fant ut at eg skulle ta meg ein tur på Biltema og handle nåken flyttekassar og i dag. Må få klarert ut det rommet som ska bli gjesterom nå. Sambo klikka i vinkel i går når eg ville kasta kontorstolen hans... E det galnaste eg har vore borte i! Eg kjente det sprengte på, måtte tørka nåken tårer ittepå ja. Og ta meg ein god lang gåtur. Han har jo mindre lunta enn meg om dagen.... Sko tru det va han som va gravid, hehehe. Jaja, frustrasjon øve i dag. Så nå har eg pakka ned alle cd ane hans... montru kossen det blir mottatt, hehehe. Bur i leilighet, sjøl om han e stor, så e det begrensa med bodplass, va jo fullt her før han flytta inn stakkars. Så har nå hengt opp ett bilde som e hans i dag, barra for skams skyld... håpa han blir glad då....

8 esker e ivertfall pakka - hengerlass går til familiegården i morgen, satse på at eg finne ett hjørna i huset der så eg kan setta alt. E bra ferdig nå kjenne eg... føles som om eg har hatt ei skikkelige treningsøkt. Så ska bli herlig å finna senga.
 
I går va eg faktisk litt bekymra... har jo ikkje hatt nåke spesielt med "vondter" i forbindelse med svangerskapet så langt. Men i går slo det te i magen... på høyre og venstre side ned, og på en måte akkurat så inni urinblæra... så eg hyrte inn flyttehjelp, då syns eg at eg va flinke! Så eg dirigerte, og to karar bærte. Det kribla etter å hjelpe til, men va utrulig flinke og lot vær. Trodde det ville gi seg te i dag, men har egentlig vore likt, nesten værre til tider. Eg lure på om det kan vera blærekatarr, tisse jo ganske masse, men gjør ikkje vondt når eg tisse heller da.... men det e værre når blæra e full, då kjenne eg det for kvart skritt eg går...

Vett jo at det kan vera veldig vanlig med uvi når ein e gravid. Men kanskje det e nåken som har erfaring? SKa te te lege i måro da, OUL - så tar det opp da, men eg e jo tålmodige så ein sokk .....

Ellers så e eg enormt spennt på UL i måro!!! Vil veta kjønn!!!! Akkurat så julafta detta her, eller neste meir spennande! Så nedtelling te det her i gården!
 
Oooh, barra to timar igjen!!! E så spennt!!!!

Dreiv å gjorde litt research på uvi og sånn i går, men nå trur eg faktisk ikkje at det e det eg har... eg frykte bekkensmerter faktisk... Men det vil nok visa seg, for vil ikkje tru at det blir bedre øve natta.....
 
Back
Topp