Baby budsjettet

Har ikke satt opp noe budsjett, noe kan vi nok ønske oss, mye kan vi kjøpe brukt, og resten håper jeg vi finner på salg :)
Så svaret mitt, er vel så lite som mulig.. :)
 
Håper på å holde oss under 10000. Det er med vogn og alt ekstra vi eventuelt måtte trenge.
Har en del fra før av heldigvis, så mulig vi havner på 8000.
 
Håper på å holde oss under 10000. Det er med vogn og alt ekstra vi eventuelt måtte trenge.
Har en del fra før av heldigvis, så mulig vi havner på 8000.

Hvilken vogn tenker du på? :smile
 
Blir endel arv. Ikke store utgifter på større utstyr siden vi har. Men må ha ny seng, og mer sengklær. Litt småting vil jeg ha nytt, bare for at det skal være en liten forskjell. Om det blir jente nå så vil jeg kjøpe litt jenteklær i tillegg.
Ca 4000kr
Ja, det er gøy med litt nye klær selv om man egentlig ikke trenger:)
Her blir det litt krasj med årstidene i str. 62-68 så da må vi kanskje kjøpe litt ull.
 
Vi får Arve alt av andre familie medlemer. Men jeg har veldig lyst til p kjøpe nytt bil sete og ny vogn :) men ser mange selger mye fint på Finn.no noen som har erfaring med brukt vogn? :)
Man kan finne veldig fine vogner brukt. Jeg har kjøpt og solgt mange. Men vil anbefale deg å ikke få tilsendt i posten. Den jeg har nå så nesten helt ubrukt ut da jeg fikk den. Men understellet er såvidt merkbart skakt, det heller litt mot ene siden når man triller.
Så den har nok fått seg en trøkk i posten.
Kjøpte denne vogna på slutten av vognperioden, så det gjør ikke så mye.
Men da jeg var i perm trillet jeg 2-3 timer om dagen. Da vil man gjerne ha en perfekt vogn.
Det kan man likevel finne brukt, da mange har vogndilla og eier flere samtidig. Da er de ofte veldig lite og pent brukt.
 
Blir litt bekymret av alt kjøpehysteri. Viktigste er at babyen har det trygt og får masse kjærlighet!
Selvfølgelig trengs noe utstyr, der syntes jeg finn.no har det meste! Håper å kunne klare oss på under 22200, som er statens budsjett..
 
Last edited:
Første barnet vårt, så vi har ingenting. Får vogn av mamma, det har mine søsken også fått, ellers har det kommende barnet tre søskenbarn å arve fra, så vi tar det litt som vi får ting etterhvert og. Har feks allerede fått brystpumpe, ammepute, en hel bærepose med flasker, to gravidbelter som jeg kommer på i farten! :p

Blir også første oldebarn og barnebarn på hans side, så regner med vi får litt i gaver også :)
 
Begge er flotte vogner, har ikke lest at den er vanskelig å legge sammen. Så får nesten sjekke ut det før jeg evt skal kjøpe den! :p Men veit du om det går ann å ha sportsdelen forrover vendt? :)
Ja vet den kan snues :) Men kan kun legges i helt flat liggestilling i sportsdel når barnet er vendt fra deg. Det er også et minus for meg.
 
Blir litt bekymret av alt kjøpehysteri. Viktigste er at babyen har det trygt og får masse kjærlighet!
Selvfølgelig trengs noe utstyr, der syntes jeg finn.no har det meste! Håper å kunne klare oss på under 22200, som er statens budsjett..
Alle bor ikke steder der det finnes så og si noe som helst på finn. Vi kjenner ingen med barn i området her og det er ei lita bygd med 0 og niks her. Ingen familie å arve fra osv heller.

