Fødested

Det gikk vel ganske bra når det var sommerstengt ifjor? Jeg er ikke imot sommerstengt i utgangspunktet, men det som er skummelt med det er at hvis det fungerer så bra som det gjør, så er det lettere å stenge det permanent...

Jeg diskuterte faktisk dette med anestesi og narkoselege mens de holdt på med ks når jeg fikk min sønn i Bodø for ett år siden..
Er usikker på hvordan det gikk sånnsett. Men synes det er en risiko å skal spare på fødende. Å det blir jo fort like dyrt, om ikke dyrere å frakte fødende pluss en jordmor til nermeste sykehus med ambulansefly. Det går vel greit helt til det skjer noe som helst ikke skulle skjedd pga lang avstand:)
 
Er usikker på hvordan det gikk sånnsett. Men synes det er en risiko å skal spare på fødende. Å det blir jo fort like dyrt, om ikke dyrere å frakte fødende pluss en jordmor til nermeste sykehus med ambulansefly. Det går vel greit helt til det skjer noe som helst ikke skulle skjedd pga lang avstand:)

Men alle blir jo sendt en uke eller to i forveien, så de fleste er jo enten på Stokmarknes eller i Bodø når fødselen starter. Det er ikke mange tilfellene de har behov for å sende noen med ambulanse og jordmor med... og om det er helt krise, så er jo sykehuset åpent, de tar jo imot barn der hvis de må...

Det er jo ganske mange som blir selektert bort iløpet av året, og det går jo som regel bra med dem også..

For min del så er jeg glad for at min ble født i Bodø, for det er ikke sikkert de hadde klart å berge han om han ble født i L..

Men som sagt, jeg er ikke helt for det heller, for på sikt er det farlig om det går alt for bra...
 
Men alle blir jo sendt en uke eller to i forveien, så de fleste er jo enten på Stokmarknes eller i Bodø når fødselen starter. Det er ikke mange tilfellene de har behov for å sende noen med ambulanse og jordmor med... og om det er helt krise, så er jo sykehuset åpent, de tar jo imot barn der hvis de må...

Det er jo ganske mange som blir selektert bort iløpet av året, og det går jo som regel bra med dem også..

For min del så er jeg glad for at min ble født i Bodø, for det er ikke sikkert de hadde klart å berge han om han ble født i L..

Men som sagt, jeg er ikke helt for det heller, for på sikt er det farlig om det går alt for bra...


Ja,de tar imot barn mellom 08.00-15.00,det gjør de. Å flere har veldig raske fødsler/og eller føder for tidlig. Så det er lite trygghet i det å bli sendt en uke før termin. Her i Lofoten er det ofte vær hardt, og stengte veier/innstilte ferger og kansellerte fly så risikoen er jo der uansett som du sikkert vet :)
Jeg for min del kan ikke si att akkorat dette bekymrer meg om jeg må føde på Stokmarknes siden jeg har nettverk der borte,men igjenn har jeg veldig raske fødsler og vet at jeg absolutt ikke blir å nå frem til verken Bodø eller Stokmarknes når det førsten er i gang:)
Godt å høre det gikk bra,å jeg skjønner godt det er tryggere å føde i Bodø da det er lite beredskap og hjelp å få her når det virkelig haster:)
Det er vel ikke avgjort om de skal gjøre det samme igjenn i sommer,blir spennende å se :)
 
Ullevål eller Østfold, vi får se hva det blir til :)
 
Jeg regner med jeg skal til Arendal... var ikke stengt for to år sia så satser på det☺️
 
Ser du skal til Kristiansand, vet du om Arendal har stengt om sommeren? Vist det så havner nok jeg også der:)
E trodde da ikke di stengte på sommeren i arendal;men har ikkje helit peiling...risikofødsler veit e må jørrs i kristiansand:) e fødte jenta vår i kr.sand;og kunne egentli tenke meg å føde i Flekkefjord nestegang(er ca like langt, å har hørt mye positivt derifra); men mannen nekter; for kronglete reisevei;) hehe..
 
Kalnes
 
Back
Topp