Basseng

Ally_Ma

Betatt av forumet
Septembergull'17
Bør man unngå basseng (klorvann) tidlig i svangerskapet, slik som på slutten? Tenker på fare for infeksjon, evt økt sannsynlighet for SA, eller har det ingen betydning?

Svømming er en anbefalt aktivitet i svangerskapet :) Boblebad skal man holde seg unna (overoppheting).

Det har jeg ikke hørt om, og det håper jeg da inderlig ikke siden jeg jobber i basseng.

Jeg er så i tvil, bassenget på jobben kan det til tider være veldig mye rart i vannet da mange ikke helt har kontroll på alt.. Har hittils skyldt på uvi for å slippe, men kan ikke ha uvi for alltids, hehe..

Det har jeg ikke hørt om, og det håper jeg da inderlig ikke siden jeg jobber i basseng.

Jeg er så i tvil, bassenget på jobben kan det til tider være veldig mye rart i vannet da mange ikke helt har kontroll på alt.. Har hittils skyldt på uvi for å slippe, men kan ikke ha uvi for alltids, hehe..

Husker det var snakk om det da jeg var gravid med sønnen min, og da holdt jeg meg unna bassenget for sikkerhets skyld i starten. Men er sikkert ikke farlig, i såfall burde det jo vært mer kjent at man må holde seg unna..?

Bør man unngå basseng (klorvann) tidlig i svangerskapet, slik som på slutten? Tenker på fare for infeksjon, evt økt sannsynlighet for SA, eller har det ingen betydning?

Jeg spurte lege om dette nå nettopp pga ukentlig babysvømming med gutten min, og fikk beskjed om at slimproppen er godt etablert fra uke 4 og at det ikke er noen som helst fare. Men unngå boblebad :-)

Har ikke hørt at man skal unngå boblebad. Jeg dro på spa i uke 38 eller noe sist. Husker jeg ringte føden og spurte om jeg kunne ta boblebad, da lo hun av meg og sa hvorfor ikke?! Så jeg tok boblebad sist, gikk fint det :)

Drømmer om en dag på spa, men kanskje best å la det være da.. Kjedelig å betale masse bare for å være i det vanlige bassenget [emoji6]
Da er det like greit å gå i svømmehallen egentlig.

Har ikke hørt at man skal unngå boblebad. Jeg dro på spa i uke 38 eller noe sist. Husker jeg ringte føden og spurte om jeg kunne ta boblebad, da lo hun av meg og sa hvorfor ikke?! Så jeg tok boblebad sist, gikk fint det :)
Les den artikkelen jeg posta lengre opp. Heldigvis går det meste bra! Men det kan være greit å ta sine foeholdsregler.

Jeg synes jeg leste at dersom man har blødninger skal man unngå og bade. Samme som å unngå sex dersom man blør.

Jeg synes jeg leste at dersom man har blødninger skal man unngå og bade. Samme som å unngå sex dersom man blør.

Sikkert større sjanse for infeksjon om man blør vil jeg tro... Hadde nok holdt meg unna da, for sikkerhets skyld.

Back
Topp