Nattesøvn

Newbee

Gift med forumet
Junibarna 2015
Mailykke 2018
Hvordan går det med nattesøvnen deres nå? Her sov hun i natt for første gang på over ett år hele natta i egen seng! Har gått som en zombie de siste månedene, vært våken (og ammet) mellom to og ti ganger hver eneste natt, aldri mer sammenhengende søvn enn maks fire timer på en god natt... I dag føler jeg meg som ett nytt og bedre menneske, klar til hva dagen enn måtte bringe :p #godfølelse!
 
Poden her i huset har alltid vært en morgenfugl, og har pleid å starte dagen alt mellom 05:15 og 05:45. Men nå siste uken har han våknet mellom 06:30 og 07:00, så vi tør endelig å håpe på at det har snudd litt:D Leggetid er 19:30.
(Han var 13,5 mnd før han sov hele natten gjennom).
 
Så deilig at det begynner å løsne! Håper det fortsetter!! :) Her sover mini 18.30-8..
Sover di så lenge i strekk uten skikkelig oppvåkning? Det hørtes jo alldeles herlig ut! :D Håper jenta vår fortsetter med å sove så bra, men er forberedt på at det blir flere netter med mye oppvåkninger framover. Gjorde bare uendelig godt med iallfall ei skikkelig natt igjen :)
 
Poden her i huset har alltid vært en morgenfugl, og har pleid å starte dagen alt mellom 05:15 og 05:45. Men nå siste uken har han våknet mellom 06:30 og 07:00, så vi tør endelig å håpe på at det har snudd litt:D Leggetid er 19:30.
(Han var 13,5 mnd før han sov hele natten gjennom).
Åh, det er skrekkelig tidlig med morgen allerede i fem-tiden! Vår har i det minste holdt senga (vår) til syv-åtte, så lenge jeg og puppen har vært innen rekkevidde ;)

Fra hun var to til hun var fire mnd så sov hun ca ti timer i strekk uten oppvåkning/nattmat, jeg trodde vi hadde fått en sovebaby, så feil kunne jeg ta :D Men håper og tror det er i ferd med å snu litt her også nå...
 
Nå om dagen sovner han mellom 1845 og 1930, våkner rundt 06 med en til to oppvåkninger i løpet av natten. Noen ganger innimellom sover han uten å våkne. (Han sover ca. 2 timer midt på dagen)

Hadde 6 mnd som zombi vi også, med hyppige oppvåkninger og opp klokka 05, men det snudde plutselig i august. Har hatt noen uker nå hvor han har våknet tidlig igjen, så det går i perioder.

Han har tutekopp med vann og 6-7 smokker i senga, blir flinkere og flinkere til å finne smokken eller vann selv for så og sovne igjen.
 
Sover di så lenge i strekk uten skikkelig oppvåkning? Det hørtes jo alldeles herlig ut! :D Håper jenta vår fortsetter med å sove så bra, men er forberedt på at det blir flere netter med mye oppvåkninger framover. Gjorde bare uendelig godt med iallfall ei skikkelig natt igjen :)
Ja, hun gjør det.. Gikk det like greit i natt?
 
Det er som regel styr kl 2 og 4-5. Hver natt. Jeg trodde det var pga sykdom og tenner, men siden det har fortsatt er jeg inneforstått med at dette er livet nå.. :(
 
Nå om dagen sovner han mellom 1845 og 1930, våkner rundt 06 med en til to oppvåkninger i løpet av natten. Noen ganger innimellom sover han uten å våkne. (Han sover ca. 2 timer midt på dagen)

Hadde 6 mnd som zombi vi også, med hyppige oppvåkninger og opp klokka 05, men det snudde plutselig i august. Har hatt noen uker nå hvor han har våknet tidlig igjen, så det går i perioder.

Han har tutekopp med vann og 6-7 smokker i senga, blir flinkere og flinkere til å finne smokken eller vann selv for så og sovne igjen.
Mi tar dessverre ikke smokk. Men hvilken tutekopp bruker dere? Regner med det er en som ikke lekker siden han har den i senga :)
 
Det er som regel styr kl 2 og 4-5. Hver natt. Jeg trodde det var pga sykdom og tenner, men siden det har fortsatt er jeg inneforstått med at dette er livet nå.. :(
Vi også måtte bare bli inneforstått med at det er sånn for en stund...men den ene natta hun sov gjennom nå ga oss iallfall en ny boost av håp om at det faktisk blir bedre en gang i framtiden :p
 
Mi tar dessverre ikke smokk. Men hvilken tutekopp bruker dere? Regner med det er en som ikke lekker siden han har den i senga :)

Hmm godt spørsmål. Trur den er kjøpt på babyshop. Den har håndtak, så henger den på sengekanten.
 
Vi også måtte bare bli inneforstått med at det er sånn for en stund...men den ene natta hun sov gjennom nå ga oss iallfall en ny boost av håp om at det faktisk blir bedre en gang i framtiden :p
Jeg har ikke det håpet :p Men hvis det skjer blir jeg glad
 
Har sovet hele natten fra ca 19 til 6 siden han var 1 år. Tidvis våkner han så tidlig som 5, og en sjelden gang er vi heldige og får sove til 7, men stort sett er det altså morgen kl 6 her i gården.
 
Har nå oftere netter der det soves igjennom. Og det er helt fantastisk!

Hos oss ble ikke nettene bedre flr vi slutta å amme helt.. hjalp ikke bare slutte på natta
 
Mi har sovet godt gjennom natta(19-07) siden hun var ca 8 mnd.. nå har hun derimot begynt å våkne rundt midnatt og er LYS våken.. holder det gående med gråting til vi tar henne over i vår seng, men der bruker hun også lang tid på å roe seg og sover dårlig resten av natten. Hunhar aldri villet ligge i vår seng tidligere, så akkurat nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre. Hvis vi lar henne ligge kan hun antakeligvis ligge å gråte i flere timer, og det er uaktuelt for meg..:/
 
Back
Topp