Pottetrening

Guriks

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Noen som har begynt med det? Her er det 3. verdenskrig omtrent hver gang vi skal bytte bleie :P må gjøres stående og det er ikke alltid så lett med bæsjebleier :P

Hehe, har en del stående bleiebytt her og..

Er vi heldige sier han ifra før han bæsjer og da får han gjøre fra seg sitt på do; de gangene han ikke sier ifra pleier jeg å lempe han over i badekaret - han får stå og jeg skyller av poop :)

Prøver å oppmuntre til at han skal si ifra når han vil, men hjelper jo ikke når pappaen og bhg ikke er helt der heller :P

Når han vil bæsje så setter vi han på dosete. Det fungerer veldig bra. Gjort det en stund, men har ingen forventninger om at han skal bli "tørr" med det første.:) men syns det er veldig greit å gjøre det sånn istedenfor å fylle bleien.:)

Noen som har begynt med det? Her er det 3. verdenskrig omtrent hver gang vi skal bytte bleie :p må gjøres stående og det er ikke alltid så lett med bæsjebleier :p
Kan stå/gå :) ? Ikke verst! Det er tidlig. Her er også bæsjebleier vanskelig, men jeg avleder med en leke. Noen ganger må vi være to om det hehe :p

Hehe, har en del stående bleiebytt her og..

Er vi heldige sier han ifra før han bæsjer og da får han gjøre fra seg sitt på do; de gangene han ikke sier ifra pleier jeg å lempe han over i badekaret - han får stå og jeg skyller av poop :)

Prøver å oppmuntre til at han skal si ifra når han vil, men hjelper jo ikke når pappaen og bhg ikke er helt der heller :p
Hvordan sier han ifra?

Når han vil bæsje så setter vi han på dosete. Det fungerer veldig bra. Gjort det en stund, men har ingen forventninger om at han skal bli "tørr" med det første.:) men syns det er veldig greit å gjøre det sånn istedenfor å fylle bleien.:)
Hvordan vet du at han vil bæsje?

Nei, jeg driver ikke med det enda. Tenker jeg starter rundt 2 år :) Ser det an.. akkurat nå hadde hun virkelig ikke skjønt bæret :p Storesøster ble tørr ved 3-års alder. Så har bare 1 bleiebarn nå (var slitsomt med 2 ja).
Brukte 1 år med storesøster.

Kommer litt an på forståelsen og språkutviklingen også. Vet om noen i barnehagen som startet pottetrening ved 2 år og ble rene på noen måneder. Men vi brukte altså 1 år.

Ser det på ansiktsuttrykket. Han får ett eget blikk rett før (konsentrerer seg), og presser. Er jeg rask rekker vi frem til do før det går i bleia :)
Åja, sånn ja :p ! Begynte å lure på om han sa "bæsje" eller noe hehe.. Ja, man lærer seg å se på kroppsspråket etterhvert :)

Åja, sånn ja :p ! Begynte å lure på om han sa "bæsje" eller noe hehe.. Ja, man lærer seg å se på kroppsspråket etterhvert :)
Haha, nei vi er ikke der ennå. Prøver jo å få han på banen, men interessen for å gjenta det jeg sier er ikke så ofte der :P

Men gir meg ikke. Snakker han igjennom bleieskift og opphold på do, så håper jo at han plukker det opp :P

Haha, nei vi er ikke der ennå. Prøver jo å få han på banen, men interessen for å gjenta det jeg sier er ikke så ofte der :p

Men gir meg ikke. Snakker han igjennom bleieskift og opphold på do, så håper jo at han plukker det opp :p
Det gjør han garantert :)

Kan stå/gå :) ? Ikke verst! Det er tidlig. Her er også bæsjebleier vanskelig, men jeg avleder med en leke. Noen ganger må vi være to om det hehe :p
Nja, han står og støtter seg på meg. Noen ganger henger han over skuldra mi :P har tatt et par skritt alene, men går ikke uten støtte enda :)

Hvordan vet du at han vil bæsje?
Han ser på oss og blir litt rar i blikket. Ofte kommer det litt i bleien først, men rekker å få mesteparten i do.:) Det er også veldig enkelt da etterpå at han bare står i dusjen så spyler man rumpa ren.:) Sprellende liggende ettåringer full av bæsj i rumpa er ikke noe særlig. Hehe

Han ser på oss og blir litt rar i blikket. Ofte kommer det litt i bleien først, men rekker å få mesteparten i do.:) Det er også veldig enkelt da etterpå at han bare står i dusjen så spyler man rumpa ren.:) Sprellende liggende ettåringer full av bæsj i rumpa er ikke noe særlig. Hehe
Sånn ja :) Nei, det er ikke noe særlig... Men jeg er vant til det hehe. Tar det for det det er, og klarer som regel å lure henne med noen leker (eller noe ulovlig, f.eks solbriller :p !!!). Gyllen anledning til å (forsøke å) lære henne at mamma bestemmer haha..
Om hun er enig i det blir en annen sak :hilarious:

Back
Topp