Jordmor

Mirakel2017

Elsker forumet
Septembergull'17
Er første barnet og lurer veldig på om når jeg burde ta kontakt med jordmor..

Er det best å bare gå til lege, begge eller bare jordmor?
Hva er deres erfaringer?

Jeg har tidligere bare gått til lege, men denne gangen har jeg bestilt meg time til jordmor. Ringte da jeg var 6+0, sånn at jeg var ute i godtida og slapp å stå på venteliste :)

Jeg har tidligere bare gått til lege, men denne gangen har jeg bestilt meg time til jordmor. Ringte da jeg var 6+0, sånn at jeg var ute i godtida og slapp å stå på venteliste :)
Hmm.. lurer litt på å ringe etter jeg har vært på tul i morgen. Da er jeg 6+2, og hvis det kan være ventelister er det jo greit og være ute i god tid som du sier [emoji4]

Jeg gikk til begge deler forrige svangerskap, og syntes det var veldig greit. Tenker å gjøre det sam e denne gangen. Første kontroll pluss en til hos lege, resten hos jordmor er planen :)

Jeg gikk til begge deler forrige svangerskap, og syntes det var veldig greit. Tenker å gjøre det sam e denne gangen. Første kontroll pluss en til hos lege, resten hos jordmor er planen :)
Litt sånn jeg har tenkt på også, å ha begge deler [emoji4] Føler det er litt trygt og godt når det er flere som følger opp [emoji6]

Bare ring med en gang og avtal første time hos jordmor og lege. Her jeg bor er det greit å være tidlig ute hvertfall. Bortsett fra den første legetimen gikk jeg kun til jordmor sist. Gå til den av de du liker best synes jeg, men føler at jordmor tar seg bedre tid enn legen gjør. Noe jeg satte veldig pris på med førstemann. Men det varierer sikkert [emoji4]

Bare ring med en gang og avtal første time hos jordmor og lege. Her jeg bor er det greit å være tidlig ute hvertfall. Bortsett fra den første legetimen gikk jeg kun til jordmor sist. Gå til den av de du liker best synes jeg, men føler at jordmor tar seg bedre tid enn legen gjør. Noe jeg satte veldig pris på med førstemann. Men det varierer sikkert [emoji4]
Da gjør jeg det, skader jo ikke [emoji6] Så i går at det er tre forskjellige jordmødre her i byen, så må bare finne ut av hvem da [emoji23] Har vært hos legen ett pr ganger allerede og han har allerede satt opp ny time 3 feb. Han er heldigvis veldig hyggelig og tar seg som regel god tid hvis han kan [emoji4]

Var annakvar time med lege/jordmor forrige gang, tenker det blir det samme denne gongen også :)

Jeg hadde første time hos lege og resten av kontrollene hos jordmor. Syntes det fungerte veldig greit, for følte hun hadde så mye bedre tid til å snakke med meg om alt mulig (var mitt første barn og jeg lurte på MYE) og ikke bare gjøre undersøkelsen og "kaste meg ut" slik jeg følte med legen..

Jeg gikk kun til jordmor sist, denne gangen blir det halvt og halvt :)

Sist var jeg kun hos jordmor til kontroller og lege for andre ting. Mer avslappende hos jordmor. Ikke like mye venting. Fredelig venterom (hos legen er hektisk). Men usikker på hvordan jeg skal gjøre det denne gangen. Håper jeg får velge en annen jordmor da jeg er skeptisk til hun forrige. Syns hun var litt vel avslappa ang det meste, og klarte ikke forutsi at jeg ville få stor baby i det hele tatt. Og hsn var STOR! Når jeg skjønte at han ville bli stor, burde hun skjønt det og gitt bedre oppfølging!!!

Blir jordmor denne gangen da jeg har lyst å prate om de 2 forrige fødslene og få litt innspill på hvordan jeg skal skrive fødebrevet. Har ikke hatt behov for fødebrev før.

Takk for at dere deler erfaringene med meg [emoji173]
Dere vet jo alle hvordan det er å være med førstemann og lurer på alt [emoji6]

Jeg skal bare gå til jordmor :-) eller må vel innom til legen en gang før fødsel, men liker mye bedre å gå til jordmoren min en legen. Føler jordmor har litt bedre kunnskap om svangerskap og fødsel :-)

Jeg var hos annen hver sist svangerskap og denne gangen kunne jeg tenkt meg å gå bare til jordmor. Men siden jordmor kun er en dag i uken her i kommunen blir det nok mest sannsynlig annen hver denne gangen også. Ringer og bestiller time til legen i uke 7 en gang så jeg får første time mellom uke 8 og 12 :)

Tenker jeg ringer jordmor etter at jeg har vært på tul i morgen og alt viser seg å være som det skal [emoji4]

Blir nok bare jordmor på meg denne gangen. Tror ikke jeg hadde time før etter OUL sist.

Gikk kun til jordmor sist, blir likt nå. Var til lege 1 gang forrige gang pga ferie på jordmor, og da visste hun ikke opp ned på noe inni magen da babyen lå i seteleie. Følte jordmor hadde mye mer peiling så lenge jeg er frisk ellers.

Jeg har vært til legen, og fikk beskjed om å ta kontakt med jordmor på den helsestasjon jeg hører til. Ringte og fikk første jordmor time i uke 24. Lenge til ;) tror nok jeg blir å gå kun til jordmor for de faste kontrollene:)

Back
Topp