Tar du "den store husvasken" til jul?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Gjorde det ett år, men har ikke hatt sjans de siste to årene. Tar litt nå og da, det får holde.

Ja, er nesten ferdig :D må være ferdig før 1.søndag i advent, for da pynter vi hele huset :)

Hva vasker du to ganger i uken? :o

Jeg satt og tenkte på det nå, vi fikk nytt stuegulv for ett år siden pga vannskade, og jeg lurer på om vi har vasket gulvet 2-3 ganger i hele år. :p da snakker jeg om sånn skikkelig vask da, men støvsuger jo flere ganger i uken og tar eventuelle flekker med klut fortløpende, men det blir jo ikke så skittent. Er mest på kjøkkenet, akkurat langs benken og under bordet, samt i yttergangen og på badet, at det blir skittent på gulvet og sikkert kunne vært vasket oftere enn vi gjør. :p
Ja :p det blir fort møkkete her, med lillemor også er det ikke så stort :p

Nei. Syns vi vasker godt hele året,så trenger ikke gjøre noe ekstra til jul.

Men siste uken før jul skal vi ha vaskehjelp.

Vasker ikke mer enn normalt. Prøver å ha en viss standard hele året. Har ikke tenkt å feire jula inni verken skuffene eller skapene:)

Helt enig...:)
Har vaskedame som tilfeldigvis har tid hos oss 22.des, da vasker hun som vanlig, er mer enn bra nok tenker jeg.
Husker alt stresset som barn med foreldre som "løp" rundt, og vi måtte pusse messing og sølv osv.
Jula og adventstiden skal være kos

Om sen kommer så blir det litt etter litt da jeg er i uke 38 :p

Ja :p det blir fort møkkete her, med lillemor også er det ikke så stort :p

Men det var ikke kommafeil der altså, jeg lurte på hva det var du vasket to ganger i uka :p

Ja uka før jul er planen.

Det blir ikke vasket tak og vegger i leiligheten sånn annet enn at jeg må ta veggene i gangen for de er blitt flekkete og veggene på badet trengs en vask nå. Ellers så vasker jeg jo leiligheten minst 1 gang i uka, enkelte ting mye oftere da :P

Vi rydder og vasker jo til jul. Men ikke "den store julevasken" hvor vi vasker vegger og tak, inni alle skap og sånn der.

Håper å i hvert fall få tatt en ekstra grundig vask. Skulle egentlig brukt denne helgen til det og litt pynting siden jeg er bortreist neste helg, men har blitt syk, så det utgår.

Jeg får rapptusser noen ganger ila året. Da skrubber jeg ned et rom. Sist var gangen, da var det ned på knær og skrubbe med svamp på steingulvet.

Ha planer om det, men vi får se om viljen er med på det ^^

Nei, det vaskes da hele året, jul skal være kos :p

Mine tanker og. Jul er KOS!

Er det noe som vaskes litt ekstra grundig er det gjerne på våren. Og det skal sies at jeg bor i en ikke alt for stor leilighet så er ikke så mye som skal til. :D
Husker foreldrene mine derimot, de synes julevasken er den del av "kosen" så mye har med vaner og gjøre også. ;)

Får se hva jeg gidder... Skal omøblere stuen i kveld, så da blir den vasket sikkelig.☺

Ja, bruker anledningen til å kvitte oss med klær og leker. Samler i store søppelsekker og gir bort til de som trenger.

Blir en grundig helgevask + vindusvask, det holder lenge for oss. Med tvillinger på vei er det om å gjøre og begrense litt på aktiviteten så de holder seg inne så lenge som mulig. Kjøkkenet var nytt til jul i fjor, så skuffer og skap der for holde. Men en ting må gjøres: Vaske viften før man starter med all den fete julematen!

Jeg vasker glasskapet på kjøkkenet.

Ellers tar jeg rundvask på våren

Det skjer nok ikke noen storvask i år. Bekkenløsning, ryggproblemer, jernmangel og en overarbeidet kjæreste. Vi reiser bort i stedet. ;)

Back
Topp