Babybudsjettet

• Trådstarter Trådstarter Asdfklmno
  • Opprettet Opprettet
Vi satser på 15 000(første baby) :) har kjøpt brukt vogn og håper å kjøpe det meste brukt, men finner ikke sengen vi ønsker på Finn så den må vi nok kjøpe ny :)

Vi satser på 15 000(første baby) :) har kjøpt brukt vogn og håper å kjøpe det meste brukt, men finner ikke sengen vi ønsker på Finn så den må vi nok kjøpe ny :)
Samme her ca. 1500 :) vi arver både bilstol og vogn bag. Og vi får også med småting som bade balje osv. Kjøpte understellet til vogn brukt (i 2 mnd) til 3800 (kontra 5800). Seng blir nok Sandvik fra ikea.

Også er det jo fint å se hva januar salget byr på;)

Ønsket oss mye i gave sist og arvet en del. Brukte max 10000 selv, men synes det er litt vanskelig å huske hva som var babybudsjett og hva vi kjøpte etterhvert.. Nå kjøper vi det meste brukt :)

Virker ikke som det er så mange her som kjøper vogn brukt. Noen grunn til det? Der er det jo tross alt veldig mye å spare?

Virker ikke som det er så mange her som kjøper vogn brukt. Noen grunn til det? Der er det jo tross alt veldig mye å spare?
Vi skal kjøpe vogn brukt:) faktisk skal vi kjøpe to vogner brukt;) Har bare ikke bestemt oss for hvilken duovogn ennå...

Vi kjøpte en ny pga understellet vi ønsket var nytt det året og mange av emmaljungavognene selges brukt til latterlig høy pris. Har etterhvert kjøpt trille og barnehagevogn brukt :)

De vognene som blir solgt på private markedet er ofte dyre forholdt til at de gjerne er 5 år gamle og feks utslitte dekk.. betaler heller 2000 mer for å få en helt ny enn å betale feks 6000 for en gammel vogn... men etter mye leting så fant jeg en vogn som kun var 5 mnd gammel til ok pris og så vidt brukt. Så ble 2 brukte på meg, en silver cross vintage vogn, og en nyere kombivogn (husker ikke merket)

De vognene som blir solgt på private markedet er ofte dyre forholdt til at de gjerne er 5 år gamle og feks utslitte dekk.. betaler heller 2000 mer for å få en helt ny enn å betale feks 6000 for en gammel vogn... men etter mye leting så fant jeg en vogn som kun var 5 mnd gammel til ok pris og så vidt brukt. Så ble 2 brukte på meg, en silver cross vintage vogn, og en nyere kombivogn (husker ikke merket)

Aha, har ikke tenkt noe særlig på det med slitte dekk, førstegangs her :) Men har sett flere fra 2014 til rundt halv pris.

Aha, har ikke tenkt noe særlig på det med slitte dekk, førstegangs her :) Men har sett flere fra 2014 til rundt halv pris.
Ja, det finnes flere kjempefine vogner som selges til halv pris og mindre. Kjøpte en et par år gammel babyjogger City mini til 1300 med bøyle, regntrekk og koppholder da behovet for en litt lettere vogn dukket opp. :) Men da jeg lette lå alle de litt nyere versjonene av vogna vi ville ha ute til 8000, syntes det ble for dumt da den kostet 10000 ny.. Jeg kommer aldri til å legge ut vogna vår til mer enn halv pris når jeg skal selge den!

Jeg er kjempeglad i å kjøpe brukt! Nå ble det ny hovedvogn og reisevogn sist, disse fikk vi i gave. Jeg var på finn og fant hyttevogn (vi er der mye og gadd ikke drasse vogn frem og tilbake) fant en superfin emmaljunga duo edge med alt tilbehør til 600kr! Måtte skifte en punkterte slange på det ene dekket, kostet 49 kr på xxl kjøpte også en Simon kombi med alt tilbehør som sovevogn til bhg, fant en til 500 kr. Denne også hadde ett punktert hjul, så det var samme kostnad for å skifte som den andre begge vognene er 2007/2008-modeller. Hadde det vogn jeg skulle ha hjemme, hadde jeg lagt i litt mer penger og sett etter en nyere modell. Men, jeg er veldig fornøyd med begge vognene jeg kjøpte, de har funket kjempebra :)

Har kjøpt brukt vogn. Simo kombi, 2013 modell, brukt til 1 barn. Betalte 1500 kr for den vogn er jo hinsides dyrt ny. At man velger å bruke 12 000 på ny vogn er jo galskap syns jeg. Spesielt når man sparer mye på å kjøpe brukt.

Vi kjøper ikke brukt fordi svigers vil kjøpe vogn til oss, og de synes ikke brukte ting er OK. Teit i våres hoder, men siden de vil kjøpe vognen selv så sier ikke vi noe på det.
Vi har kjøpt brukt stellebord. Alt annet nytt. Tenker ikke kjøpe tøy brukt hvertfall. Det er ikke helt oss :-)

Nå som vi skal få en liten gutt til, så ser det ut som at busjettet bare trenger å inneholde en ny seng, en lekegrind, et ståbrett til vogna og litt sesongriktige klær (eldstemann var født på vinteren), i tillegg til litt ting til 'a mor ;) Vil ha bbhugme ammepute og bæresjal. Vi kjøper det aller meste brukt, så regner vel med en 3-5000 på dette. Ellers er det så koselig å få brukt alle storebrors gamle klær igjen :)

Vi kjøpte ny duo vogn for 6000,- og syns ikke det er galt, viktig for oss med riktig vogn i forhold til at den må være lett å få med seg på hytta(må ta båt over) så syns ikke 6000,- er en gal pris :) planlegger jo å bruke den på eventuelt flere barn også :) Klær kjøper jeg gjerne brukt, men vet vi kommer til å arve mye også. De blir jo ikke brukt mange ganger når barna er så små :) Har kjøpt brukt vippestol og er åpen for å kjøpe brukt stellebord om det riktige dukker opp :)

Finner ikke vogna vi vil ha brukt innafor grei avstand. Vil gjerne kjøpe brukt det vi kan i alle fall. :)

Back
Topp