Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Skjønner deg godt, men alt er nok fint skal du se :) Ingen annen tanke enn det. Når blir neste sjekk? OUL?
Oul 7.mars og en ny sjekk på fostermedisinsk senter to uker etter det. Så vi får sett lille ganske mye! Sjekken på fostermedisin er når jeg akkurat er kommet til uke 20, så den timen blir nok aller mest terapeutisk. :)

Da var én sokk ferdig :) Litt småplukk her og der (pluss at den ble større enn antatt), men fornøyd ellers ;) Bare siste igjen og montering.

IMG_5368.JPG

Da var én sokk ferdig :) Litt småplukk her og der (pluss at den ble større enn antatt), men fornøyd ellers ;) Bare siste igjen og montering.

Vis vedlegget 218558
Så flink du er! Skulle ønske jeg hadde interessen for det. Prøve meg en dag. Sa det før forrige forsøk og men:p

Så flink du er! Skulle ønske jeg hadde interessen for det. Prøve meg en dag. Sa det før forrige forsøk og men:p

Denne er enkel :) Søk etter "babysokk trinn for trinn", bilder og alt :P Ellers går det i to babytepper her for tiden - lysegrått og mørkegrått. Skal brukes i vognen tenker jeg ;)

De "finere" tingene som hentesett, sparkebukser etc skal noen andre få strikke for meg..

Denne er enkel :) Søk etter "babysokk trinn for trinn", bilder og alt :p Ellers går det i to babytepper her for tiden - lysegrått og mørkegrått. Skal brukes i vognen tenker jeg ;)

De "finere" tingene som hentesett, sparkebukser etc skal noen andre få strikke for meg..
Hadde faktisk vært moro å prøve! Men det er så tiltak å komme seg i butikken å få handlet garn osv. Har heldigvis en strikkeglad mor og svigermor, så det skal uansett ikke mangle på deilige tepper og diverse ullklær til lille vår ❤ Men selvfølgelig! Det er helt sikkert enda mer stas om det er laget selv! Så før du aner ordet av det, har du nok strikket hentesett og tenker jeg ;)

Hadde faktisk vært moro å prøve! Men det er så tiltak å komme seg i butikken å få handlet garn osv. Har heldigvis en strikkeglad mor og svigermor, så det skal uansett ikke mangle på deilige tepper og diverse ullklær til lille vår ❤ Men selvfølgelig! Det er helt sikkert enda mer stas om det er laget selv! Så før du aner ordet av det, har du nok strikket hentesett og tenker jeg ;)

Er god terapi i denne driten vi er oppi ❤

SKRIVER HER INNE OGSÅ, TRENGER SÅRT GODE RÅD OG VEILEDNING!

Er på sprøytedag 4 idag og ble overrasket på do med store mengder skikkelig strekkbart, tykt slim. Akkurat samme som var dagen før jeg satte EL sprøyta sist og dagene som fulgte før uttak. Godt tegn er det jo (om det betyr at eggene vokser seg fine), men jeg stresser litt da jeg ikke har neste kontroll før kommende fredag.

Kan jeg risikere at de blir for store? Bør jeg kontakte klinikken og be de flytte timen til tidligere i uken?

Stresset er jo at jeg kommer på fredag og da er eggene for store, sluppet eller noe i den duren. Tviler jo sterkt med hensyn til min historie, men samtidig har et eller annet skjedd med kroppen etter jeg startet med akupunktur. Jeg fikk jo faktisk EL med kun letrozol igjen i januar. Og disse 40+ eggene under 10 mm vi så på tirsdag ligger jo i bakhodet.. Gått på 125 IE (egentlig 112,5 IE) siden onsdag. Tar også synarela, langt forsøk.

Edit: Kan være at jeg i et lite sekund ble veldig seksuelt opphisset (nei, jeg har ikke sett på Fifty Shades Darker), men tviler på at det er grunnen :p :p

Last edited:
Jeg hadde sånt slim på dag 8 med menopur, jeg hadde totalt 10 dager med Menopur før eggløsningssprøyten. Alle er jo forskjellig :) Det skader ikke med en tlf til Porsgrunn, det er jo pyton å gå å bekymre deg [emoji173]

Jeg hadde sånt slim på dag 8 med menopur, jeg hadde totalt 10 dager med Menopur før eggløsningssprøyten. Alle er jo forskjellig :) Det skader ikke med en tlf til Porsgrunn, det er jo pyton å gå å bekymre deg [emoji173]
Jeg husker ikke hvor tidlig, men jeg har også fått mye sånt slim ganske tidlig alle gangene.

Roet meg litt ned nå :) Håper det bare er tegn på at kroppen jobber. Har egentlig kontroll fredagen, men tenker høre om de kan flytte yil torsdag da fredag passer skikkelig dårlig.

