Kos deg med noen rolige dager [emoji3]Jeg fikk onsdag til fredag likevel!Godt jeg er litt sånn som ikke gir meg
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kos deg med noen rolige dager [emoji3]Jeg fikk onsdag til fredag likevel!Godt jeg er litt sånn som ikke gir meg
![]()
Ja, er ikke noen fasit på det dessverre. Håper bare at de arver mitt system over hansApropo allergi og antall barn... Jeg er eldst og kun allergisk mot alt av dyr og pollen osv. Ikke noe mat (bare litt kryssallergi mot fersk paprika noen ganger). Lillesøsteren min tåler ikke gulrot, eple, kiwi, nøtter, og sikkert noe mer. Så det kan være store forskjeller, ja. Vil forresten tipse om en app som heter Regit. Supert som verktøy for å registrere symptomer, medisiner og hva man spiser.
Akkurat som om det er noen stor krise at du ikke er på kontoret akkurat når noen spør etter deg? Det er da helt normalt at folk er borte noen timer eller dager innimellom?Jeg er bare lei meg. Sjefen min har ingen forståelse for at med 60% sykemelding pga migrene så kan jeg trenge litt tilrettelegging som mulighet til å jobbe LITT hjemmefra. Han er kun opptatt av at jeg skal være på kontoret - plutselig!. Grunnen til at han plutselig følte for å snevre inn var fordi noen hadde spurt etter meg og jeg ikke var på kontoret. Jeg bare, de vet tlfnr? de kunne ringt meg? sendt mail? lync?
men neida.
Jeg bare - dette er ikke akkurat tilrettelegging? Null forståelse. Jaja. om 2 uker MÅ de. Så nå har jeg grått på meg hodepine. Nå blir jeg ekstra syk fordi jobben ikke prøver å vise forståelse.
Så deilig da ^^ får håpe mannen kan ta seg fri og, ta dere en skikkelig babymoonWii, nå føler jeg meg skikkelig slu, heheHar søkt om å få 2 uker ferie fom OUL-dagen, så da har jeg to ekstra uker før jeg må si noe på jobb. OG da må sjefen fremskynde lønnsforhandlingene for meg
![]()
Har ikke hatt 2 sammenhengende uker ferie siden... eh, noensinne? Så dette skal bli deilig! Håper bare samboer har mulighet til å være med på en luftetur også, hvis ikke får jeg vel bare gå hjemme og vagge![]()
Kommer an på hvem det skal deles med - familie og sånn du tenker på?Hvilken nettside bruker dere for å dele bilder?
Så gøy da! Gleder meg sånn til det, men enn så lenge er det bare mye luft og tarmgurgling [emoji14]Vet jo at det er for tidlig å kjenne noe inni magen, men det er så spesielt å sitte her på jobben og kjenne at det kiler inni der [emoji23] type leamus i livmora liksom, eller som en hale som slår borti noe. Dvs jeg kjenner forskjell på tarm og sånt. Men er mer som leamus dette fordi det kiler sånn når det skjer [emoji23]
Det er så spesielt hvor obs man er på magelyder/bevegelser når man en gang har gått gravid før.
Huff, det må du virkelig ikke ha! Er jo ikke hensiktsmessig for dem å ha deg der i så tilstand uansett - nei, ta vare på deg selv og lille du nå.I dag holdt jeg ut 2 timer på jobb. Kjente jeg ikke greide mer. Svimmel, holdt på å svime av, kaldsvetter og kastet opp 2 ganger. Og likevel har jeg dårlig samvittighet for at jeg dro hjem![]()
Jeez, at alt skal være så vanskelig ><Jeg er bare lei meg. Sjefen min har ingen forståelse for at med 60% sykemelding pga migrene så kan jeg trenge litt tilrettelegging som mulighet til å jobbe LITT hjemmefra. Han er kun opptatt av at jeg skal være på kontoret - plutselig!. Grunnen til at han plutselig følte for å snevre inn var fordi noen hadde spurt etter meg og jeg ikke var på kontoret. Jeg bare, de vet tlfnr? de kunne ringt meg? sendt mail? lync?
men neida.
