Fødebagen

Knopp

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Jeg vet det har vært en tråd om dette tidligere, men lager en ny. Har dere pakket fødebagen? I såfall, vil dere skrive en liste over hva som er pakket? Til flergangsfødende: tips om ting som var unødvendig første gangen?

Jeg har pakket til meg:
•mobil lader
•lipsyl
•håndkrem
•amme BH
•amme topp
•amme singlet
•2 store t-sjorter
•en joggedress jakke
•brystvorte krem
•toalett saker
•litt sminke sånn at jeg kan føle meg litt fresh :p
•tøfler
•stor Joggebukser
•store truser
•ull sokker
•sjampo, balsam, intimsåpe
•Angelmusic høytaler
•helsekortet (har dette i veska hele tiden).
•nesespray
•paracet
•druesukker
Ammeinnlegg og bind har dem på sykehuset, så fikk beskjed om at jeg ikke trengte å ta med det :)

• Et skift til samboeren + toalettsaker.
Vi bor 15 min unna, så han henter mer om han trenger :)

Snacks:
-nøtter
-energi barer
-sjokolade
-kjeks
-mr Lee nudler
-brus
-energi drikk til samboeren
-en pakke knekkebrød
-en tube baconost

Baby:
•en ute lue
•en inne lue
•ute dress
•1 pr sokker
•2 body
•2 bukser
•1 pledd
Alt annet til baby enn det hun skal reise hjem i har dem på sykehuset :)

Store truser/truser som er gode til bind
sokker
amme bh/ammetopp
Løs ledig bukse x2
løs ledig tskjorte/genser x 1-2
Evt morgenkåpe
tøfler/kjippkjapper
Evt bikini til vannfødsel/badekar før fødsel om du ønsker, Trusa må av ;)

Stort sett brukte jeg kun joggebukse og sykehusskjorte på tiden jeg var på sykehuset, da kneppet jeg bare opp skjorta til amming.
Evt litt fint tøy om du skal ha besøk, og evt til hjemreise. (hadde både besøk og hjemreise i joggings)

Ett/ to skift + pysj til mini om du ønsker å bruke eget tøy på sykehust, str 50+56.
Hjemreise tøy til mini str 50/56

Shampo/balsam,
kroppssåpe (om du ikke vil bruke sykehusets)
annet kosmetikk/ hverdags produkter : tannbørste, tannkrem, fuktighetskrem,børste ol
Nattbind (sykehuset har, men noen har med fordet)

Lader til tlf, kamera ol om du skal ha med slikt.

Ellers er det lite du trenger.
Du får slike nettingstruser og giga bind + vanlig nattbind, skjorte og babytøy, kluter/håndkler, såpe, mat/drikke der.

Unødig:
slettetang, hårføner, silketruser, sexy undertøy, masse skift til barn/voksen, masse sminke/utstyr, etc.

Lurt å ha med:

Energidrikk u/kofffein med drikketut til fødsel, vannflaske m drikketut til fødsel.
Hårstrikk om du har langt hår/pannlugg til fødsel.
Evt littkjeks, sjokolade, drops, frukt el annet.

Fødende får mat/drikke under fødsel, mannen har ikke "krav" på noe, og må evt ha med selv/kjøpe.

Den er pakka og ligger i bilen faktisk :p

- en natt bukse
- 3 par sokker
- to ammetopper
- sjampo
- tannkost
- tannkrem
- hårbørste
- hårstrikk
- et undertøy skift til pappaen
- 3-4 sett med klær til babyen
- 2 luer
- hentesettet
- ei bok
- flipp flopper
- deodorant

Skal også ha babynestet med og litt snacks. Men det får vi ta når vi skal inn :)

Den er pakka og ligger i bilen faktisk :p

- en natt bukse
- 3 par sokker
- to ammetopper
- sjampo
- tannkost
- tannkrem
- hårbørste
- hårstrikk
- et undertøy skift til pappaen
- 3-4 sett med klær til babyen
- 2 luer
- hentesettet
- ei bok
- flipp flopper
- deodorant

Skal også ha babynestet med og litt snacks. Men det får vi ta når vi skal inn :)

Hva skal du med babynestet?

Hva skal du med babynestet?

Jeg skal ha babyen i det :p hadde det med til storebror. Å vi fikk mye skryt for det da. Å han trivdes så godt oppi der. Det ble hans trygge plass fra dag en når han skulle ligge litt for seg selv. Å veldig greit å ha i senga hos seg på sykehuset også. De plast baljene er jo ganske åpne å slikt. Så babyen blir jo veldig liten oppi der. Men med babynestet blir det lunt og godt :)

Jeg ble ferdigpakket i dag... endelig lissom :p og jeg aner ikke hva jeg har pakket *haha* blir innlagt 8 dager før termin (altså 6. Des) så jeg har klær til før og etter fødsel, shampoo, balsam, iPad.... kort fortalt, et lite flyttelass :p

Jeg er ikke ferdig pakket. Uke 37 i morgen. Men jeg skal ha med ørepropper slik at jeg kan høre på musikk :)

Samme med meg, ikke begynt med verken mitt eller baby sitt.. uke 38 jeg også:p
Bra det er flere av oss. Er uke 40 i morra. La frem det meste i helga da, men må finne en bag eller koffert og samle sammen det siste småtteriet :)

38+5 i dag.
Jeg har ikke begynt å pakke enda - kanskje på tide?

