Skravletråd

Smil!

Glad i forumet
MayDay2021
Hei! Ny skravletråd. Her kan vi vel diskutere alt av småtteri og tanker...

Først ute med dagens gangene tanke... Åå, trodde jeg liksom skulle slå meg litt mer til ro så fort fikk positiv test... Men nei, nå er jeg dritstressa for at jeg skal aborterte. Tenker at det er jo så vanlig, og ingen ting er sikkert før uke 12, da kan jeg begynne å senke skuldrene... Men kan jo ikke ha det sånn i 8 uker til...

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg bare kunne legge ting litt fra meg...
 
Last edited:
Hei! Ny skravletråd. Her kan vi vel diskutere alt av småtteri og tanker...

Først ute med dagens gangene tanke... Åå, trodde jeg liksom skulle slå meg litt mer til ro så fort fikk positiv test... Men nei, nå er jeg dritstressa for at jeg skal aborterte. Tenker at det er jo så vanlig, og ingen ting er sikkert før uke 12, da kan jeg begynne å senke skuldrene... Men kan jo ikke ha deg sånn i 8 uker til...

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg bare kunne legge ting litt fra meg...

Forstår deg veldig godt. Hadde MA i uke 8 i August (foster 6+5) - synes det var helt forferdelig. Gleder meg til uke 12 :)
 
Hei! Ny skravletråd. Her kan vi vel diskutere alt av småtteri og tanker...

Først ute med dagens gangene tanke... Åå, trodde jeg liksom skulle slå meg litt mer til ro så fort fikk positiv test... Men nei, nå er jeg dritstressa for at jeg skal aborterte. Tenker at det er jo så vanlig, og ingen ting er sikkert før uke 12, da kan jeg begynne å senke skuldrene... Men kan jo ikke ha det sånn i 8 uker til...

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg bare kunne legge ting litt fra meg...
Jeg tenker akkurat som deg! Livredd for å miste igjen! :(
 
Huff. Har aldri mistet noen gang. Dette er første gangen jeg ser positiv test noen sinne. Er så redd for at jeg kommer til å ta det så tungt... Og hvis det kommer vil jeg mye heller ha det nå tidlig i svangerskapet. Men tror jeg skal greie å tenke at om det skjer så er det en grunn til det.

Men skal ikke ta noen sorger på forskudd. Skal ta vare på meg sjøl, prøve å være positiv og tenke gode tanker :p

Tenk å så fort få et forhold til et lite fnugg i magen <3
 
Jeg føler meg ikke trygg. Går konstant med en blanding av enorm glede og forventning, samt nervøsitet og frykt for å miste. Er så redd for å gjøre noe galt og fremprovosere en abort (i dag har jeg lest om kaffe og freaket ut på at jeg nok drikker for store mengder) og så prøver jeg også å realitetsorientere meg på at det er veldig sannsynlig i mitt tilfelle å miste (Har mistet 7/9 tidligere, fra uke 4 til 14). Men synes det er vanskelig.. Er jo egentlig så lykkelig og planlegger i hodet hva vi trenger og hvordan det blir. Så kjenner meg igjen med å ikke slå seg til ro. Håper jo det roer seg litt og at alt går bra :) For alle ❤
 
Er redd for å miste jeg også.. mista i ca uke 5 i slutten av august, det var tungt da men nå er det "greit". Savnet er fortsatt der og jeg er fortsatt inne på april og sniker. Men med små blødninger hver dag gikk jeg egentlig bare å venta på at det skulle skje..

Nå sitter jeg er uten et eneste symptom og er redd for at det skal skje igjen...
 
Hei! Ny skravletråd. Her kan vi vel diskutere alt av småtteri og tanker...

Først ute med dagens gangene tanke... Åå, trodde jeg liksom skulle slå meg litt mer til ro så fort fikk positiv test... Men nei, nå er jeg dritstressa for at jeg skal aborterte. Tenker at det er jo så vanlig, og ingen ting er sikkert før uke 12, da kan jeg begynne å senke skuldrene... Men kan jo ikke ha det sånn i 8 uker til...

