Volda sjukehus

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 70 05 83 61
Nettside: https://helse-mr.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodebarsel-volda
Adresse: Kløvertunvegen 1, 6100 Volda (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Steriltvnnspapler
- Akupunktur
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har to fødestuer og 13 senger på barsel. Vi har også familierom hvor far/ledsager betaler 250 kroner per døgn.
Du kan fritt ta i mot besøk av barnefar/partner og barnets søsken under oppholdet.

Gjennomsnittlig liggetid: 2-3 dager for førstegangsfødende og 2 dager for flergangsfødende.

Her finner du Spedbarnsboken: Boken ligger i barnesengen.

Parkering: Parkering skjer på tilviste parkeringsplasser ved sykehusets besøksparkering.
Antall fødsler i året ca 400. Fødsler før uke 35 videresendes til Ålesund

Nyttige telefonnummer:
Føde/Gyn. sengepost: 70 05 83 59
Svangerskapspoliklinikk: 70 05 82 63/70 05 83 61
Gynekologisk sengepost: 70 05 83 61
Gynekologisk poliklinikk: 70 05 82 63
Barselpoliklinikk: 70 05 83 61
Svangerskapspoliklinikk: 70 05 82 63
Ultralyd: 70 05 82 63
 
Last edited by a moderator:
Lurer på noe.. er det garantert for førstegangsfødende å få tilbud/få om familierom om vedkommende ønsker det? :p
 
Såvidt jeg har forstått det, står du ihvertfall fremst i køen til et familierom, dvs flergangsfødende må vike for førstegangsfødende. Men hvordan det er hvis det er mange førstegangsfødende samtidig, det vet jeg ikke :)
 
om jeg ikke får føde hjemme så blir det nok volda. fødte i førde forrige gang, litt delt opplevelse der.
bor ikke langt unna så kan jo dra hjem når jeg føler meg klar.
 
Gleder meg!
 
Bruker ikkje å vere so monge som føder i gongen, so sjangsen er stor for familierom:)
 
Fødte min 2 der, en gutt.
Grusom fødselslege! En del råtne jordmødre, og de snille og gode ble hundsa av de fæle.
Så nei, ikke noe god erfaring derfra nei
 
Fødte der i januar 2014 og skal tilbake dit neste gang. Synst det var kjempekoselig der og snille jordmødre. Hadde også familierom under hele oppholdet som var supert! Fikk det beste rommet med bad inn på rommet og ikke i gangen! Neste gang må jeg vel være der uten mannen men sikkert litt mindre skummelt med nr 2.
Eller evnt noen som har født nr 2 der og fått familierom?
 
Ej he fødd mine to hær og skal også inn dinne gongen! Ingenting negativt om volda å synst alle som jobber der er så koslige :) gir volda treningkast 6 :p
 
Fantastisk sjukehus med super betjening! Hatt to fødsla på volda sjukehus, en prematurfødsel i veke 34 og en terminfødsel! :)
Vart godt ivaretatt, fikk god hjelp med amming og vi hadde familierom fyste gongen :)
 
Håper å få føde i Volda denne gangen. Sist ble det helikopter til Førde pga lille lå i seteleie.

Kan jeg få spørre hvorfor det ble Førde og ikke Ålesund?
Har skjønt det slik at de som ikke kan føde i Volda men hører til Volda blir flytta til Ålesund, enten planlagt eller i ambulanse enten i lufta eller på vegen.
Håper du får ønsket ditt oppfylt å får føde i Volda. :)
 
Kan jeg få spørre hvorfor det ble Førde og ikke Ålesund?
Har skjønt det slik at de som ikke kan føde i Volda men hører til Volda blir flytta til Ålesund, enten planlagt eller i ambulanse enten i lufta eller på vegen.
Håper du får ønsket ditt oppfylt å får føde i Volda. :)
Hei. Beklager seint svar :p var på Nordfjord sjukehus på 37-ukerskontroll den dagen fødselen starta. Er snart 4 år siden. Så de bestemte å sende meg til Førde. Hadde uansett avtale i Førde om planlagt keisersnitt 2 uker etter. Håper å få føde i Volda denne gangen :)
 
Nokon som veit kor overvektig en må være før en må føde i Ålesund istedenfor Volda?
 
Back
Topp