Voksende kul under armen?

Skrømt (Vimsa)

Forumet er livet
VIP
Har et par år nå hatt en kul i overgangen mellom armhulen og brystet. Startet som en ert. Var hos legen for ca. 1 år siden, da var den blitt større og jeg merket det bekymret meg litt. Konstaterte med fettkul eller muskelknute, og ferdig med det.

Slo meg til ro med dette, men den vokser enda. Nå kan jeg tippe at den er ca 2-3 cm i diameter, og begynner å bli vond. Den sitter langt inn, ikke i huden. Fast og stillestående. Nå merker jeg den om jeg går med armen ned til siden også. Må innrømme at jeg blir litt skremt? Jeg vet at det ikke er noen kjertel, så kan ikke slå meg til ro med det heller.

Noen med liknende erfaringer, som eventuelt kan betrygge litt?
Noen som har hatt liknende?
 
Ta en tur til til legen du :) Be om å bli sendt videre for å ta prøve av kulen. Det er sannsynligvis ingenting farlig, men det er mye bedre å sjekke en gang for mye :) I tillegg slipper du å bekymre deg videre etter at det er undersøkt ordentlig, eller du kan be om å få den fjernet, med tanke på at den er vond og ubehagelig! :)
 
Ta en tur til til legen du :) Be om å bli sendt videre for å ta prøve av kulen. Det er sannsynligvis ingenting farlig, men det er mye bedre å sjekke en gang for mye :) I tillegg slipper du å bekymre deg videre etter at det er undersøkt ordentlig, eller du kan be om å få den fjernet, med tanke på at den er vond og ubehagelig! :)
Takk for svar :) Ja, skal en ny tur til legen om ikke så lenge, så tar det opp med henne da. Fryktelig ubehagelig, så håper de kan ta den vekk. Er høyst sannsynlig noe ufarlig, men fryktelig lett å bekymre seg litt allikevel :p
 
Back
Topp