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg bare kunne legge ting litt fra meg...
Føler akkurat det samme! o_O
 
Godt jeg ikke er den eneste. Må si det er godt å ha en gruppe her inne med damer i samme situasjon. Er veldig god støtte <3
Jeg har det akkurat som deg <3 jeg klarer ikke helt å slappe av, men jeg prøver å tenke positivt. Og har fortalt det noen allerede. For om jeg mister så har jeg jo vært gravid. Og da vil jeg heller prøve å huske på hvor magisk denne tiden er, hvor fint og deilig det er å være i den bobla :) Realiteten er st selvom man ser på uke 12 som trygg er det jo aldri 100% så jeg prøver å nyte :) jeg har tilogmed vært inne å sett på babytøy og mammaklær :p (skrulla) haha prøv å senke skuldrene og kjenn på hvor deilig det er å være gravid :)
 
Enig med dere, damer! Engstelsen for å miste er virkelig på plass, og nå tredje og siste runde her i huset så kjenner jeg på det mye mer enn med nr1 og 2. Kanskje fordi jeg var så mye yngre da. Merker jo at jeg generelt blir mer og mer bekyrma med årene, for mye :) Heldigvis leste jeg at sjansene for å miste var såpass liten, og hvis vi fokuserer på de positive tallene så er det jo faktisk mellom 80-90% sjans for at dette skal gå bra! Leste om noen her inne som ble mer obs på SA og MA når de var her på forumet, og mer bekymra enn før. Så la oss fokusere på gleden og det positive med at vi alle her inne bærer på en bitteliten spire! Tror det er utelukkende positivt for spiren at vi er glade og sender gode tanker fremfor å være engstelige for å miste.
 
Jeg føler meg ikke trygg. Går konstant med en blanding av enorm glede og forventning, samt nervøsitet og frykt for å miste. Er så redd for å gjøre noe galt og fremprovosere en abort (i dag har jeg lest om kaffe og freaket ut på at jeg nok drikker for store mengder) og så prøver jeg også å realitetsorientere meg på at det er veldig sannsynlig i mitt tilfelle å miste (Har mistet 7/9 tidligere, fra uke 4 til 14). Men synes det er vanskelig.. Er jo egentlig så lykkelig og planlegger i hodet hva vi trenger og hvordan det blir. Så kjenner meg igjen med å ikke slå seg til ro. Håper jo det roer seg litt og at alt går bra :) For alle ❤
Leste om kaffe i går, og sliter virkelig der må jeg si! Kan ha 5 kopper om dagen med sterk god kaffe. Men nå må jeg rett og slett prøve å trappe ned til et par kopper... :-O (tenker jeg mens jeg sitter her og nyter min morgenkaffe...kan jo være kvalmen tar meg etterhvert og det slettes ikke blir noe problem å trappe ned :-D )
 
Leste om kaffe i går, og sliter virkelig der må jeg si! Kan ha 5 kopper om dagen med sterk god kaffe. Men nå må jeg rett og slett prøve å trappe ned til et par kopper... :-O (tenker jeg mens jeg sitter her og nyter min morgenkaffe...kan jo være kvalmen tar meg etterhvert og det slettes ikke blir noe problem å trappe ned :-D )
Forrige graviditet klarte jeg ikke kaffe i det hele tatt...fra e begynte å jobbe etter permisjon har det blitt myyyye kaffe....blir hardt m 2 kopper dagen gitt:eek:
 
Jeg har kjøpt inn koffeinfri trakterkaffe. Synes den faktisk er ganske god :) Da drikker jeg med god samvittighet :p
 
Jeg drikker ikke kaffe, men min store synder er Pepsi Max... jeg prøver også å trappe ned der, men det er hardt :-(
 
Ja, Cola Zero er min store synder. Men prøver å ikke drikke mer enn en halvliter om dagen...

Hoppa litt i høyet på morgenen i dag. Dette var første gangen vi har hatt oss etter positiv test. Å, så rart og spennende og litt skummelt! Han var liksom så redd for å gjøre noe gæli!
 
Ja, Cola Zero er min store synder. Men prøver å ikke drikke mer enn en halvliter om dagen...

Hoppa litt i høyet på morgenen i dag. Dette var første gangen vi har hatt oss etter positiv test. Å, så rart og spennende og litt skummelt! Han var liksom så redd for å gjøre noe gæli!

Hehe. Vi skal også i dag... da kommer mannen hjem etter en uke borte jeg synes alltid det er litt merkelig i starten...
 
Ja, Cola Zero er min store synder. Men prøver å ikke drikke mer enn en halvliter om dagen...

Hoppa litt i høyet på morgenen i dag. Dette var første gangen vi har hatt oss etter positiv test. Å, så rart og spennende og litt skummelt! Han var liksom så redd for å gjøre noe gæli!
Wææ vi gjorde det i går, det var skummelt hehe! Men skjønner jo at det ikke er farlig haha :)
 
Ja, og mannen hadde kjøpt strandaskinke i går! Sååå urettferdig. Når han tok det ut av posen, så han fårete på meg og smilte litt forsiktig. Han hadde glemt at jeg ikke kunne spise det men kom på det da. Haha, stakars, han vet jo hvor godt jeg liker spekeskinke! Han lovte på spise den fort og gjemme den godt i kjøleskapet! :D
 
Back
Topp