Tar du "den store husvasken" til jul?

Nei
 
Jeg tar husvask ukentlig da, og min er nok ganske mye "større" enn hva som er strengt talt nødvendig ukentlig. Med det sagt pleier julevasken (som her innebærer bla skrubbing av flis i gang/på badene, kjøkkenvifta, stekeovn, alle skuffer og skap i hele huset tømmes, sorteres og vaskes) og være ferdig i november her hjemme. Vasker jo kjøkkenvifta ellers i året også, men synes det er såå deilig med jul og at absolutt ALT er reint samtidig! Men i år blir det ingen julevask og det går helt fint det også :p dumme gravidbekken lar meg ikke og prioriterer familietid fremfor vaskekluter i år - men vi har jo reint hus fordeom da. :)
 
Ikke i år pga hyperemesis, det får holde med vanlig vask. Neste år skal jeg nok ta en grundigere vask :)
 
Her er den tatt :) Blir å vaske en ganske skikkelig gang til før jul, men alt av fronter osv. er vasket godt nok :p
 
Ja, mannen min og jeg starter så smått med kjøkkenhyllene/skapene på søndag.
 
Har pleid å gjøre det, men blir ikke i år. Tror ikke det er helt det store behovet. Holder med gulvvask, en god støvtørk, tørke av vinduer og kanskje gå over kjøkkeninnredninga.
 
Nei, ikke i år. Straks termin, så blir nok bare "kattevask" denne gangen.
 
Ja huset er ferdig tatt til første advent. Begynte forrige helg, tar hvertfall ett rom hver dag.
 
Nei, vi tar ting med jevne mellomrom.
Tak og vegger i rommen som brukes minst vaskes riktignok med ikke fullt så jevne mellomrom. :p
 
Nei jeg vasker 2 ganger i uken, så tar ikke noe ekstra til jul. Tar heller ekstra etter :p
 
Nei jeg vasker 2 ganger i uken, så tar ikke noe ekstra til jul. Tar heller ekstra etter :p

Hva vasker du to ganger i uken? :eek:

Jeg satt og tenkte på det nå, vi fikk nytt stuegulv for ett år siden pga vannskade, og jeg lurer på om vi har vasket gulvet 2-3 ganger i hele år. :p da snakker jeg om sånn skikkelig vask da, men støvsuger jo flere ganger i uken og tar eventuelle flekker med klut fortløpende, men det blir jo ikke så skittent. Er mest på kjøkkenet, akkurat langs benken og under bordet, samt i yttergangen og på badet, at det blir skittent på gulvet og sikkert kunne vært vasket oftere enn vi gjør. :p
 
Back
Topp