Samme med meg, ikke begynt med verken mitt eller baby sitt.. uke 38 jeg også:p

Bra det er flere av oss. Er uke 40 i morra. La frem det meste i helga da, men må finne en bag eller koffert og samle sammen det siste småtteriet :)

Ååh takk, er selv 37+3 og følte jeg var sent ute nå! Har prioritert litt feil så bf og baby sin del er ferdigpakket, mens til meg selv har jeg lagt oppi sokker :p

Sist så starta fødselen i uke 38. Jeg var første gangs og hadde ikke en tanke om at fødselen kunne starte FØR termin hahahaha! Men rakk å pakke, da listen var klar. Så går nok fint å ikke ha den klar også :)

Sniker fra november og kan si jeg pakket med meg alt for mye og vi var på sykehuset i 5 dager til sammen. Hadde ikke behov for eget toalettpapir, bind, ikke orket jeg sminke meg eller pynte meg (dagkrem, maskara og lypsyl holdt lenge) hadde ammepute med i bilen og den ble hentet med engang for den var fantastisk.

Sniker fra november og kan si jeg pakket med meg alt for mye og vi var på sykehuset i 5 dager til sammen. Hadde ikke behov for eget toalettpapir, bind, ikke orket jeg sminke meg eller pynte meg (dagkrem, maskara og lypsyl holdt lenge) hadde ammepute med i bilen og den ble hentet med engang for den var fantastisk.

Det har jeg også fått tips om, siden det visstnok kunne være litt rift om ammeputene på noen sykehus. :)

Jeg har akkurat pakket ferdig.

Til meg:
- Morgenkåpe
- Tøfler
- 2 myke joggebukser i velour
- 2 singleter
- 1 genser
- 2 cardigans (en varm i ull og en lett/fin)
- 3 par tynne ullsokker
- Truse
- Amme bh
- Ammeinnlegg
- Godteri og digg ( :P )
- Toalettsaker i reiseflasker inkl håndkrem, fuktighetskrem og sånt
- Nesespray, lommeletter og paracet
- Varmeflaske

Til baby:
- Mange klesskift (helt sikkert altfor mange, men jeg fikk se de klærne man får på barsel og vil heller bruke egne. Gjør ikke noe om ikke alt blir brukt)
- Hentesett (2 stk fordi jeg klarer ikke å velge!)
- Babyteppe strikket
- Smokker (jeg er fjerdegangs :P )

Så har jeg skrevet en liste over ting jeg skal pakke, men som jeg bruker daglig eller som er til vask:
- Øreklokker
- Mobillader
- Toalettsakene (er pakket klar men ikke lagt ned i for noe av det brukes av og til)
- Fitbit lader
- Hårbørste
- Sminke
- Energidrikken som står i kjøleskapet
- Vannflaske
- Bæretube (er til vask)
- Ullcardigan
- Flere truser (de romslige, gode er til vask)
- Bok
- Helsekort inkl fødselsbrev
- Ammepute (vurderer å ha med i bilen i tilfelle)
- Bilstol til baby

Denne lista ligger på nattbordet, så jeg tenker det går fort å pakke med seg de siste tingene.

Jeg har pakket i 2 bager; en stor til barseloppholdet og en mindre (jujube be prepared stelleveske) til fødestua. I fødestuebagen har jeg pakket de tingene jeg tenker kan være kjekt å ha under eller umiddelbart etter fødsel (energidrikk, morgenkåpe, tøfler, helsekort).

Jeg har akkurat pakket ferdig.

Til meg:
- Morgenkåpe
- Tøfler
- 2 myke joggebukser i velour
- 2 singleter
- 1 genser
- 2 cardigans (en varm i ull og en lett/fin)
- 3 par tynne ullsokker
- Truse
- Amme bh
- Ammeinnlegg
- Godteri og digg ( :P )
- Toalettsaker i reiseflasker inkl håndkrem, fuktighetskrem og sånt
- Nesespray, lommeletter og paracet
- Varmeflaske

Til baby:
- Mange klesskift (helt sikkert altfor mange, men jeg fikk se de klærne man får på barsel og vil heller bruke egne. Gjør ikke noe om ikke alt blir brukt)
- Hentesett (2 stk fordi jeg klarer ikke å velge!)
- Babyteppe strikket
- Smokker (jeg er fjerdegangs :P )

Så har jeg skrevet en liste over ting jeg skal pakke, men som jeg bruker daglig eller som er til vask:
- Øreklokker
- Mobillader
- Toalettsakene (er pakket klar men ikke lagt ned i for noe av det brukes av og til)
- Fitbit lader
- Hårbørste
- Sminke
- Energidrikken som står i kjøleskapet
- Vannflaske
- Bæretube (er til vask)
- Ullcardigan
- Flere truser (de romslige, gode er til vask)
- Bok
- Helsekort inkl fødselsbrev
- Ammepute (vurderer å ha med i bilen i tilfelle)
- Bilstol til baby

Denne lista ligger på nattbordet, så jeg tenker det går fort å pakke med seg de siste tingene.

Jeg har pakket i 2 bager; en stor til barseloppholdet og en mindre (jujube be prepared stelleveske) til fødestua. I fødestuebagen har jeg pakket de tingene jeg tenker kan være kjekt å ha under eller umiddelbart etter fødsel (energidrikk, morgenkåpe, tøfler, helsekort).
Tror jeg skal bruke lista di og gå igjennom baggen min en gang til.

Jeg kom på at jeg har pakka et sett med super ull undertøy til meg selv. Husker jeg frøs noe forferdelig når melka kom sist.

Back
Topp