Bleieslutt?

cjfare

Flørter med forumet
Novemberlykke 2016
Flere som begynner å tenke på bleieslutt? Har litt lyst til å begynne å prøve i juleferien, føler han er klar for det (og så har han blitt så STOR og bæsjen er skikkelig mannebæsj, så det hadde absolutt vært fint for alle involverte om han ble mer do-selvstendig snart!), men vet liksom ikke helt hvordan vi skal gå frem. Hva tenker andre?
 
Vi begynner nok til sommeren. Foreløpig er det ikke store greiene når han bæsjer. Mest bløtt, merkelig nok.
Jeg tror ihvertfall ikke vi er klare for slutt nå i nær fremtid. Her er det fortsatt mye urin i bleiene både etter lur og natt. :)
Kjøp en potte eller do-stol. :) Jeg har lest at man bør begynne med å gjøre det morsomt å sitte der. Man bør gjøre barnet vant til å kunne sitte der. Og så bør man vite litt om enten tegn på når det skal komme noe ut eller om det er noen rutiner på det, slik at man kan gå til samme tid hver dag. :) Ellers enn det er jeg ganske grønn på emnet selv. :) Lykke til med oppgaven! :)
 
Vi sitter ofte på do og hun vet hva hun skal gjøre der ;) har hun noe å gi så kommer det.. men kommer helst i bleia lell. Til sommeren tenker jeg.
 
Nei..
storebror sluttet da han var klar for det og da var han 2,5 år..
tar det når hun virker klar for det, og det er hun nok ikke på en stund..
 
Vi har do stol etter de andre barna. Og hver morgen og kvelds stell løper han rett dit og tisser veldig sjelden vi har våt bleie om natten av og til banker han på bad døra når han vil bæsj og da kommer det raskt etter han har satt seg men jeg har ingen plan om bleieslutt enda. Det blir senere en gang, men synes dette er en god tilvenning
 
Vi tenker å begynne med pottetrening bare for at han skal bli vant til det. Setter seg på potta hvis han er med meg eller faren når vi går på do. Tenker å gjøre det til noe litt morsomt :) bleieslutt blir det nok en stund til og får se hvordan det går med pottetreningen :)
 
Sniker fra mars.
Vi venter til han er klar og interessert selv, mest sannsynlig til det blir betraktelig varmere i været, da det er så mye lettere å gjøre på sommeren. :D
 
Blir lenge til vi vurderer bleieslutt her. Hun er glad i å være med på do, og har ett par ganger dratt ned bleia si og signalisert at hun vil sitte på doen, men med en gang vi løfter henne opp freaker hun ut og vil ned. Potta vil hun heller ikke sitte på. Stresser ikke med det, og tenker sommeren er en fin tid for slikt :)
 
Sitter på både do og potte før leggetid her. Tidligere bæsja hun med en gang hun kom på do.. men etter all diare så har hun sluttet med det
 
Har ikke tenkt tanken en gang. Tenker at det er litt tidlig ennå. Men smokkeslutt vurderer jeg veldig!
 
Verken smokk eller bleie forsvinner her med det første. Vi har begynt do treningen forsiktig ved at vi setter henne på wc etter måltider og det kommer både det ene og der andre. Men stresser ikke med det da hun bare er 1,5 år ❤️
 
Har ikke tenkt tanken engang! Det virker ikke som han er klar for det enda [emoji6]
 
Driver med storebror på 3,5 nå [emoji14] men har slitet veldig lenge med at han var livredd for å sitte på doen. Nå klarer han å tisse på do og tisser nesten ikke på seg, men klarer av en eller annen grunn ikke å sette seg på do for å bæsje. Han blir veldig grinete og stressa hvis han føler han må bæsje, så skjønner når det er på gang og får heldigvis på han bleie nå.
Mitt tips er å bare ta det med ro, begynn do-tilvenning nå og ta bleie-avvenning når han føler seg trygg på å gjøre det i doen.
Lillesøster virker interessert i doen og jeg setter henne på hver gang hun vil, men ingenting har kommet ut enda ;)
 
Blir nok å gjøre det til sommeren. Lite klær er absolutt en fordel :)
 
Sier i fra hver kveld at hun må bæsje.. er forholdsvis redd do og potte (vil gjerne sitte på men ikke gjøre noe) men i går bæsjet hun på potta :D
 
Sier i fra hver kveld at hun må bæsje.. er forholdsvis redd do og potte (vil gjerne sitte på men ikke gjøre noe) men i går bæsjet hun på potta :D
Gratulerer. :) Det er flotte greier!
 
Herlig! Men oftest kommer det i bleia.. siden hun har så mye diare.. men vi gleder oss over hver fast bæsj og enda bedre de som kommer i do/potte [emoji14] :D
Hver triumf er en triumf. :)
 
Har en stund prøvd å få han til å sitte på do, men han får panikk hver gang. Vi må nok frem med potta, men stresser ikke med det. Han er langt unna klar for bleieslutt, men å venne han til do/potte håper jeg vi får til snart
 
Han gir beskjed når vi tar av bleia av og til at han vil tisse på potta. Både han og jeg blir veldig stolte da [emoji4]
 
Back
Topp