Nyfødt fotografering

Lunina

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Mailykke 2018
Noen dom har erfaring med d? Hva d koster? Hvor tidlig må man ta bilder for å få best resultat? Om man kanskje får til like bra bilder selv med speilreflekskamera?

Var på det med med førstemann og skal det nå også :) Vi betalte 2500kr, men nå har det gått opp 500kr. Så nå blir det 3000kr. Får 10 bilder :) Var veldig fornøyd med bildene.

Jeg har speilrefleks(fullformat), og forskjellige objektiver og reflektor. Men det skal allikevel mye til å få samme gode resultat som fotografene får. Man må i hvert fall skjønne hvordan ISO, blender og lukkertid fungerer i forhold til hverandre. Og hvordan man bruker lyset riktig :) Bakgrunn er også viktig.

De vil helst at man skal ta bildene innen 10 dager, men dag 4 og 5 er det "min" fotograf foretrekker.

Var på det med med førstemann og skal det nå også :) Vi betalte 2500kr, men nå har det gått opp 500kr. Så nå blir det 3000kr. Får 10 bilder :) Var veldig fornøyd med bildene.

Jeg har speilrefleks(fullformat), og forskjellige objektiver og reflektor. Men det skal allikevel mye til å få samme gode resultat som fotografene får. Man må i hvert fall skjønne hvordan ISO, blender og lukkertid fungerer i forhold til hverandre. Og hvordan man bruker lyset riktig :) Bakgrunn er også viktig.

De vil helst at man skal ta bildene innen 10 dager, men dag 4 og 5 er det "min" fotograf foretrekker.
Takk for svar:) Kan ikke akkurat si jeg er noe flink med kamera, så når prisen er overkommelig så går vi nok for fotograf vi og:)

Vi var hos fotograf med første og skal det nå også [emoji4] Det anbefales å ta nyfødtfoto innen barnet er 14 dager gammel. De er da mest rolige og sover mye. Enklere å ta bilde da. Vi har booket time får både magebilder, søskenfoto og nyfødtfoto - totalt to seanser - og skal betale 4800kr. 10 bilder inkl. Fornøyd med den prisen.

Vi var hos fotograf med første og skal det nå også [emoji4] Det anbefales å ta nyfødtfoto innen barnet er 14 dager gammel. De er da mest rolige og sover mye. Enklere å ta bilde da. Vi har booket time får både magebilder, søskenfoto og nyfødtfoto - totalt to seanser - og skal betale 4800kr. 10 bilder inkl. Fornøyd med den prisen.
Hvor er dette? Synes det var en god pris! :)

Vi har vært på nyfødtfoto med begge jentene våre (2011 og 2015) og jeg anbefaler det virkelig. Pris variere ut i fra hvem man går til. Jeg anbefaler en som har satt seg litt inn i nyfødtfotografering. Man bør gå tidligst mulig etter fødsel når baby fortsatt sover en del. Med første tok vi bilder på dag 10 etter fødsel og med andre på dag 5. Har allerede bestilt time til 3.mann og tenker å gå rundt dag 5 nå også [emoji4] Jeg klarer ikke å ta like bra bilder med speilrefleks selv. I tillegg har fotograf gjerne en god del babyrekvisita/møbler/klær som kan gjøre bildene ekstra fine [emoji173]

Hvor tidlig bør man bestille? Og må det skje så tidlig som i barnets første uke? Ser for meg at vi ikke er helt klare for å gå til fotograf da

Hvor tidlig bør man bestille? Og må det skje så tidlig som i barnets første uke? Ser for meg at vi ikke er helt klare for å gå til fotograf da

Bestill allerede nå [emoji4] Det burde skje så fort som mulig. Vi fikk time allerede på dag 5, dagen etter vi kom hjem fra sykehuset. Jeg trodde det ville bli for mye for oss, men det gikk kjempefint altså! Om vi ville kunne vi bare sitte i sofaen mens fotografen tok seg av babyen og tok bildene [emoji4] Jeg deltok og var med da, men i verste fall så kan man bare sitte der å slappe av. Jeg var veldig glad for at vi tok bildene såpass tidlig. Det er større sjangs for at de er lettere å ha med og gjøre + at de er mer håndterbare. Gutten min hadde allerede vokst fra seg det å holde fingrene knyttet sammen, så hun fikk ikke det ene bildet hun ønsket seg: å ha hendene foldet sammen.

Håper på bilder så tidlig som mulig denne gangen også, helst dag 3, 4 eller 5 [emoji12]

Men man vet jo ikke om man plutselig går 10 dager over termin?

Men man vet jo ikke om man plutselig går 10 dager over termin?

"Min" fotograf har bare sagt at jeg skal si ifra når babyen er født, så avtaler man time deretter [emoji4] Tror det er ganske vanlig blant dem.

Back
Topp