Tanker om vektoppgang i sv.skap

Det går helt fint for den lille om det er overflødig fett du mister av vekt :) du går fortsatt opp i vekt i den forstand at livmor, fostervann og alt det der vokser, men fettprosenten din som går ned. Så lenge du spiser sunt, variert og mosjonerer, så går det helt fint :)

Krysser fingrene for det! Bruker en side og logger alt spiser på den. Rent kjøtt og veldig mye grønnsaker. Noe mindre karbohydrater og fett. Tar en runde med lege og jordmor for sikkerhets skyld

Nå mener jeg absolutt ikke at du skal slanke deg bevisst i svangerskapet altså! Mente at om du legger om kosthold, ikke spiser mer enn du trenger og mosjonerer, så kan det være at du går ned i vekt uten at det er farlig. Heller en positiv ting :) dette kan lege/jordmor forklare i litt mer detaljer. Jeg har bare kjennskap til det via familiemedlemmer og en venninne <3

Hehe det er bra. Det er i alle fall nok å ta av hos meg, og om barnet da får i seg det jeg spiser, så er det veldig bra!

Jeg tenker ikke så mye på vekte denne gangen [emoji5] var litt redd for å legge på meg for mye sist, og gikk opp rundt 20kg, men kg raste av i stor fart når jeg ammet og begynte ute med hestene igjen [emoji5]

Huff. Nå ble jeg faktisk litt stressa allikevel jeg... jeg er jo litt overvektig, og nå har jeg fryktelig dårlig samvittighet for at det kan være farlig for barnet når det skal ut, og i tiden etterpå [emoji22]

Jeg er veldig redd for å gå opp mye denne gangen... har ikke kvittet meg med gravidfettet siden oktober når jeg var gravid sist.. men får ta det etter denne graviditeten :)

Huff. Nå ble jeg faktisk litt stressa allikevel jeg... jeg er jo litt overvektig, og nå har jeg fryktelig dårlig samvittighet for at det kan være farlig for barnet når det skal ut, og i tiden etterpå [emoji22]
Tenker du ikke trenger å bekymre deg, er ikke for sent å ta i et tak i kostholdet og få inn litt mosjon i hverdagen [emoji173] bestill en time til lege/jordmor og få en prat med de om det. Tenker det går nok helt fint :)

Gikk opp 20kg sist (av det 'datt' ca 11 av mnd etter fødselen). Har igjen ca 4 som jeg burde fått vekk.

Tenker at jeg skal holde meg aktiv så langt det lar seg gjøre og heller være litt flinkere til å ikke spise så mye som jeg ellers gjør.. matvrak ><

Jeg var kjempestresset før og under sist svangerskap. Var undervektig før jeg ble gravid og har/hadde litt kroppskomplekser. Spiste sunt og var aktiv (gikk minst 4 km hver dag) gjennom hele svangerskapet. Likevel gikk jeg opp 30kg! Fra 53kg til 83kg (målte ikke de to siste ukene, så mulig litt mer). Kroppen min gikk i sparemodus, og det merker jeg at den gjør nå også, hehe. Alt var borte etter ca. 8mnd, så denne gang får det bare bli som det blir. Kroppene reagerer forskjellig på å gå gravide.

Tenker du ikke trenger å bekymre deg, er ikke for sent å ta i et tak i kostholdet og få inn litt mosjon i hverdagen [emoji173] bestill en time til lege/jordmor og få en prat med de om det. Tenker det går nok helt fint :)

Takk :) Nei, det er sant. Så fort været blir litt bedre skal jeg begynne å gå masse tur. Sunt spiser jeg for det meste uansett, er verre med aktivitet. Tiden har liksom ikke strukket helt til.. - men det handler vel om prioriteringer, og nå er det viktig på en litt annen måte enn før <3

Håper såklart ikke på å gå opp så altfor mye, har et par kg for mye fra før av. Men tenker at sålenge man får seg litt mosjon hver dag og spiser sunn og næringsrik mat så tar jeg det med ro :)

Her har jeg mer fokus på å spise sunt enn akkurat vekten. Det som jeg nok tenker mer på er hvordan bevege seg for å unngå bekkenløsning, eller i alle fall minimere muligetene for det :)

Jeg er veldig ambivalent til det å gå opp i vekt. Jeg håper at det ikke vil plage meg, men jeg har ett til tider litt komplisert forhold til egen kropp, og er bekymra for at det kan plage meg. Om noen skjønner hva jeg mener...

Prøver å spise normalt + litt ekstra, selv om jeg aldri helt har følt at jeg har skjønt hva som er normalt heller.

Her har jeg mer fokus på å spise sunt enn akkurat vekten. Det som jeg nok tenker mer på er hvordan bevege seg for å unngå bekkenløsning, eller i alle fall minimere muligetene for det :)
Minimum 30 minutters gåturer hver dag i litt ulent terreng fikk jeg råd om :)

Føle meg litt aleina om å gleda meg til å gå opp i vekt.. Gikk opp 17kg sist og mista 12 av de på 4dagar, resten forsvant nokså kjapt. Har alltid vært slank og fått utruligt mange kommentarer om att eg må legga på meg.. Kan klemma i meg ka eg vil uten å legga på meg [emoji14]

Back
Topp