Jeg bare - dette er ikke akkurat tilrettelegging? Null forståelse. Jaja. om 2 uker MÅ de. Så nå har jeg grått på meg hodepine. Nå blir jeg ekstra syk fordi jobben ikke prøver å vise forståelse.
Akkurat som om det er noen stor krise at du ikke er på kontoret akkurat når noen spør etter deg? Det er da helt normalt at folk er borte noen timer eller dager innimellom?
Er legen din grei? Legen kan jo legge føringer for arbeidsgiver, der de fyller ut hvordan man kan tilrettelegge. Sjefen din kan fort få Nav på nakken hvis han ikke lytter til legen.
Høres litt tullete ut fra arbeidsgiver, forstår godt at du er lei.Jeg er bare lei meg. Sjefen min har ingen forståelse for at med 60% sykemelding pga migrene så kan jeg trenge litt tilrettelegging som mulighet til å jobbe LITT hjemmefra. Han er kun opptatt av at jeg skal være på kontoret - plutselig!. Grunnen til at han plutselig følte for å snevre inn var fordi noen hadde spurt etter meg og jeg ikke var på kontoret. Jeg bare, de vet tlfnr? de kunne ringt meg? sendt mail? lync?
men neida.
Vi jobber ofte på tvers av regioner så at det skulle være så vanskelig å ringe meg forstår jeg ikke. De 2 dagene jeg valgte å jobbe hjemmefra forrige uke var full sykemelding de to dagene alternativet.
Da jeg snakket med legen min på tlf på mandag ang forlenging av sykemelding og jeg sa jeg hadde kjent antydning til migrene hver dag etter endt arbeidsdag, spurte hun jo egentlig om jeg ville ha 100% sykemelding. Jeg sa jeg hadde jo klart meg, men begynte jo å lure på når sjefen klaget på tilgjengeligheten min. Da foreslo hun 60%.
Så heldigvis har jeg legen på min sideKommer til å ringe på fredag og forklare situasjonen. Men ser nå at det står i sykemelding at arbeidsgiver er PLIKTIG til å tilrettelegge så jeg ikke skal bli mer sykmeldt enn nødvendig. Og jeg er pliktig til å komme med forslag som kan hjelpe. Nå opptrer de jo omvendt.
Har ikke informert de om graviditeten enda. Føler meg ikke lysten på å gjøre det når de oppfører seg sånn heller. 7 uker til jeg må da.
Var så sinnssykt sliten, helt fullstendig utslått! Har nok blitt lit vel mye jobbing i det siste. Segnet sammen på sofaen på pauserommet, helt fjern, kjempekvalm og frossen. Og kollegaene mine var så søte, kom med pledd, pute og gode klemmer. Så det endte jo med at jeg ble så rørt at jeg lå der og hulket, helt utrøstelig 
Da håper jeg vi slipper "billig" unaa med tredje ogsåTror faktisk det er enklere med bare utslettet, ja
Oj, ja ser det kan bli spennende.
Men trenger faktisk ikke være så ikke. Svigersøster har tre sønner. De to eldste har en del allergier, siste nesten ingenting (Tror det går mest i eksem)
Her er det mannen som er allergisk mot det meste (støv, pollen, høy, gress, en del dyr) - men har ikke reagert på katter heldigvismen var veldig spent på om ungen ville få noe etter ham. Eggehvite kan jeg leve med
Blir veldig spennende med nr2 ja
Prøver å tenke det. Men det er vanskelig når jeg føler det ikke er så populært hos sjefen å være dårlig :/Huff, det må du virkelig ikke ha! Er jo ikke hensiktsmessig for dem å ha deg der i så tilstand uansett - nei, ta vare på deg selv og lille du nå.