Spesielle navn

Ja, ikke noe sånn super rart liksom. Men her jeg bor har nok ikke folk hørt om disse navnene engang :p

Sønnen min har et navn ingen andre i Norge har da (men kan jo ikke fortelle det her, for da kan alle finne ut hvem jeg er :p).
Nå fikk jeg lyst til å vite hva sønnen din heter :)
 
Jeg jobber selv på skole, og merker at hvis noen foreslår et spesielt navn, og jeg tenker "huff nei det minner meg om hun der i tredje", så skjønner jeg at det kan bli en utfordring å finne det rette navnet :p
 
Jeg må også finne et navn som passer fint på både Engelsk og Norsk, da jeg har en stor familie i England..

Jeg synes selv at Basil er et kjempe fint guttenavn på engelsk!! Gaaaaah :joyful: skulle ønsket vi bodde i et engelsk-talende land da alle navn jeg synes er fine er absolutt IKKE fine på norsk.

Navn jeg har skrevet opp er:
Emily
Kenna
Aria
Alice
Chelsea
Mika

Avery
Eden
Aiden
Robin
Arian
Timo
Jayden
Charlie
Jamie
Bailey (også kjempe fint på engelsk, men noe som alle norske kommer til å forbinne med likøren Baileys :sour: )
 
Amelia synes jeg er så fint. Etter Amelia Earhart. Kul dame!
 
Hvis vi får jente skal hun hete Gjertrud som mellomnavn. Noen som vet hva som passer godt med det? kjæresten min er veldig glad i typisk norske navn :p
 
Jeg jobber selv på skole, og merker at hvis noen foreslår et spesielt navn, og jeg tenker "huff nei det minner meg om hun der i tredje", så skjønner jeg at det kan bli en utfordring å finne det rette navnet :p
Åååh, kjenner meg så godt igjen i det:p kan jo være de fine navnene, men assosiasjonene gjør urett ovenfor navnene så de blir uaktuelle:p
 
Jeg liker også Luna! Min foreløpige navneliste:
Luna, Tiril, Tindra, Mynte, Frøya, Ronja, Ravn, Hauk, Varg, Loke, Odin

Har ikke helt samboeren med på de jeg liker best, pluss at et av favorittjentenavnene heter en av naboens unger.. Får se etterhvert, så vil jeg gjerne ha flere innspill til natur/norrønt inspirerte navn:)
Syns også det er en fordel om navnet kan uttales på engelsk, uansett om det kanskje blir litt annerledes
Vi har et uvanlig norrønt navn på vår sønn. Håper du får gjennomslag på det hos samboeren din! :)
 
Bailey (også kjempe fint på engelsk, men noe som alle norske kommer til å forbinne med likøren Baileys :sour: )
Eller hunder, mener det var på topp 10 listen for tispenavn i 2015. Jeg liker Balder, men er litt for mange hunder med det navnet rundt her :(
 
Eller hunder, mener det var på topp 10 listen for tispenavn i 2015. Jeg liker Balder, men er litt for mange hunder med det navnet rundt her :(
Søskenbarnet mitt fikk en sønn tidligere i år som fikk navnet Balder.. Første jeg sa når jeg fikk høre det av mamma var "hun har da vel ikke skaffet seg hund?!" Så er helt enig i det du skriver må jeg si:p
 
Eller hunder, mener det var på topp 10 listen for tispenavn i 2015. Jeg liker Balder, men er litt for mange hunder med det navnet rundt her :(
For meg er Balder hestenavn :) men om man liker det, så hvorfor ikke! Har en venninne som har gitt et spesielt navn på ungen sin, og jeg trudde hun snakka om (ei ny) katta :D
 
Noor
Alida
Snø
Othelie

Storm
Ask
Vinjar
 
Back
Topp