Spesielle navn

Mammaaaa91

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg er veldig glad i mer spesielle navn, og trenger litt tips. Jeg har en del på listen min allerede, men ønsker gjerne inspirasjon fra dere andre :)

Jeg også, så slenger meg med her :) Liker best naturnavn og norrøne navn :)

Spent på hva som dukker opp her. Da vi fikk første var det en gutt i barnehagen som het Emrik.

Jentenavn jeg liker:
Luna, Eleah, Noelia, Kira, Lavina, Leonie, Milea, Mila osv.

Guttenavn jeg liker:
Indigo, Neo, Valentin, Tilo, Theo, Milan, Miko osv.

Jeg liker og veldig godt mange navn som høres veldig fine ut med engelsk uttale, men når vi uttaler det her, så høres det ikke kult ut lenger :P

Jeg liker også Luna! Min foreløpige navneliste:
Luna, Tiril, Tindra, Mynte, Frøya, Ronja, Ravn, Hauk, Varg, Loke, Odin

Har ikke helt samboeren med på de jeg liker best, pluss at et av favorittjentenavnene heter en av naboens unger.. Får se etterhvert, så vil jeg gjerne ha flere innspill til natur/norrønt inspirerte navn:)
Syns også det er en fordel om navnet kan uttales på engelsk, uansett om det kanskje blir litt annerledes

Last edited:
Jentenavn jeg liker:

Guttenavn jeg liker:

Jeg liker og veldig godt mange navn som høres veldig fine ut med engelsk uttale, men når vi uttaler det her, så høres det ikke kult ut lenger :p
Hva med Toke?

Othilie
Sina

Birk
Mikkel

Tips er å se på navnestatistikken i Sverige. navnene der kommer etter hvert inn i Norge, når de når toppen i Sverige.

Jeg liker også Luna! Min foreløpige navneliste:
Luna, Tiril, Tindra, Frøya, Ronja, Ravn, Hauk, Varg, Loke, Odin

Har ikke helt samboeren med på de jeg liker best, pluss at et av favorittjentenavnene heter en av naboens unger.. Får se etterhvert, så vil jeg gjerne ha flere innspill til natur/norrønt inspirerte navn:)
Syns også det er en fordel om navnet kan uttales på engelsk, uansett om det kanskje blir litt annerledes

vi har også Varg på lista våres, veldig spent på hvordan andre reagerer på det navnet =)

vi har også Varg på lista våres, veldig spent på hvordan andre reagerer på det navnet =)
Har naturnavn på min første, og samboeren har også det, så føler at navnene våre bør "matche" litt hvis du skjønner, i tillegg til at det er slike navn jeg liker best da :p

Åh jeg glemte Mynte!

Jentenavn jeg liker:

Guttenavn jeg liker:

Jeg liker og veldig godt mange navn som høres veldig fine ut med engelsk uttale, men når vi uttaler det her, så høres det ikke kult ut lenger :P
De der er jo relativt vanlige navn da :p

De der er jo relativt vanlige navn da :p

Ja, ikke noe sånn super rart liksom. Men her jeg bor har nok ikke folk hørt om disse navnene engang :P

Sønnen min har et navn ingen andre i Norge har da (men kan jo ikke fortelle det her, for da kan alle finne ut hvem jeg er :P).

Får vi ei jente skal ho heite Ovédie ♡ det er spesielt og veldig fint synes eg :) Ovidia er en annen versjon av det navnet, spesielt det og :)

Vi hadde to navn på listen vår til fremtidig spire (når den en gang finner det for godt å klamre seg fast).. Men forrige helg når vi var til min mor, og vi nevnte navnene til henne så kjente jeg på at jeg ikke var helt trygg på guttenavnet lengre.. det føles bare feil.. Jentenavnet er så fint, så skal mye til før vi går bort fra det:) Men det er så sjeldent her i Norge at jeg ikke vil røpe det :p Guttenavnet var Tobias, nå heller jeg mer mot Niklas.. selv om jeg vil ha et mer uvanlig navn enn det dersom vi får en sønn:) "heldigvis" ikke noe vi trenger stresse med så lenge det ikke er noen i magen å navngi.. Men det å fantasere og tenke på babynavn gjør hele prøveprosessen lettere for min del etter å ha prøvd i over et år uten suksess.. :)

Back
Topp