Influensavaksine

Dutchy

Glad i forumet
Eg fekk tilbud om det i dag og skal ha den 10 november (da har eg allerede time hos fastlegen).

Flere som skal ha den nå som gravide?

Eg fekk tilbud om det i dag og skal ha den 10 november (da har eg allerede time hos fastlegen).

Jeg følger anbefalingene, og velger også å ta den:) Jeg jobber også med flere hundre barn og ungdom, så jeg tenker at det er greit å ta vaksina nå som jeg er gravid. Jeg har første legekontroll 9.november, da er jeg 13+2 og håper jeg kan ta den da. Jeg tok vaksinen da jeg gikk gravid med sønnen også (fikk for øvrig ingen bivirkninger) :)

Bør jeg forresten ringe og avtale tidspunkt, eller tror dere jeg kan ta den når jeg har første kontrolltime hos lege?

Last edited:
Jeg følger anbefalingene, og velger også å ta den:) Jeg har første legekontroll 9.november, da er jeg 13+2 og håper jeg kan ta den da. Jeg tok vaksinen da jeg gikk gravid med sønnen også (fikk for øvrig ingen bivirkninger) :)

Bør jeg forresten ringe og avtale tidspunkt, eller tror dere jeg kan ta den når jeg har første kontrolltime hos lege?
Dame i skranken så at ho skulle bestille vaksine til meg så kanskje lurt å ringe på forhånd at du vil ha det?

Nei, jeg velger å ikke ta den :) Føler ikke det er nødvendig for meg.

Ja, jeg følger helsedirektoratets anbefalinger :)

Jeg har ikke hatt influensa, selv ikke da hele familien inkludert samboeren, ble slått ut i påsken for noen år siden. Jeg fikk heller ikke svineinfluensa da vi var på skoletur, og hun som sov på samme rom som meg ble syk. Jeg studerer, og jobber ikke på steder med mye smitte, eller hvor det er viktig å ikke smitte utsatte personer.
Derfor planlegger jeg å ikke ta den!
Dersom lege eller jordmor mener det er spesielt viktig for meg, vil jeg vurdere å ta den ;)

Jeg skal ta den i morgen (da er jeg 13+1). Følger Helsedirektoratet sine anbefalinger, for jeg er jo faktisk i risikogruppe nå. I tillegg er min datter i risikogruppe, så greit å ikke smitte henne også.

Last edited:
Jeg vet faktisk ikke enda, jeg er bare 10+3 i dag så blir uansett ikke før om noen uker. Skal på sykehuset på mandag og tenkte å ta det opp med de da.

Jeg skal ta den om et par uker, er 12 uker idag. Jobber på sykehus, så er jo anbefalt hos oss uansett. Samboern virker å ha fått influensa nå da, så håper ikke jeg blir smitta :o

Skal spørre legen når jeg er der i morgen :)

Tenkte også å høre med legen på første kontroll neste fredag, men tenker det er greit å få tatt den når den er anbefalt for gravide :)

Jeg har tatt vaksinen helt siden jeg fikk astma diagnosen for 5 år siden. Så tar den denne gangen også :) Det er veldig deilig å slippe influensaen. Jeg fikk den hvert år helt til jeg begynte å ta vaksinen :P Kun hatt noe som legen kalte parainfluensa (influensalignende virus) 1 gang.

Var hos legen i dag (12+1) og fikk beskjed om å komme og ta den om 3-4 uker :)

Jeg kan ikke huske å ha hatt influensa før? Jeg blir så å si aldri syk, ikke forkjøla en gang! Bortsett fra denne ferien med ørebetennelse og trolig en type matforgiftning.. kan det hende babyen svekker immunforsvaret mitt?

Typisk min uflaks da :-/ Har fått influensa nå i uke 12, skulle få vaksine i uke 13. Men nå må jeg vente en god stund, til jeg er komt meg føre igjenn. Får ikke medisin før de ser om CRP går ned eller opp. Har vært syk en uke, gikk til legen i dag og hadde da for høg CRP.

Typisk min uflaks da :-/ Har fått influensa nå i uke 12, skulle få vaksine i uke 13. Men nå må jeg vente en god stund, til jeg er komt meg føre igjenn. Får ikke medisin før de ser om CRP går ned eller opp. Har vært syk en uke, gikk til legen i dag og hadde da for høg CRP.

Huff, så utrolig kjedelig :( Får håpe du blir fort frisk <3

Jeg kommer nok ikke til å ta den. Har aldri hatt influensa før, men blir forkjøla et par ganger i løpet av et år. Tok ikke sist graviditet heller.

Har hatt influensa før da, men tar det nå kun pga jobben (sjukeheim). Syns det var smart denne gangen.

Back
Topp