Uhm... hæ?

Travel.mamma

Ønsker så sårt nr.2
Jeg skal da starte en aktiv prøving for å få familien komplett. Vi ønsker oss et trekløver og for å få det til, mangler vi en liten en.
Mannen min ønsket dette mest ved sommeren og vi startet prøvinga. Jeg sluttet med pillen i april, ble gravid i september. Fikk MA i oktober og nå er jeg akkurat ferdig med første mens etter utskrapning.

Første barnet var en overraskelse, andre barnet kom på pp2. Tredje, som vi mistet, kom da på pp 5?

Jeg ser de andre damene her inne har stålkontroll på temp, tester , utflod, symptomer o.s.v. Jeg blir helt forvirret!
Jeg vet ikke engang hva ikm er??!!
Hvordan kan alt dette ha gått meg hus forbi når jeg har to barn fra før OG planla nummer to og tre?

Her håper jeg dere som kanskje leser dette kan hjelpe meg til å forstå hva dere skriver ( forkortelser) og mener, så kanskje jeg også kan bidra litt :p

Jeg ble så gla for å få negativ graviditetstest like før mensen kom, for da gikk startskuddet for å prøve en gang til :)
Må si hcg'n hang leeeenge igjen etter utskrapninga....

Vel.. her er jeg... mer kommer..

Jeg skal da starte en aktiv prøving for å få familien komplett. Vi ønsker oss et trekløver og for å få det til, mangler vi en liten en.
Mannen min ønsket dette mest ved sommeren og vi startet prøvinga. Jeg sluttet med pillen i april, ble gravid i september. Fikk MA i oktober og nå er jeg akkurat ferdig med første mens etter utskrapning.

Første barnet var en overraskelse, andre barnet kom på pp2. Tredje, som vi mistet, kom da på pp 5?

Jeg ser de andre damene her inne har stålkontroll på temp, tester , utflod, symptomer o.s.v. Jeg blir helt forvirret!
Jeg vet ikke engang hva ikm er??!!
Hvordan kan alt dette ha gått meg hus forbi når jeg har to barn fra før OG planla nummer to og tre?

Her håper jeg dere som kanskje leser dette kan hjelpe meg til å forstå hva dere skriver ( forkortelser) og mener, så kanskje jeg også kan bidra litt :p

Jeg ble så gla for å få negativ graviditetstest like før mensen kom, for da gikk startskuddet for å prøve en gang til :)
Må si hcg'n hang leeeenge igjen etter utskrapninga....

Vel.. her er jeg... mer kommer..

Hei! Lykke til med nr 3 :D
Jeg skjønte fint lite av forkortelser jeg også, men det kommer fort! IKM betyr ikke kommende mens, EL betyr eggløsning, TR betyr tante rød, CF betyr cervix fluid (utflod). Bare spør hvis du lurer på noe :) trist å høre om MA.. håper spiren sitter fort igjen :)

Så trist med MA :( Lykke til med prøvingen, håper det går kjapt og at spiren sitter denne gangen! :)

Hei! Lykke til med nr 3 :D
Jeg skjønte fint lite av forkortelser jeg også, men det kommer fort! IKM betyr ikke kommende mens, EL betyr eggløsning, TR betyr tante rød, CF betyr cervix fluid (utflod). Bare spør hvis du lurer på noe :) trist å høre om MA.. håper spiren sitter fort igjen :)

Tusen takk for svar! :)
Vet du hva dpo er og når man begynner å telle dette? :smiley-ashamed005
Jeg skjønner heller ikke hvordan dere får til å kjenne etter den tappen eller halsen eller hva det er altså!? Dere må kjenne kroppen deres himla bra asså, for jeg kjenner bare en gang av kjøtt der inne :dance018 Har nok ikke brukt så mye tid på å bli kjent med kroppen min opp igjennom tidene... heh...:smiley-ashamed005
Men kjentes ut som mannen traff noe når vi la inn litt aksjer i dag ( sorry.. tmi, men det er du vel vant med?)
og det er jo bare iblandt at det skjer, så kan det ha noe med dette rare inni oppi som jeg ikke skjønner hvor jeg skal finne? :confused005
Herregud... skulle tatt biologi :nailbiting:

Så trist med MA :( Lykke til med prøvingen, håper det går kjapt og at spiren sitter denne gangen! :)
Ja, det var kjipt, men mye som falt på plass oppi alt, så nå er ihvertfall jeg mer forberedt og klar for det som forhåpentligvis kommer etterhvert :)
Tusen takk! :)
Håper alle her inne får sin spire :)

Tusen takk for svar! :)
Vet du hva dpo er og når man begynner å telle dette? :smiley-ashamed005
Jeg skjønner heller ikke hvordan dere får til å kjenne etter den tappen eller halsen eller hva det er altså!? Dere må kjenne kroppen deres himla bra asså, for jeg kjenner bare en gang av kjøtt der inne :dance018 Har nok ikke brukt så mye tid på å bli kjent med kroppen min opp igjennom tidene... heh...:smiley-ashamed005
Men kjentes ut som mannen traff noe når vi la inn litt aksjer i dag ( sorry.. tmi, men det er du vel vant med?)
og det er jo bare iblandt at det skjer, så kan det ha noe med dette rare inni oppi som jeg ikke skjønner hvor jeg skal finne? :confused005
Herregud... skulle tatt biologi :nailbiting:

