Stor seng

Tvillingmamma91

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Noen som har bytta ?
Vi måtte det i dag, rett og slett fordi jeg sliter med å løfte og bøye meg nå. Tok 1 time så sovna hun. Så nå er jeg stolt og stua full av leker :p
 
Vi har ikke bytta enda. Om han følger i storesøstras fotspor, så må vi vel det i mars :p Da blir legginga travel, hehe. Følge inn ørten ganger...

Hvordan går det med deg og tvillingene, forresten? :)
 
Vi har ikke bytta enda. Om han følger i storesøstras fotspor, så må vi vel det i mars :p Da blir legginga travel, hehe. Følge inn ørten ganger...

Hvordan går det med deg og tvillingene, forresten? :)

Ja den er travel her :p må gå inn 20000 ganger :p
Går fint :) 3 mnd igjen :eek:
 
Vi har heller ikke byttet, men kjenner sprinkelsenga kan bli en utfordring med magen allerede. Heldigvis kan jo den ene veggen senkes da.. Får se hvordan det går..
 
Vi har kjøpt ny seng, men ikke montert den opp enda. Blir vell på nyåret en gang :) spent på hvordan det blir når magen min blir større, er tungt nok allerede.. [emoji14]
 
Vi skal ha sprinkelsengen så lenge som vi kan. Den er ment å kunne vare til han er 4år, og den ene siden kan tas av. Alternativet er sovesoffaen som allerede sår på rommet hans, og det er litt vel tidlig syns jeg. Men nå venter vi ikke en til så har ingen problemer med døying og løfting.
 
Vi har den Stokke sleepi og hun har enda god plass i den. Hun trives godt i senga og viser ingen tegn til å ville klatre ut eller tøyse der.

Klarte å legge henne gjennom hele svangerskapet med lillebror, dog det noen ganger hendte at jeg glapp henne fra noen centimeters høyde pga magen. [emoji14]

Men vi løfter henne fortsatt fra stellebordet og legger henne ned i senga. Ser ut til å kunne fungere en god stund til. Etter det blir det bare å ta av den ene siden. :)
 
Da har hun sovnet i storsenga for første gang :)
 
Å nå har vi bytta tilbake :p
Hehe, det går frem og tilbake her i livet [emoji14]
Her går det overraskende bra med storsenga! Hun sovner greit og sover ikke noe mer urolig enn vanlig :)
 
Vi har også byttet til storseng og det går kjempebra. Hun står opp med en gang hun våkner da så ikke mulig å drøye morgenene lenger [emoji14]
 
Last edited:
Bytta til stor seng i midten av januar, når han flytta inn på rommet sitt (endelig :p) går kjempe fint, men mor er meget nervøs for at han skal trille utav (han søv veeeeldig urolig)
 
Hun sover fremdeles med oss:p Flytter inn til storesøster til sommeren tenker jeg :) Men da blir det rett i stor seng.
 
Her fungerer det kjempebra med storsenga. Og det er så koselig å ligge der sammen og lese når hun skal legge seg :)
 
Her fungerer det kjempebra med storsenga. Og det er så koselig å ligge der sammen og lese når hun skal legge seg :)

Så bra at det går så fint! Gikk det bra helt fra starten? Hos oss holder jenta det gående opp mot 2 timer etter at vi har sagt god natt og gått ut. Ikke noe syting vanligvis, bare full fest med synging og prating og hopping.. Gruer meg voldsomt til å slutte med sprinkelsenga pga dette, på to timer rekker hun å gå ut av senga gaaanske mange ganger.. :-/ :p
 
Så bra at det går så fint! Gikk det bra helt fra starten? Hos oss holder jenta det gående opp mot 2 timer etter at vi har sagt god natt og gått ut. Ikke noe syting vanligvis, bare full fest med synging og prating og hopping.. Gruer meg voldsomt til å slutte med sprinkelsenga pga dette, på to timer rekker hun å gå ut av senga gaaanske mange ganger.. :-/ :p
Her har vi vært heldige og det fungerte kjempebra helt fra starten. Men hun er som regel ganske grei å legge da. Bruker vanligvis max 30min på å sovne. Det er jo egentlig ikke noe hast med å få de over i storseng om sprinkelsenga fungerer da, men med stor mage og bekkenløsning er jeg veldig glad jeg slipper veggene på sprinkelsenga. Synes det er vanskelig nok å løfte ut av badekaret for tida [emoji14]
 
Her har vi vært heldige og det fungerte kjempebra helt fra starten. Men hun er som regel ganske grei å legge da. Bruker vanligvis max 30min på å sovne. Det er jo egentlig ikke noe hast med å få de over i storseng om sprinkelsenga fungerer da, men med stor mage og bekkenløsning er jeg veldig glad jeg slipper veggene på sprinkelsenga. Synes det er vanskelig nok å løfte ut av badekaret for tida [emoji14]

Takk for svar :) Det kan jo hende det går bedre enn jeg frykter når vi bare tar mot til oss ;)
Jeg begynner å kjenne på at det hadde vært en fordel å sluppet den løftinga, jeg også. Men mest av alt er jeg redd vi må til med tilvenning til stor-seng i den første kaos-tilværelsen etter babyen er født fordi hun plutselig har fått lange nok bein til å komme seg opp på kanten :p (Jeg tror vi har termin omtrent på samme tid?)
 
Takk for svar :) Det kan jo hende det går bedre enn jeg frykter når vi bare tar mot til oss ;)
Jeg begynner å kjenne på at det hadde vært en fordel å sluppet den løftinga, jeg også. Men mest av alt er jeg redd vi må til med tilvenning til stor-seng i den første kaos-tilværelsen etter babyen er født fordi hun plutselig har fått lange nok bein til å komme seg opp på kanten [emoji14] (Jeg tror vi har termin omtrent på samme tid?)
Ja det kan nok være greit å slippe nye ting for storesøster i babykaostida ja! Blir sikkert nok inntrykk for både dere og henne! Ja, vi er vel i samme termingruppe? Jeg har termin 29.april :) Når er din?
 
Back
Topp