Lav hcg stigning

Bkno8523772

Andre møte med forumet
Hei.

Hadde siste menstruasjon 04.01.17 & fikk positiv graviditetstest 18.02.17, begynte å blø 19.02.17, var på legevakta å der mente de at alt var i orden da de ikke så noe galt på en gynekologisk undersøkelse & på blodprøvene.

Blødde i 5 dager, som en vanlig menstruasjon uten smerter eller unormal blødning. Legen mente at mange kunne ha mensen de første mnd i et svangerskap.

Har alltid hatt uregelmessig menstruasjon så vanskelig å si når eggløsning har funnet sted.

Tok en HCG test mandag 20.02.16 som viste 131. Tok en ny fredag 24.02.16 som kun viste 174.

Noen som har erfaring med dette?

Synes dette høres ut som om du kan ha embryoet i egglederen! Synes du skal komme deg på en ultralyd med en eneste gang. Du kan risikere å miste egglederen din.
Håper det løser seg for deg. :-)

Venter på telefon fra legen da jeg har bedt om telefon time i første omgang. Noen som vet om jeg kan ta kontakt med fødestua for å få ul der eller om jeg må vente på henvisning fra legen?

Du kan i mange tilfeller ringe fødestuen, men de liker best at man tar det gjennom legen.
Hvis hcg hinker på den måten der så ville jeg vært urolig. Det kan være at det ikke er noe farlig, men det er langt kjedeligere om det er noe som ikke skal være sånn [emoji20] og da er det absolutt likegreit å få det sjekket.

Aldri vært gravid før, da jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan bli gravid uten prøverør eller lignende så dette er ganske stort for meg.
Har ikke hatt smerter i det hele tatt og det tok ganske lang tid før det ga noe utslag på graviditetstestene.

Vet at det er ganske lang ventetid hos gynekologen her, så ser for meg at fødestua kanskje er det beste alternativet.. Noen som vet hva det koster?

Aldri vært gravid før, da jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan bli gravid uten prøverør eller lignende så dette er ganske stort for meg.
Har ikke hatt smerter i det hele tatt og det tok ganske lang tid før det ga noe utslag på graviditetstestene.

Vet at det er ganske lang ventetid hos gynekologen her, så ser for meg at fødestua kanskje er det beste alternativet.. Noen som vet hva det koster?
Da tror jeg du gjør lettest i å dra til legen og få en haste-time [emoji4] hvis du har fått beskjed om at du ikke kan bli gravid uten prøverør så er det jo noe de er redd for at skal kunne skje eller ikke skje; så man vet jo aldri.

Godt du får ul. Er greit å sjekke opp når hcg stigningen avviker fra normalen.
Er noen ting jeg tenker kan være årsaken, men siden jeg ikke er lege, og du skal til gyn imorgen er det best å overlate det til dem. Lykke til

De mistenker graviditet utenfor livmor. Ble sendt på sykehuset å der ble jeg undersøkt grundig uten noen skikkelige resultater. Ble sendt hjem samme dagen da hcg sank fra 184 til 85, men dagen etterpå kom det sterke smerter nede i magen på høyre side så ble sendt med ambulanse tilbake til sykehuset og ligger her ennå.
Skal inn på ny undersøkelse ganske snart og håper å vite noe mer sikkert da..

Back
Topp