Besøkstid kk

Vet du hvordan det er på barsel på st.olavs? Jordmor her sa jeg mest sannsynlig kom til å havne på barsel foran hotellet..
Svigerinnen min var der med førstemann. De hadde en vanlig sykehusseng som mor lå i, og en ekstraseng som ble reid opp til far, så han var der sammen med de hele tiden :) vi var og der på besøk, så det var lov, bare litt mer begrenset visittid om jeg ikke husker feil..

Svigerinnen min var der med førstemann. De hadde en vanlig sykehusseng som mor lå i, og en ekstraseng som ble reid opp til far, så han var der sammen med de hele tiden :) vi var og der på besøk, så det var lov, bare litt mer begrenset visittid om jeg ikke husker feil..
Okei, begrenset visittid gjør meg ingenting egentlig :shy: vil helst bruke den tiden sammen bare vi tre, men har ei svigermor som fort kan springe ned dørene :bored:

Må si at annen familie kan man leve med at ikke får være der så mye, men virker feil at far og søsken bare får være der 3 timer også.... har ikke anledning for familierom heller siden de hører vel til storken. pga diabetes og igangsetting havner eg automatisk på barsel..

Er det såå krise med den besøkstiden egentlig? Man kan jo bare gå ut til sånne fellesområder for å treffe folk om man vil...
Syns det er bra med de tidene jeg. Jeg har stor familie som garantert ville vært der 24/7 om det ikke hadde vært for besøkstider, og syns det er deilig å kunne slappe av litt med vesla når hun skal komme <3 Skal føde på Ullevål sykehus og så lenge alt går fint blir vi og samboer flyttet til hotellet der vi kan slappe av sammen:)

Slik jeg forsto det når jeg var på omvisning i går (på KK i Bergen) så er det størst sjangse for familierom på Storken. Men de har "gitt vekk" en del av avdelingen til kreftavdelingen som er i samme etasje - motsatt ende, for at de som kanskje ikke skal hjem igjen med en frisk og nydelig baby skal ha det noen lunde i sin situasjon :'( og om de kan få det bedre på slutten kan vel vi ha det litt "verre" i begynnelsen :) på føde 2, som var kombinert føde og barsel avdeling så gjorde de så godt de kunne for at flest mulig fikk familierom, men det kommer jo an på hvor mange som føder "på en gang".. i går var alle de store fødestuene opptatt (dvs. 15 av 16) når vi var der og vi fikk se den ene som var igjen. Det var den minste på føde 1.. så når det er så fullt så kan man vel si at forhåpningene om familierom forsvinner litt :) men alt i alt så virket det som de gjør så godt de kan for å tilfredsstille familiene.. jeg er førstegangs, så har ingen erfaring sånn sett, men bare gjengir det jeg hørte i går! Jeg kvir meg ikke til å føde på KK, og får heller glede meg til å komme hjem til familien viss ikke vi får vært nok sammen på barsel! Skjønner også godt at folk har forskjellige behov, så at det er viktigere for noen enn andre med familierom er jo helt forståelig! Håper ikke noen føler seg "trakket på tærne".. Var ikke det som var meningen i alle fall! :)

Slik jeg forsto det når jeg var på omvisning i går (på KK i Bergen) så er det størst sjangse for familierom på Storken. Men de har "gitt vekk" en del av avdelingen til kreftavdelingen som er i samme etasje - motsatt ende, for at de som kanskje ikke skal hjem igjen med en frisk og nydelig baby skal ha det noen lunde i sin situasjon :'( og om de kan få det bedre på slutten kan vel vi ha det litt "verre" i begynnelsen :) på føde 2, som var kombinert føde og barsel avdeling så gjorde de så godt de kunne for at flest mulig fikk familierom, men det kommer jo an på hvor mange som føder "på en gang".. i går var alle de store fødestuene opptatt (dvs. 15 av 16) når vi var der og vi fikk se den ene som var igjen. Det var den minste på føde 1.. så når det er så fullt så kan man vel si at forhåpningene om familierom forsvinner litt :) men alt i alt så virket det som de gjør så godt de kan for å tilfredsstille familiene.. jeg er førstegangs, så har ingen erfaring sånn sett, men bare gjengir det jeg hørte i går! Jeg kvir meg ikke til å føde på KK, og får heller glede meg til å komme hjem til familien viss ikke vi får vært nok sammen på barsel! Skjønner også godt at folk har forskjellige behov, så at det er viktigere for noen enn andre med familierom er jo helt forståelig! Håper ikke noen føler seg "trakket på tærne".. Var ikke det som var meningen i alle fall! :)
De holder på med oppussing av kreftavdelingen så tror ikke det blir varig, men er nok ikke ferdig til vi skal føde :)

Hvem fikk du omvisning av? :) :) jeg skal på poliklinikken på mandag og har så lyst til å se føden :) skulle visst hvem man må spørre om å få se :)

Det er ikke sånn at de sjekker blodsukkeret til barnet oxo da? Det gjør de i allefall om man har diabetes fra før :happy: Og det må gjøres av fagpersonell ikke en selv :p

Ja, stemmer det. babyen skal ha 3 fine målinger før en får gå hjem mener eg. er hans blodsukker som er der viktigste, mitt kan eg jo regulere om det skal være et problem etterpå :)

Hvem fikk du omvisning av? :) :) jeg skal på poliklinikken på mandag og har så lyst til å se føden :) skulle visst hvem man må spørre om å få se :)

Sorry!! Har ikke vært innpå her Du har jo vært der nå, så fikk du se? Jeg var på fødselsforberedende kurs, og der var omvisning med!

Sorry!! Har ikke vært innpå her Du har jo vært der nå, så fikk du se? Jeg var på fødselsforberedende kurs, og der var omvisning med!

Jeg fikk komme innom alle fødeavdelingene, og se både fødestuer og barselrommene :) bor du i bergen kommune du ? Jeg har fått beskjed om at vi ikke får tilbud om kurs :( bor i nabokommunen

Om alt står bra til så vil eg be om å reise hjem så fort som mulig ja. men pga svangerskapsdiabetes kan eg risikere ett par dager med igangsetting + ett par dager pga sjekking av blodsukker :( blir veldig mange dager der oppe isåfall.

Ikke ta sorgene på forskudd ang igangsetting. Jeg hadde svk diabetes sist og fødselen startet naturlig på termindato. Frøkna kom ut dagen etter. Lå på sykehuset i 2 døgn for at de skulle sjekke blodsukkeret til baby og fordi jeg måtte ha blodoverføring.

Jeg fikk komme innom alle fødeavdelingene, og se både fødestuer og barselrommene :) bor du i bergen kommune du ? Jeg har fått beskjed om at vi ikke får tilbud om kurs :( bor i nabokommunen

Skulle visst vært innom her litt mer regelmessig! :-S bra du fikk komme inn å se da! :D Jeg bor i Bergen kommune ja, men fødselsforberedende kurs meldte jeg meg på privat.. har ikke hørt noe om noe sånt "fellesopplegg" på den fronten, men har ikke vært hos jordmor i svangerskapet, og legen min virker ikke kjempeoppdatert på alt sånt :P

Back
Topp