Navn

Dunja

Forelsket i forumet
Jeg vet jeg er VELDIG tidlig ute, men jeg elsker navn. Og det er vanskligere nå med nummer tre syns jeg.

Vi har to navn fra før som er brukt endel for ca 100 år siden, og jeg vil gjerne ha navn fra den perioden igjen. Eller periode er ikke så viktig, men jeg vil ha et vanlig norsk navn, men som kanskje ikke alle heter idag. Noen som har gode forslag? Så liker jeg de også helst korte, for vi prakker på de to lange etternavn

Noen andre som har begynt med navnplanlegging?
 
Jeg har forsøkt å finne alternativer, men synes det er vanskelig. Vil ha dobbeltnavn, første på A og andre på S. Tips? :)
 
Jeg vet jeg er VELDIG tidlig ute, men jeg elsker navn. Og det er vanskligere nå med nummer tre syns jeg.

Vi har to navn fra før som er brukt endel for ca 100 år siden, og jeg vil gjerne ha navn fra den perioden igjen. Eller periode er ikke så viktig, men jeg vil ha et vanlig norsk navn, men som kanskje ikke alle heter idag. Noen som har gode forslag? Så liker jeg de også helst korte, for vi prakker på de to lange etternavn

Noen andre som har begynt med navnplanlegging?

Jeg liker Anne og Eva veldig godt :) Guttenavn jeg liker er Noah og Even
 
Jeg har tenkt veldig på navn også før jeg ble gravid nå igjen. Jeg er litt på den at jeg vil ikke ha dobbelt navn, jeg tror at her i hus blir det ikke brukt :p

Jeg har litt jentenavn på lur. Jeg liker Elvida, Benedicte, Nicoline, Anine, Alvilde,
Guttenavn sliter jeg litt med merker jeg alle guttenavnene jeg liker er opptatt av andre i familien.
 
Vi skal bruke Frøya om det blir jente å så vil jeg gjerne oppkalle etter min far som heter Georg, men der sier samboern nei:p
Å så liker jeg navnet Cornelius:happy:
Elsker også navnet Varg å digger mye av de norrøne navnene f.eks. Loke, Frøya, Frigg, Thor osv.:D
 
Jeg har ført liste over navn i sikkert ti år nå :p har omtrent 50 navn på lista, og kan ikke liste opp alle her, men skal presentere topp fem for pappaen etter oul så får vi se :p
 
Jeg liker Anne og Eva veldig godt :) Guttenavn jeg liker er Noah og Even
Vi har ganske lik smak. Even er ett av få guttenavn på lista og Eva er også der. Anne er også veldig fint, men nesten likt et av de vi allerede har
 
Jeg har ført liste over navn i sikkert ti år nå :p har omtrent 50 navn på lista, og kan ikke liste opp alle her, men skal presentere topp fem for pappaen etter oul så får vi se :p
Hahaha Jeg har også hatt liste lenge, men lengden varierer. Noen kommer inn og noen går ut. Litt som bølger. Jeg syns det er ekstra vanskelig når det skal passe de to andre navna. Noen favoritter gjør kanskje ikke det, mens andre favoritter får nei fra mannen. Ikke lett det der. Er så mange fine.
 
Sist gang hadde vi navnet mer eller mindre klart et par måneder før termin, men så kom det et navn inn fra siden uken før fødsel, og da byttet vi :joyful:
 
Litt engelsk men også internasjonalt

Edward
William
George
David
John
Thomas
Henry
Daniel


Emma
Ida
Martha
Maria
Helene
Anna
Sandra
Susan
 
Hahaha Jeg har også hatt liste lenge, men lengden varierer. Noen kommer inn og noen går ut. Litt som bølger. Jeg syns det er ekstra vanskelig når det skal passe de to andre navna. Noen favoritter gjør kanskje ikke det, mens andre favoritter får nei fra mannen. Ikke lett det der. Er så mange fine.
Har faktisk ikke tenkt over at det skal matche eldstemann, men det må jeg begynne å tenke på. Her driver også samboer å boikotter noen av de mer kreative navneforslagene mine :p
 
Sist hadde jeg en liste med navn jeg likte, sambo hadde bare ett navn og det ble det navnet :) Vi har ikke begynt å snakke om navn hittil siden det fortsatt er så tidlig, men jeg har et av hver så får vi se om det blir gutt eller jente og om mannen er med på mine forslag :p :) Guttenavnet betyr utrolig mye for meg og mannen har vært positiv til det tidligere så det skal vel gå i boks om det viser seg å være en lillebror i magen :)
 
Vi har diskutert navn siden lenge før jeg ble gravid :p Kun fordi vi har alle navn som begynner på L, ikke med vilje såklart. Og mannen kunne tenkt seg at babyen også fikk navn på L, mens jeg vil ikke det. Da føler jeg at om det blir barn nr 3 og 4, så må alle hete noe på L, haha :p
 
Vi har diskutert navn siden lenge før jeg ble gravid :p Kun fordi vi har alle navn som begynner på L, ikke med vilje såklart. Og mannen kunne tenkt seg at babyen også fikk navn på L, mens jeg vil ikke det. Da føler jeg at om det blir barn nr 3 og 4, så må alle hete noe på L, haha :p
Hahaha, tilfeldigvis heter nesten alle oldebarna til bestemoren min noe på L. Tenkte ikke på det selv før etter at eldste hadde fått navn. Skal prøve noe annet denne gangen :p
 
Vi skal bruke Frøya om det blir jente å så vil jeg gjerne oppkalle etter min far som heter Georg, men der sier samboern nei:p
Å så liker jeg navnet Cornelius:happy:
Elsker også navnet Varg å digger mye av de norrøne navnene f.eks. Loke, Frøya, Frigg, Thor osv.:D
Samboeren min vil også ha Frøya hvis vi får jente, men jeg er ikke heeelt solgt enda. Jeg digger også navnet Varg, men det har han sagt er uaktuelt pga relasjoner :p
Jeg syns det er veldig vanskelig å finne navn når man jobber med barn, det er så mange som blir opptatt eller "ødelagt". Jeg elsker også norrøne navn og naturnavn, så det er nok i de trakter vi finner noe :)
 
Vi liker naturnavn og norrøne navn. Nå har jeg faktisk flest jentenavn på listen, og egentlig bare et guttenavn vi liker. Alternativene er Lerke, Luna, Mynte, Frøya og Tiril. Hvis det blir gutt så blir det foreløpig Hauk :)
I tillegg har jeg et jentenavn som jeg nesten ikke tørr å si, som jeg syns er utrolig vakkert... Coral :)
 
Vi diskuterte navn i går, Jeg ønsker å kalle opp etter min bestemor om det blir jente, også viste det seg at det er flere i slekten til mannen som het det samme, så blir det en jente skal hun nok hete Jenny :)

Gutt har vi hatt litt klart siden sist, siden minsten er gutt. Henrik eller Julian er alternariver da.

Men vi ombestemt oss etter misnten ble født da, så kan godt skje denne gangen også :p
 
Back
Topp