Samboer er oppgitt over meg

MammaMai2017

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Ikke noe sur eller noe, men han klager fælt på at jeg legger meg tidlig hver dag og ikke har noe lyst til noe som helst :(
Han begynte å klage på dette allerede i uke 8 når jeg lå med oppkast hver kveld fra klokken syv. Trøstet han da med at dette går over snart. Er nå snart inne i 16. Svangerskapsuke og trøttheten min er helt sinnsyk. 9.30 hver kveld stuper jeg nesten. Føler meg som verdens dårligste kjæreste og skulle ønske jeg hadde energi til å gi han så mye mer. Han støtter meg selvsagt 100%, men jeg merker at jeg ikke tar meg tid til han og har sexlyst lik 0...
noen med råd til meg? :(

Ikke noe sur eller noe, men han klager fælt på at jeg legger meg tidlig hver dag og ikke har noe lyst til noe som helst :(
Han begynte å klage på dette allerede i uke 8 når jeg lå med oppkast hver kveld fra klokken syv. Trøstet han da med at dette går over snart. Er nå snart inne i 16. Svangerskapsuke og trøttheten min er helt sinnsyk. 9.30 hver kveld stuper jeg nesten. Føler meg som verdens dårligste kjæreste og skulle ønske jeg hadde energi til å gi han så mye mer. Han støtter meg selvsagt 100%, men jeg merker at jeg ikke tar meg tid til han og har sexlyst lik 0...
Har dessverre ingen råd til deg, men er i samme båt som deg. Forutenom at samboeren min har ikke sagt noe, sjøl om jeg ser på han at det er noe til tider.

Jeg vet ikke hvor dårlig du er, men orker du å lage noe han liker ekstra godt til middag en dag?
Jeg har vært helt på bånn med energi lenge nå, og trengt ekstra støtte grunnet bekymringer pga blødninger. Så samboer har måttet stille opp ekstra med både husarbeid og psykisk støtte, uten at jeg har kunne gi så mye tilbake. Han gir ikke uttrykk for misnøy for dette, men blir skikkelig glad når jeg av og til orker å servere han middag, eller vasker en maskin klær.
Finnes det noe du orker å gjøre som han setter pris på? :) selv om det bare er en liten ting?
Samtidig synes jeg også at han burde ha forståelse for at du faktisk lager et lite menneske, og at dette bare er for en kort periode av livet :)

Jeg stuper i seng som regel mellom 8-9 :P "Heldigvis" har jeg alltid vært glad i å legge meg tidlig, så samboeren ser ikke på det som noe problem ;) Han er like glad i alene-tid som meg :D

Prøv og ta en prat med han og forklar hvordan du har det? Få han til å innse at det er han som har det best av dere 2.

Haha! Åh! Sånn er jeg SIKKER på at gubben føler det :taunt014 men han tør ikke si noe, for jeg er ei tikkende bombe om dagen :angryfire

Kjempelavt energinivå.. vondt her og der.. lite sexlyst etc.. men sånn er det bare! Det får han tåle :-) produserer jo en hel baby inni her :)

Forstår at det er vanskelig for deg. Han skulle bare visst hvor sliten man blir av å gå gravid. Jeg synes det er urimelig å klage over det.

Her har jeg en mann som starter på jobb mellom 02.00-04.00, så vi legger oss begge tidlig for tiden. I helgene er jeg "kjip" og legger meg mellom 21.00-21.30, men heldigvis så forstår han det. Sexlivet blir jo dessverre litt lidende når vi ikke legger oss samtidig, men satser på at energien tar seg opp i løpet av dette trimesteret:)

Har du tatt en prat med mannen din, og fortalt han hvordan du har det/føler det?

Her er vi i seng til det tidspunktet uansett vi, etter vi fikk jenta vår i mars i fjor kan jeg sikkert telle på to hender hvor mange ganger vi har vært oppe senere enn 23 ;)
Pluss at samboer begynner på jobb i 3-4 tiden, så han har alltid lagt seg tidlig ;)

Mannfolka kan kanskje virke oppgitte, men de forstår det som regel ;)

Hva med å sove ett par timer på dagtid, så drar dere ut og spiser/går på kino en helg? Det er lettere når man først kommer seg ut av huset ;)

Er det samme her, har ikke fått noen kommentarer, men har dårlig samvittighet ovenfor både kjæresten og 1-åringen. Har null overskudd :( Vurderer nå å be om en delvis sykemelding, for jeg har liksom ikke energi til noe annet enn å bare komme gjennom dagen :o

Forstår at det er vanskelig for deg. Han skulle bare visst hvor sliten man blir av å gå gravid. Jeg synes det er urimelig å klage over det.

