Takk Gud! Den oppe på hånda er så vond! Men da kan jeg slappe avI åra, der de tar blodprøve. Ikke i hånda![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk Gud! Den oppe på hånda er så vond! Men da kan jeg slappe avI åra, der de tar blodprøve. Ikke i hånda![]()

Krysser fingrene!1 uke til spraystart.. Æsj, syns hele dette opplegget tar så lang tid1 uke til start, 17 dager på spray før sprøyter, så minst 10-12 dager på sprøyter før et mulig uttak, så 2 dagers ventetid på om vi får satt inn egg og sååå 14 lange dager til testing
Minst 7 uker med andre ord til testing
![]()

Skjønner at du synes det tar lang tid, er helt enig.. Verste for meg har vært ventetiden mellom forsøkene og selvfølgelig ventetiden etter innsett da. Men tiden på spray og sprøyter har som oftest gått fort når man ser frem til milepæler og ikke frem til slutten![]()
Stemmer!
Vet ikke når jeg har uttak enda, skal på ul til torsdag, men det er estimert til uke 45 i hvert fall!![]()
Krysser fingrene!Føles helt sikkert som veldig lang tid...
Har den samme følelsen ang. vår konsultasjonstime i januar... 8 uker igjen, og etter det sikkert minst 8 nye til med alle hormonene, sprayene, sprøytene osv. før jeg kan ta en test for første gang...
Kom på at jeg lurer på hva skjer etter konsultasjonen? Setter man i gang med en gang? I så fall hva begynner man med? Er sikkert forskjell fra en til en annen, men noen ting er sikkert like... Eller?
Tusen takk for svar! Konsultasjon er 3. januar. Da er jeg på dag en gang mellom 14 og 18. Usikker fordi hadde sykluser på 33 dager, og denne her ble plutselig 4-5 dager lengre!Ja.. Tiden dette tar er verst for meg. Å ta spray (første gangen nå da) eller sprøyter tenker jeg ikke på i grunn. Det er blitt en del av hverdagen. Men akkurat det å vente på oppstart, vente på uttak, vente på innsett, vente på testing.. Ah, det er hardt det.
Konsultasjon rett etter jul dere da?Angående oppstart spørs det om de har mottatt alle prøvene, kapasitet etc. Vi startet med medisiner dagen etter konsultasjonen (letrozol så menopur) da vi skulle ha AIH og jeg fikk mensen dagen etter timen. Skal du ha spray/langt regime må du uansett vente til dag 20 med å starte opp på sprayen. Så ville nok forberedt meg på at det kan ta noen uker fra timen til dere er i gang.
Hvilken syklusdag er du forresten på når dere skal inn? Har dere tatt alle blodprøver?
Så tipper det blir dag 18. Vi skal mest sannsynlig på ICSI pga. nedsatt bevegelighet. Tatt alle prøvene, inkl. kromosom nå nylig som vi har fått henvisning til direkte fra Porsgrunn. Kapasitet var på noe over 40 hos meg, og denne prøven ble tatt rett før sendingen av søknaden til Porsgrunn, som alle de andre.Tusen takk for svar! Konsultasjon er 3. januar. Da er jeg på dag en gang mellom 14 og 18. Usikker fordi hadde sykluser på 33 dager, og denne her ble plutselig 4-5 dager lengre!Så tipper det blir dag 18. Vi skal mest sannsynlig på ICSI pga. nedsatt bevegelighet. Tatt alle prøvene, inkl. kromosom nå nylig som vi har fått henvisning til direkte fra Porsgrunn. Kapasitet var på noe over 40 hos meg, og denne prøven ble tatt rett før sendingen av søknaden til Porsgrunn, som alle de andre.
