Nedtelling tul

Da blir det ny tidlig ul om og ti dager.

Hcg stiger, men ikke nok, så vi må se om det er noe der da.
 
Skal ringe å bestille time på Majorstueklinikken på mandag :) Da blir det vel i slutten av februar regner jeg med :)
 
23 dager :)
 
TUL er det tidlig ultralyd? Kan man få det sånn uten videre? Jeg vil veldig gjerne høre hjertelyden hos legen.
 
Okei [emoji4] Men å få høre hjertelyd hos lege, får man det sånn uten videre? Eller må man ha god grunn for det??

Det er vanskelig å finne tidlig. Derfor er det ikke alle leger som gjør det på første svangerskapskontroll i uke12. Stort sett andre kontroll... Det kan bare skape uro om man f.eks ikke finner
 
Jeg fikk i forrige svangerskap men det var fordi jeg falt og slo meg på vei ned en bakke. Da var eg 10 uker. Men husker ingenting fra forrige svangerskap, men får man svangerskap kontroll i uke 12? Hvor gir man beskjed at man er gravid ? Lege eller helsestasjon?
 
Jeg fikk i forrige svangerskap men det var fordi jeg falt og slo meg på vei ned en bakke. Da var eg 10 uker. Men husker ingenting fra forrige svangerskap, men får man svangerskap kontroll i uke 12? Hvor gir man beskjed at man er gravid ? Lege eller helsestasjon?

Det er litt opp til deg om du vil gå til jordmor eller lege :)
Første svangerskapskontroll er som regel i uke 12, med veiing, måling av blodtrykk og blodprøvetaking :)
 
Okei [emoji4] Men å få høre hjertelyd hos lege, får man det sånn uten videre? Eller må man ha god grunn for det??
Det er ofte de ikke prøver, sånn om de ikke finner så skaper det bare mer bekymring. Jeg tror uansett ikke min lege har doppler. Var kun hos jordmor jeg fikk høre hjertelyd sist.
 
Back
Topp