Her har jeg en mann som starter på jobb mellom 02.00-04.00, så vi legger oss begge tidlig for tiden. I helgene er jeg "kjip" og legger meg mellom 21.00-21.30, men heldigvis så forstår han det. Sexlivet blir jo dessverre litt lidende når vi ikke legger oss samtidig, men satser på at energien tar seg opp i løpet av dette trimesteret:)

Har du tatt en prat med mannen din, og fortalt han hvordan du har det/føler det?
Han klager ikke egentlig, han er svært empatisk og utrolig hjelpsom. Problemet er bare at jeg føler jeg sier nei til de minste småting han spør om. "Kan vi ha biff til middag idag?" Og jeg svarer "uff nei. Kvalm" :( ser han blir litt trist. Jeg har jo ikke i nærheten av energien jeg hadde før. Jeg skal kanskje ikke si at han klager, men jeg føler hans misnøye :(

Tusen takk for svar alle sammen.
Det handler jo om å ta og gi, og jeg tar nok litt mer enn jeg gir om dagen. Jeg sørger likevel for at han har rent tøy hver dag, holder orden i hjemmet og lager mat. Han setter veldig pris på dette, men jeg gleder meg til å ha overskudd til å gi det lille ekstra igjen :-)

Skjønner hva du mener! Jeg er i seng SENEST 21.00 for tiden.. Mannen min har ordnet seg med tv og film på soverommet, så han synes det er greit;)

Tusen takk for svar alle sammen.
Det handler jo om å ta og gi, og jeg tar nok litt mer enn jeg gir om dagen. Jeg sørger likevel for at han har rent tøy hver dag, holder orden i hjemmet og lager mat. Han setter veldig pris på dette, men jeg gleder meg til å ha overskudd til å gi det lille ekstra igjen :-)

Wow, da gjør du mye mer enn meg!! Her vasker han klær, og spiser Fjordland :P ellers så ser huset bomba ut!! Prøver å rydde litt her og der, men tar ikke lang tid før det er like rotete :(

Wow, da gjør du mye mer enn meg!! Her vasker han klær, og spiser Fjordland :p ellers så ser huset bomba ut!! Prøver å rydde litt her og der, men tar ikke lang tid før det er like rotete :(

Godt å høre! Det ser helt jævlig ut hos oss og jeg orker ingen ting. Har avlyst to av tingene jeg gjorde fast på kveldstid for å kunne legge meg. Det blir ikke nok søvn rett og slett! Spiser take-away eller brød/frokostblanding og bestiller matlevering fra kolonial!

Jeg er natterangler:p sjeldent i seng før 23! Ofte senere og... er trøtt midt på dagen, men da er jeg på jobb så det har jeg ikke tid til. Samboeren tar etterutdanning på kveldstid(deltid) i tillegg til at han har 100% jobb og vi har en med full fart på snart to:) Alt i forhold handler om å gi og ta, vise hensyn og ha god kommunikasjon. Viktig å ha forståelse for hverandre også. Det er ikke alltid huset er strigla og vaska er tatt, men vi har det nå fint ;)

Mannen min hadde fått et smekk om han klagde det minste over at jeg er trøtt eller kvalm eller sliten eller noe. De skulle bare visst hvor mye energi det kreves å lage et nytt liv! Min har heldigvis full forståelse for det, og vet at det er snakk om 9 måneder av livet vårt :) det får de holde ut!

Jeg har gjort minimalt hjemme de siste mnd, er null kosete og dirigerer samboeren hit og dit, allikavel kom han hjem med roser i dag fordi 40% av graviditeten var gjennomført <3
Kjenner jeg blir kvalm av misunnelse :p

Her ser huset bomba ut; og mannen må gjøre det meste. Han huffer seg innimellom over at jeg for ente gang spør om han kan kjøpe noe på butikken... men jeg skjønner han godt. Han er vant med at jeg fikser opp i ting, og nå er jeg tilnærmet invalid. Det går fort over når han husker på at jeg har det sånn her fordi vår baby er inne i magen :)

Back
Topp