Det er helt santHar eksamen midt under sprøytingen, så har jo i grunn nok å henge i. Ble formelt også baseleder på SFO denne uken og har en del forfallende arbeid (inkludert mange observasjoner) jeg må gjennomføre de kommende ukene. Så nok arbeid med andre ord.. Men tankene er et helt annet sted enn studier og jobb
![]()
Det som er kjipt med dette er at man blir så jævla skuffa om det ikke blir 2 streker på slutten. Om jeg nå venter 7 lange uker før ny runde med IKM og testing - og testen da er negativ - så føles det helt forgjeves. Kjente det veldig godt sist. Mye opp- og nedturer under stimuleringen med tanke på at vi ble overført til AIH (kun 1 egg), for å så blø ut alt håp allerede 2 dpo. Akkurat den vet jeg ikke om jeg takler på ny. Det å vite at man ikke i det hele tatt har hatt en sjanse etter å ha gått gjennom både sprøyter, vond inseminering og mye psykisk er forferdelig. Så vet ikke hvordan jeg skal takle det om jeg blir avbrutt eller starter blø denne gangen også.
Tenkte mer på om klinikken har kapasitetIkke AMH som du sikkert siktet til
Min er forøvrig på over 130, så med 40 er du godt innenfor "normalen" og skal være grei å stimulere! Her er jeg vanskelig tilfelle for de på grunn av skyhøy AMH.
Om du er på dag 18 så er nok sjansen nok litt mindre for at du kan starte rett på om du skal ha langt regime, men for all del - de er fantastisk flinke der til å få fortgang i prosessenSå tar ikke lange tiden!
Jepp, samma her men vi får desverre ikke gjort noe annet enn å ta oss sammen og prøve på nytt igjenironisk sett så er spraystart for ivf forsøk nr 3 akkurat samme dato som ivf forsøk nr 1 i fjor, så jeg nå. Begynner å merke det på kropp og sjel ja...
Hehehe! :-D Skjønner! :-D Ja, det er godt spørsmål om de har plass for meg på det tidspunktet.
Får håpe det...De er som regel ganske raske. Men blir spennende etterhvert da de nok blir mer sprengte på kapasitet grunnet søskenforbudet i Oslo. Mange som har søkt seg over de siste månedene.. Men håper vi begge blir ferdig med forsøk før det merkes![]()
Huff ja.. Egentlig dumt at jeg klager som er så "ny" i dette. Men det er hardt. Kjenner på kroppen at den er lei her også etter 1 år med hormonstimulering med lite pauser. Og få eggløsninger, ironisk nok. Her ser jeg at jeg har IKM rundt da jeg skulle ha gått ut i permisjon med lille januarspiren vi mistet så raskt. Skulle vært rundt 30 uker nå..
Vi får satse på detKjenner veldig på det for tiden at nok snart er nok. Rart med det, men situasjonen blir ikke lettere å takle med tiden dessverre.. Syns det egentlig bare blir mer og mer vondt jeg.
Hvordan går det med deg? Når blir innsett av egg?
Jeg skulle hatt termin om en mnd jeg, føler på det samme. Men ting blir ikke bedre av å tenke sånn dessverre, det som hjelper for meg et å prøve å se fremovertenk om vi får termin i august! Det er da mye bedre enn kalde desember/januar
håper og krysser for denne gang! Og det er bra du har mye annet å styre med for å få tida til å gå, bare det ikke går utover eksamen osv da.. Sender deg en klem ❤
Her er det bra. Er 9 DPO nå, så blir vel oppstart med Progynova fredag når TR kommer. Innsett ca 14 dager etter detGår fort nå altså
![]()
Skjønner det så godt...Huff ja.. Egentlig dumt at jeg klager som er så "ny" i dette. Men det er hardt. Kjenner på kroppen at den er lei her også etter 1 år med hormonstimulering med lite pauser. Og få eggløsninger, ironisk nok. Her ser jeg at jeg har IKM rundt da jeg skulle ha gått ut i permisjon med lille januarspiren vi mistet så raskt. Skulle vært rundt 30 uker nå..
Jeg skulle hatt termin på min datters bursdag, 15. november i år, men mistet i mars i år... 
Hadde kanskje ha født allerede nå... 
Ville tatt med noen ekstra paracett da, jeg fylte på med paracett og sov et par timer etter vi kom hjem.Vi skal 2 timers kjøretur hjem, i rushtiden.. Ergo nok 3-4 timer minst i bilenGodt svigermor kjører så jeg kan slappe av baki med min kjære
![]()
Takk Gud! Den oppe på hånda er så vond! Men da kan jeg slappe av![]()