Hvor ofte ammer dere?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Nå merker jeg at ammingen trappes ned på dagtid av mini. Men lurer på hvordan det er med dere?
Jeg ammer en del på morgen og innimellom ofte på natten. Ellers er det bare et par ganger på dagen. Så får han fire måltid mellom 10-18.
Han ble 10 mnd 25. Okt :)
 
Vi sluttet å amme for litt over en mnd siden. Ho ville rett og slett ikke lenger så da bestemte ho det sjøl :) så amma til rett over 8 mnd. 3-åringen nektet etter 6 mnd.
Synes det er helt greit å være ferdig med ammingen. Ho nekter å ta mme også, så nå som hun nærmer seg 10 mnd har vi så vidt begynt med Biola. Det går ned på høykant.
 
Her varierer det veldig for tiden... Inntil for noen kanskje en uke siden ammet jeg minimum hver tredje time, kanskje oftere også, men nå er lillesøster inne i en periode hvor hun ikke vil amme store deler av dagen. I dag ammet jeg ikke mellom 06.00 og 17.00, prøvde flere ganger, men hun ville absolutt ikke ha. Det samme har skjedd noen dager tidligere i uken. Vet at det er en fase mange går gjennom i denne alderen, men fytti så frustrerende.

På mandag begynner jeg å jobbe igjen, så det er kanskje like greit det har blitt mindre amming på dagen. Ammer fremdeles flere ganger om natta, men prøver å trappe ned, kjenner at jeg ikke orker å stå opp flere ganger hver natt for å amme, og nå som mannen skal ha permisjon er det hans jobb å stå opp;-)
 
Veldi forskjellig fra dag til dag. Noen dager må jeg virkelig jobbe for å få hun interesert, andre dager vil hun ha hele tiden :) 3-6 ganger på dag, 1-3 på kveld og ca. 2 på natt :)
 
Ammer morgen, kveld og natt (4-6 ganger). på dagtid slutten han selv for ca 2 mnd siden. prøver å holde på de ammestundene vi har nå så lenge som mulig, men merker tilbud og etterspørsel ikke helt samsvarer lenger.
 
Ammer morgen, av og til rundt kl 16 og hver kveld rundt 19 eller 20 i ukedagene når jeg jobber. I helgene ammer jeg 2 ganger til i løpet av dagen. Natt har vi sluttet med siden jeg har begynt å jobbe.
 
Hver 3 time og hver 4 time på natt :) melk skal jo være hovednæring frem til 1 år, så jeg ammer med glede. Amming går alltid foran fast føde
 
Hver 3 time og hver 4 time på natt :) melk skal jo være hovednæring frem til 1 år, så jeg ammer med glede. Amming går alltid foran fast føde
Ja jeg har også hatt den tanken, men Noah vil ikke ta flaske og må sloss for å få han til å ta pupp innimellom sånn som det er nå. Det var sånn for noen uker siden og holdt på sånn i en ukes tid, men så gikk det over. Jeg tilbyr ofte, men han vil ikke på dagtid. Håper jeg får ammet ihvertfall et halvt år til :)
 
Vi ammer 6-7 ganger i døgnet. 10mnd om 2 dager :) Som oftest 1 gang på natt. Han får 4 måltider med fast føde i løpet av dagen, som regel etter amming.. ammer fortsatt i søvn på dag og kveld
 
Gikk en uke denne gangen også :p nå er det oftere pupp igjen, men fortsatt ikke veldig ofte på dagtid.
 
Ammer ofte på dag og varierende på natta, syns det bare er kos jeg. ❤
Ønsket å amme storesøstra lengre som hun selv ville, men måtte gi meg pga kronisk såre brystknopper. Siden det ordnet seg med poden etter en trøblete start, vil jeg bare amme han så lenge han ønsker.
Dessuten er han så puppefiksert at jeg tror ikke jeg kunnet fått ham av puppen selv om jeg ville :p
 
Sniker fra februar ❤
Vi ammer alt fra 4-7ganger om dagen, noen dager vill hun å ha ofte noen dager har hun ikke tid til å ligge stille :p
 
Før jeg fødte hadde jeg som mål å amme til han ble ett år. Nå håper jeg på å amme til han er ett og et halvt år. Jeg syns det er kjempe koselig å amme. Noah er også utrolig glad i puppen :p vi har hatt to perioder på ca 1 uke der han har hatt det for travelt på dagtid og ikke vil ligge stille. Men på vanlige dager så tror jeg at jeg ammer ca hver 3-4 time nå. Litt oftere på kveld og morgen. Det også blitt mer søvn og kanskje 1-2 ganger med amming på natten. Det er deeeeeilig :D
 
Vi ammer morgen og kveld og stortsett to ganger på dagen. Noen netter er hun våkner og får ligge ved siden av meg puppe når hun ønsker det
Nå er jeg i praksis og da er det som regel 4 ganger om dagen, når jeg er hjemme tilbyr jeg hver 3 time, ofte rett før dupp og rett etter da er det lettest
 
Ammer etter hvert måltid.( 4 ganger) + 2-3 ganger etter hun har lagt seg for natten til hun står opp.
Hun er småspist når det kommer til fastføde..
 
Tja. Ved leggetid. Ofte ved min leggetid. Og en gang på natt, og på morgenen. Tilbyr jevnt og trutt på dagen. Men stort sett bare 1-2 ganger hun reelt tar før igjen ved leggetid. Det meste av ammingen alrså i senga.
 
Tja. Ved leggetid. Ofte ved min leggetid. Og en gang på natt, og på morgenen. Tilbyr jevnt og trutt på dagen. Men stort sett bare 1-2 ganger hun reelt tar før igjen ved leggetid. Det meste av ammingen alrså i senga.
Hun får bare pupp? Ikke flaske utenom?
 
Hun får bare pupp? Ikke flaske utenom?
Ingen flaske. En tutkopp med vann. Men den bruker hun mest for gøy, ikke drikke.

Men altså. Her snakker vi om barn på 10-11 mnd.

Så i tillegg til melka spiser hun en halv brødskive til frokost, hun spiser grøt til lunsj og en halv babyporsjon middag til middag og grøt igjen før hun legger seg.
 
Ingen flaske. En tutkopp med vann. Men den bruker hun mest for gøy, ikke drikke.

Men altså. Her snakker vi om barn på 10-11 mnd.

Så i tillegg til melka spiser hun en halv brødskive til frokost, hun spiser grøt til lunsj og en halv babyporsjon middag til middag og grøt igjen før hun legger seg.
Ganske likt Noah :) jeg har bare vært så redd Noah ikke fikk i seg nok væske når jeg ikke ammer hver 3 time. Men det kommer jo tissebleier :)
 
Back
Topp