Jeg tror det bare er et godt tegn, men det skader jo ikke å snakke med de om det. En gang så hadde jeg kontroll nesten for sent i følge klinikken for eggene var 21-22 mm da på en fredag, men likevel skulle jeg ta medisin fredag og uttak mandag. Fikk da veldig modne egg og 4 av 5 ble befruktet. Så modne egg er bra for befruktning og tror ikke de løsner så lett uten EL-sprøyte:) Har ofte slim tidlig jeg også, husker ikke helt men på dag 5-7, og har alltid hatt 12-13 sprøytedager:)

Sprøytedag 5
En del slim idag også på ettermiddagen/kveld, men stresser ikke med det. Ringer som sagt og hører om jeg får byttet timen på fredag til torsdag, håper det løser seg. Ellers er jeg hoven i magen og har litt av/på-symptomer (følelser i puppene, rasling der nede, humørsvingninger til tusen etc.). Jeg er også fortsatt veldig sliten, og generelt veldig utmattet av ingenting egentlig.

Idag har jeg vært med en venninne på skogtur med hundene. Det var nok godt for sjelen, og ikke minst deilig for hunden som har fått skremmende lite tur og sosialisering i det siste. Har så dårlig samvittighet for han :( Samtidig vet jeg jo at han elsker å ligge på fanget, smyger seg inntil meg. Og på morgenen har vi kosestund hvor han ligger under dynen noen timer
emoji173.png
Så han har det nok fint, lille bortskjemte bolla mi ;)

Akupunktur og møte ei venninne imorgen + gjøre litt skolearbeid.

Krysser fingre for at du får gode nyheter på fredag (eller torsdag).

Skjønner godt du er sliten, og blir fort utmattet. Det er veldig tungt å få så mange tilbakeslag som du har hatt, og IVF-prosessen kan jo være fryktelig tung for både kropp og hode. Syns du er tøff som fortsetter videre, og jeg håper virkelig det blir et vellykket forsøk nå. :)

Krysser fingre for at du får gode nyheter på fredag (eller torsdag).

Skjønner godt du er sliten, og blir fort utmattet. Det er veldig tungt å få så mange tilbakeslag som du har hatt, og IVF-prosessen kan jo være fryktelig tung for både kropp og hode. Syns du er tøff som fortsetter videre, og jeg håper virkelig det blir et vellykket forsøk nå. :)

Tusen takk for god trøst ❤ Har du også hatt IVF? Så at du er en del av mai-gruppen, men at det ikke endte så bra for dere nå nylig. Kondolerer så mye :( Håper det etter forholdene går bra med dere.

Sprøytedag 6

Fikk ikke byttet timen, og beskjed om at han har stappfullt ut måneden.. Det lyder jo lovende om jeg må ha ny kontroll mandag/tirsdag. Ah, kjenner jeg hater det stresset med disse gynekologene.. Synd vi ikke bor nærmere Porsgrunn. Håper virkelig det holder med den ene timen for en gangs skyld jeg nå :(

Og bekkenet (tror jeg) på ene siden er drit nå. Spurte meg litt rundt og det kommer jo av hormonene mest sannsynlig. Var slik, bare litt svakere, sist stimulering også.. Og gikk over først når hCG var ute. Kan ha vært tilfeldig da, skal høre med akupunktøren etterpå.

Tusen takk for god trøst ❤ Har du også hatt IVF? Så at du er en del av mai-gruppen, men at det ikke endte så bra for dere nå nylig. Kondolerer så mye :( Håper det etter forholdene går bra med dere.

Takk for det. Går ganske greit nå, men det er litt surrealistisk. En dag er jeg godt over halvveis i graviditeten, og neste så er jeg ikke gravid lengre. Litt uvirkelig egentlig.

Nei, har ikke hatt IVF eller noe slikt, men bror og svigersøster var igjennom den runden, og hun syns det var så tøft at de har gått over til å være fosterhjem, og vurderer adopsjon i stedet.

Takk for det. Går ganske greit nå, men det er litt surrealistisk. En dag er jeg godt over halvveis i graviditeten, og neste så er jeg ikke gravid lengre. Litt uvirkelig egentlig.

Nei, har ikke hatt IVF eller noe slikt, men bror og svigersøster var igjennom den runden, og hun syns det var så tøft at de har gått over til å være fosterhjem, og vurderer adopsjon i stedet.

Håper det snart sitter ny spire hos dere som holder seg der til termin ❤

Ja, det er til tider jævlig. Mannen har også snakket om adopsjon/fosterhjem/surrogati, men får gjennomføre de 2 forsøkene vi har igjen før vi tar helt stilling til det. For min del er fosterhjem/adopsjon mer ønskelig enn surrogati. Men håper vi slipper tenke så langt :)

Back
Topp