Snu bilsetet??

Tulla84

Gift med forumet
Junibarna 2015
Novemberbarna 19
Når kan man gjøre det?? Snuppa begynner å vokse ut av sete nr 2.... Vurderer å bytte til er som er fremover. Hva tenker dere??
 
Skal vente med å snu han til han må ha nytt sete om to år. Barn har ikke vondt av å sitte "snug"/med benene bøyd. :)
 
Ved skolealder, eller senere om barnet fortsatt ikke har vokst ut av den største bakovervendte stolen.
(Altså at hodet går over kanten på setet, eller at selene er utvokst.)

Det finnes ingen grunner til å snu før disse kriteriene er oppfylt. :)
Det er faktisk livsfarlig å snu, så ikke gjør det.

Kjøp Axkid Minikid, så trenger du ikke bytte igjen på lenge. ;)
 
Det er vell anbefalt til 4 år. Så blir nok ikke før det her.
 
Ved skolealder, eller senere om barnet fortsatt ikke har vokst ut av den største bakovervendte stolen.
(Altså at hodet går over kanten på setet, eller at selene er utvokst.)

Det finnes ingen grunner til å snu før disse kriteriene er oppfylt. :)
Det er faktisk livsfarlig å snu, så ikke gjør det.

Kjøp Axkid Minikid, så trenger du ikke bytte igjen på lenge. ;)

Skolealder? Tror aldri poden som går i førsteklasse ville sittet bakovervendt til nå [emoji23] 4 år er vell det som er anbefalt.
 
Skolealder? Tror aldri poden som går i førsteklasse ville sittet bakovervendt til nå [emoji23] 4 år er vell det som er anbefalt.

Så lenge som mulig er det som er anbefalt. ;)
Jeg kjenner mange barn som sitter bakovervendt lenge etter de har begynt på skolen. Det er et valg man tar; enten det som er sikrest, eller ikke.. :)
 
Vi sliter med bilsyke. Det skjer nesten hver gang vi reiser etter et måltid, og en tur lengre enn 5 min. Vurderer å snu snart på grunn av det. Men jeg er usikker på om jeg bør snu den stolen jeg allerede har eller kjøpe ny.
 
Kjøp heller nytt bakovervendt sete, de skal sitte bakovervendt til MINST 4 år og 15 kg, da kan man gå over til beltestol. Å sitte fremovervendt i fempunktssele er livsfarlig!!
 
Vi sliter med bilsyke. Det skjer nesten hver gang vi reiser etter et måltid, og en tur lengre enn 5 min. Vurderer å snu snart på grunn av det. Men jeg er usikker på om jeg bør snu den stolen jeg allerede har eller kjøpe ny.


Det finnes ingen forskning som viser at å snu hjelper mot bilsyke, og brukket nakke er langt vanskeligere å gjøre noe med enn oppkast.
Det beste er å vente lenger etter man har spist, kjøpe et sete hvor barnet kommer høyere opp, gi reisesyketabletter og andre ting som kan hjelpe mot kvalmen.
 
Jeg har ikke snudd. Han har ikke vært bilsyk på en stund nå, så jeg krysser fingrene. Men kjenner flere som har gjort det og sluppet bilsyke. Det er klart jeg gjør mitt ytterste for at han skal sitte bakovervendt så lenge som mulig, men hadde han spydd hver gang vi kjører hadde jeg snudd altså... Er ikke så lett å skulle vaske både bil, sete og gutt alene og høygravid hele tiden. Finnes det reisesyketabletter for så små? Er generelt veldig skeptisk til å gi medisiner. Men har du/dere andre råd mot bilsyke?
 
Jeg har ikke snudd. Han har ikke vært bilsyk på en stund nå, så jeg krysser fingrene. Men kjenner flere som har gjort det og sluppet bilsyke. Det er klart jeg gjør mitt ytterste for at han skal sitte bakovervendt så lenge som mulig, men hadde han spydd hver gang vi kjører hadde jeg snudd altså... Er ikke så lett å skulle vaske både bil, sete og gutt alene og høygravid hele tiden. Finnes det reisesyketabletter for så små? Er generelt veldig skeptisk til å gi medisiner. Men har du/dere andre råd mot bilsyke?
Jeg ville vært mindre skeptisk til å gi reisesyketabletter enn å snu en toåring framover! Jeg skjønner at det er kjipt med spy og alt det styret, men argumentet med å være skeptisk til medisinering når alternativet kan være brukket nakke - DET skjønner jeg ikke...
 
Back
Topp