♫ Skravletråd februar ♫

Du er nok ei av de få som også er glad i snø, de fleste voksne jeg har truffet ekke noe særlig fan av snø? Er jo så gøy å herje rundt i snøen med barna, lyden når man har snø under skoene. Ja alt med vinter er så pent[emoji300] [emoji4] Savner det samme selv, men her i fjor var det mye, over en meter. Men i år har det vært dårlig med snø[emoji32] Unga savner snøen de også, ikke så artig å leke på hard bar bakke eller ren is for den saks skyld. Håper vi kan få litt mer snø, er meldt kaldere framover, så er vi heldige[emoji16]
Snø er gøy

Når den er ferdig brøytet.

Altså, mest glad. Hun er flink å gjøre på potte og alt det der man kan være stolt av, i går ble jeg bare frustrert på hennes vegne av at hun ikke fikk det ut. Tisse i potta er vel og bra, men nå var det to døgn siden sist hun fikk ut noe mer og det har hun tydelig kjent på.

(altså, pottetrent er hun ikke og bruker bleier. Men det er stort sett bare tissebleier, hun signalisere klart behov for potte ellers)
Godt for henne å få det ut. Hvor gammel er hun? Mine har ikke brukt potte, de har gått rett fra bleie til do. Mine har så igjen vært 2 og 3 år før de ble bleiefri[emoji4] Husker jeg var stolt som en hane (eller hønemor) [emoji2]

Heldigvis er vinteren bittelitt lenger. Krysser fingrene for mer snø:)
En amerikansk langtidsmeldingsapp jeg har sier vi kanskje får snø i slutten av vinterferien.

(fulltreffer for min datter som vil ha akebursdag da, men jeg tørr ikke stole på det og booket trolig skolen)

Aller helst skulle jeg sett at noen kunne arve, men vi har ingen i omgangskretsen som trenger. Og jeg orker faktisk ikke å forholde meg til triste historier fra fremmede, så jeg kan ikke sette inn annonse på Finn og etterlyse noen som vil arve heller.
Jeg gir alt til UFF. Gjort det i alle år.

Godt for henne å få det ut. Hvor gammel er hun? Mine har ikke brukt potte, de har gått rett fra bleie til do. Mine har så igjen vært 2 og 3 år før de ble bleiefri[emoji4] Husker jeg var stolt som en hane (eller hønemor) [emoji2]
Hun er 13 mnd og begynte med potte i høst en gang før hun satt stabilt nok til do. Fortsatt litt lita synes jeg, når ikke ned til dokrakken...

Bleie bruker hun nok lenge enda, mine andre har også vært rundt 2,5-3 jeg er bare glad det begrenser seg til stort sett tissebleier.

Snø er gøy

Når den er ferdig brøytet.
Er jo litt av moroa[emoji16] men nå har vi hatt privat brøytekar som har brøyta veien for oss der vi bodde før. Nå bor vi ved kommunal vei som blir brøytet. Innkjøringen brøyter vi selv, da[emoji106]

brrrr....så kald. Satt opp varmen og klamrer meg til en kaffekopp, men har fortsatt blå fingre.
Og i debatten om årstider står jeg ganske fast på at det er på tide med vår. Lei av å fryse nå.

En amerikansk langtidsmeldingsapp jeg har sier vi kanskje får snø i slutten av vinterferien.

(fulltreffer for min datter som vil ha akebursdag da, men jeg tørr ikke stole på det og booket trolig skolen)
Håper den stemmer[emoji4]

Tror det er uff vi har på andre siden av veien
Her er det en sånn innsamler ved nærbutikken vår, så tar med å leverer der når vi handler og skal hente pakker evt. Så er lettvint sånt sett.

brrrr....så kald. Satt opp varmen og klamrer meg til en kaffekapp, men har fortsatt blå fingre.
Og i debatten om årstider står jeg ganske fast på at det er på tide med vår. Lei av å fryse nå.
Ser den, hvis dere ikke har vedovn, da blir det fort kaldt!

Er jo litt av moroa[emoji16] men nå har vi hatt privat brøytekar som har brøyta veien for oss der vi bodde før. Nå bor vi ved kommunal vei som blir brøytet. Innkjøringen brøyter vi selv, da[emoji106]
Vi har en privat brøytekar som tar den lange private fellesveien her for veilaget. Sånn utpå dagen en gang...

Men vi har stor parkeringsplass. Det er greit nok å ta selv, men jeg liker ikke å kjøre til bhg og lure på om jeg kommer meg opp bakken når jeg kommer hjem (er hjemme med yngste)

brrrr....så kald. Satt opp varmen og klamrer meg til en kaffekapp, men har fortsatt blå fingre.
Jeg har to unger som daglig forteller meg at de gleder seg til sommeren.

Mye dreier seg om trampolina, da. Og bading visstnok

Vi har en privat brøytekar som tar den lange private fellesveien her for veilaget. Sånn utpå dagen en gang...

Men vi har stor parkeringsplass. Det er greit nok å ta selv, men jeg liker ikke å kjøre til bhg og lure på om jeg kommer meg opp bakken når jeg kommer hjem (er hjemme med yngste)
Det er ikke noe særlig, er skummelt. Var likedan der vi bodde før, men var ikke pga snø, men ren is og hadde naboer som ikke ville bruke penger på strø (100 m lang felles vei til 3 hus) Så pappaen min kjørte faktisk av veien fordi det var så glatt, på selveste julekvelden et år der. Lang bratt bakke og vi bodde øverst

Time will tell, to uker til enda så tradisjonell værmelding går ikke så langt
Nei, mener storm sin kun går 10 dager fram i tid?! Håper på snø vi og[emoji106]

God morgen alle sammen. Her har natten vært ok, men mellemste kom ned å la seg i senga vår i natt. Ikke helt vant til det nye rommet sitt ennå, men går seg til etterhvert-koselig med samsoving også[emoji173]

God formiddag[emoji2]
Her kommer minstemann på 4 år inn til oss hver natt....synes det er koselig jeg[emoji7]

Har ikke vedovn og er konstant fryspinn uansett. Komfortabel innetemp er rundt 25 grader vinterstid :D (og det kan jeg bare ikke ta meg råd til)
Ja, den er kjip:-/ Vedovn trengs når det er kaldt. Hehe, frysepinne selv, så har som regel 25 grader inne og holder gang i ovnen.

Back
Topp