Hobby/håndarbeid/diy-tråden

Nydelig! Har du oppskrift?

Tusen takk! Nei, har dessverre ingen oppskrift... men kan prøve å forklare:

fant en oppskrift på et putetrekk med fletter som jeg likte og det passet i bredden (målte i vognen) og strikket det på fremsiden og glattstrikk tilsvarende bredde til baksiden, strikket til riktig lengde, felte av de med flerrende til forsiden, fortsatt å strikke litt lengte til baksiden og felte av. Så kjøpte jeg en babydyne, klippet til riktig fasong og sydde trekk til den, festet dynebiten til det strikkende og sydde i glidelås i hele ene langsiden og i bunnen.
Fikk en veldig lang gutt, så innen han var tre mnd var den for kort alt, men laget en ny til ham på en ukes tid. (Går ganske raskt når man har gjort den før og det ikke var noe prøving og feiling) da var det blitt vinter og jeg kjøpte et saueskinn til bilstol som jeg festet i bunnen og det ble super fint!

Tusen takk! Nei, har dessverre ingen oppskrift... men kan prøve å forklare:

fant en oppskrift på et putetrekk med fletter som jeg likte og det passet i bredden (målte i vognen) og strikket det på fremsiden og glattstrikk tilsvarende bredde til baksiden, strikket til riktig lengde, felte av de med flerrende til forsiden, fortsatt å strikke litt lengte til baksiden og felte av. Så kjøpte jeg en babydyne, klippet til riktig fasong og sydde trekk til den, festet dynebiten til det strikkende og sydde i glidelås i hele ene langsiden og i bunnen.
Fikk en veldig lang gutt, så innen han var tre mnd var den for kort alt, men laget en ny til ham på en ukes tid. (Går ganske raskt når man har gjort den før og det ikke var noe prøving og feiling) da var det blitt vinter og jeg kjøpte et saueskinn til bilstol som jeg festet i bunnen og det ble super fint!

Tusen takk for tips! Tror jeg skal prøve meg på en slik jeg også. De risa rosa posene er fryktelig dyre

Så flinke dere er! Her går det i oppussing av hus, nå starter vi prosjekt barnerom:love7 strikkinga må jeg sette bort til de vordende bestemødre, men broderer julekalender med disneyfigurer selv, vi får se om den rekker bli ferdig til neste jul:laughing002:greet008

Her skal det syes, men jeg venter til etter tidlig ul [emoji173] min mor har strikket så mye til førstemann at jeg ikke orker strikke noe selv i tillegg. Får være måte på hvor mange klær ungen trenger. Kjenner jeg henne rett mener hun nok at det ikke er godt nok med arveklær og skal strikke mer til nykommeren også [emoji12] så jeg strikker bare til andre [emoji23]

Klør i fingrene etter å komme i gang med strikkingen - men vil så gjerne vite kjønnet først så jeg vet om den lille i magen kan arve etter storebror eller ikke..

Dere som strikket til nr 1: hvilke(t) plagg brukte dere aller mest? Her var det en heldress i Mariusmønster :-)

Klør i fingrene etter å komme i gang med strikkingen - men vil så gjerne vite kjønnet først så jeg vet om den lille i magen kan arve etter storebror eller ikke..

Dere som strikket til nr 1: hvilke(t) plagg brukte dere aller mest? Her var det en heldress i Mariusmønster :)

En heldress her også. Genialt :D

Akkurat ferdig med en kjappstrikkadrakt til sønnens søskenbarn. Skal gjøre ferdig et par votter før jeg tenker jeg strikker en hvit kjappstrikkadrakt til den i magen :)

Back
Topp