DPO betyr days past ovulation. Altså er 1 dpo dagen etter eggløsning :) hehe, jeg driver ikke med tappetafsing så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg der :p skjønner ikke noe av det jeg heller!! Men her er det aldri tmi, haha :D jeg temper og synes det er kjempegreit. Da vet jeg akkurat når eggløsning er og har full kontroll på når tr skal komme :)

DPO betyr days past ovulation. Altså er 1 dpo dagen etter eggløsning :) hehe, jeg driver ikke med tappetafsing så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg der :p skjønner ikke noe av det jeg heller!! Men her er det aldri tmi, haha :D jeg temper og synes det er kjempegreit. Da vet jeg akkurat når eggløsning er og har full kontroll på når tr skal komme :)

Ahaa! :) men... du temper... er det når tempen skyter opp man er mest fertil og når den faller ned, så er det over? Også ser jeg at noen har skrevet at tempen holder seg høyt om det har blitt klaff? Men faller den ikke først da for igjen å stige? Gudbedre... det er mye å sette seg inn i her altså! [emoji15]

Ahaa! :) men... du temper... er det når tempen skyter opp man er mest fertil og når den faller ned, så er det over? Også ser jeg at noen har skrevet at tempen holder seg høyt om det har blitt klaff? Men faller den ikke først da for igjen å stige? Gudbedre... det er mye å sette seg inn i her altså! [emoji15]

Tempen øker etter eggløsning ja, og man får en dipp i tempen rett før tr kommer eller så holder tempen seg høy hvis du er gravid. Den holder seg høy i flere uker tror jeg. Men du trenger ikke tenke så mye på det. Jeg bare legger inn temp på appen Fertility Friend og da forteller den meg når jeg har hatt eggløsning :D

Tempen øker etter eggløsning ja, og man får en dipp i tempen rett før tr kommer eller så holder tempen seg høy hvis du er gravid. Den holder seg høy i flere uker tror jeg. Men du trenger ikke tenke så mye på det. Jeg bare legger inn temp på appen Fertility Friend og da forteller den meg når jeg har hatt eggløsning :D

Ahh.. app!!! Fantastisk! Da tror jeg det blir apper på meg! [emoji23]

Ikke noe poeng i å henge seg opp i all slags viss en blir lett gravid likevel. :)
Jeg har heller ikke brydd meg med eggløsningstester eller noe som helst noen gang. :)
Får håpe den sitter snart igjen :)

Ikke noe poeng i å henge seg opp i all slags viss en blir lett gravid likevel. :)
Jeg har heller ikke brydd meg med eggløsningstester eller noe som helst noen gang. :)
Får håpe den sitter snart igjen :)

Sant!
Kjente jeg ble litt stressa av alt jeg leste her inne... føler meg nesten ikke skolert nok til prøving [emoji85]

Men jeg begynner å bli oppi årene... så vi får se hvordan det går :-))

Sant!
Kjente jeg ble litt stressa av alt jeg leste her inne... føler meg nesten ikke skolert nok til prøving [emoji85]

Men jeg begynner å bli oppi årene... så vi får se hvordan det går :))
Jeg tok ikke eggløsningstester til tross for at det tok evigheter før jeg endelig ble gravid med ivf...
Tror ikke det utgjør noen forskjell til syvende og sist. Men hver sine ønsker :)

Jeg skulle være sååå avslappet til prøvingen.. kun bruke app og ikke bruke den til annet enn å registrere temp og andre viktige småting... vel... nå har jeg havnet i testefella jeg også.. tester hver morgen og leter febrilsk etter el.
Jeg hadde mye slim i går og i dag tror jeg el testen var positiv
Har lagt inn nok av aksjer i det siste...
så da er jeg 1dpo i dag eller i morgen??
Når skal jeg starte testinga??
Vel.. kjære tålmodighet.. om du hører meg, kan du godt komme tilbake nå! [emoji56]

Jeg tror jeg må være utenom "normalen"...
Jeg har to ting som skjer med meg når jeg har el.. det ene er at jeg får en "hulhetsfølelse" i buken og at jeg mister totalt all fnugg av sexlyst! [emoji15]
Syns det er så merkelig, men nå har vi lagt inn aksjer både her og der, så blir det ikke noe på denne pp, så skjønner ikke jeg noe...

Taster på apper å skjønner lite
Tempen min er jo ikke høy, men holder seg stabil nå etter EL. Men.. skulle den ikke vært høyere? Kjære vene.. dette er vanskelig.
Hadde store smerter fra høyre eggstokk i natt, fikk ikke sove.. kjentes ut som cyste, så håper bare ikke det er det nå igjen...
vel.. får bare vente å se...

ImageUploadedByBV Forum1483099353.071791.jpg
ikke no kryss og tempen er rar, men grønt lys da [emoji106]

Alt kjennes så rart.. nesten så jeg unner de andre her inne mer å få det til enn at jeg skal få det til... jeg har jo tross alt to barn allerede..
føler ikke det blir riktig av meg å sutre om jeg ikke får det til på første pp etter MA.
Klaffer det blir det nesten litt trist, for jeg vil ikke være den som minner på de som jobber å sliter med å få det til at her går det som smurt .. såå lett atte...
nei... det klaffer nok ikke på første.... håper jeg litt nå :/

Back
Topp