Derfor har vi kjøpt nesten alt nytt fordi jeg gjerne vil se tingene før jeg kjøper og da ikke orker å kjøre 1,5 time gjennom ørten bomringer for å kjøpe en billig jentepakke med klær feks. Ikke fordi jeg ikke tror min lille hadde tålt å bruke bodyer som hadde vært brukt noen få uker av noen andre. Så for oss handlet det ikke om kjøpehysteri selv om vi totalt brukte over 40.000kr. Vogn ble kjøpt på 50% rabatt av ny pris, ikke dyreste modellen og alt annet av store ting er også timet og kjøpt på typisk"en valgfri vare til 50%" på butikk og så ventet månedsvis på liknende tilbud til neste dyre ting kunne handles inn nettopp for å få tak i ting billigst mulig.

Så her handlet det hvertfall ikke om noe kjøpehysteri men om å få tak i de tingene vi trengte og følte vi ønsket for å lage livet som småbarnsforeldre best mulig for oss selv og da igjen for barnet.

Men visse ting kostet mye som babynest 700 kr, base og bilstol 3500 krbabycall 1400kr, brystpumpe 1400kr, bedside crib 2000kr som jeg aldri kunne vært foruten her på rommet for alles søvn, vogn 3500kr, tripptrapp 1000kr med newborn sett som var guuuull verdt, bæresele 1200kr, bæresele nr 2 1000krda hun ikke likte nr 1 osv osv..

bare her er det jo nevnt ting for til sammen over 12-16.000kr.. pengene går ufattelig fort da det er big business med babygreier. Så jeg hadde aaaldri klart å holdt meg til statens antatte 22.000kr. Barnet har et soveværelse som også er enkelt innredet med en seng, en søt lampe kjøpt på salg, et skap, en kommode og et par wallstickers og sistnevnte er eneste unødige som finnes på rommet. Ingen merke-knagger eller undøige nips-naps, men likevel kostet jammen de billige ikeamøblene mye tilsammen de og - og der er med ett statens budsjett overskredet for lengst og barnet har enda ikke fått medregnet seg hverken noen dyne, sengetøy, dunpose til å være ute ds hun er februarbarn i norge, ingen klær og mammaen har ingen ammeklær heller i følge regnestykket over.

Nå kan vi heldigvis bruke alt om igjen til nye barnet som kommer og slipper så og si noen utgifter. Men noe kjøpdhysteri føler jeg ikke vi har hatt selvom summen ble høy. Alle klær er av billigste 3 for 2 sort kjøpt på hm, og zalando osv for å presse ned prisene..
 
Last edited by a moderator:
Er ikke så mye vi trenger denne gangen, og det vi eventuelt vil ha får vi nok i gave. Har jo alt etter 2-åringen. :) Sist fikk vi vogn, bilstol og tripptrappstol, samt arvet alt vi trengte av klær i tillegg til en del leker og bilstolpose. :) Men forsvinner nok litt penger denne gangen også, da jeg har lyst til å sy og strikke en del til den lille. Også har jeg bæretøydilla, så der kan fort tusenlappene fly. :p
 
Er ikke så mye vi trenger denne gangen, og det vi eventuelt vil ha får vi nok i gave. Har jo alt etter 2-åringen. :) Sist fikk vi vogn, bilstol og tripptrappstol, samt arvet alt vi trengte av klær i tillegg til en del leker og bilstolpose. :) Men forsvinner nok litt penger denne gangen også, da jeg har lyst til å sy og strikke en del til den lille. Også har jeg bæretøydilla, så der kan fort tusenlappene fly. :p
Heldige dere da, som fikk så mye :)
 
Barnas hus har kundekveld to ganger i året. Vi kjøpte mye på tilbud der sist :) bruker å være en på våren og en på høsten ;) bilstoldager har de også.
KID og princess har ofte barnas dager hvor det er tilbud på dyner og sengetøy.
Meld dere inn i kundeklubber å få tilbudene på Mail :)
 
Har ikke noe budsjett. Men har behov for en seng(med tilbehør) til, en tripp trapp til, søskendel til vogna og vil gjerne ha godt bæretøy for her tror jeg det blir travelt :p
Tenker at vi kan ønske oss litt til jul!
Hadde vært et stort pluss å få vite kjønn før jul, så kan man ønske seg klær, sengetøy o.l :)
 
Vi kommer ikke til å kjøpe inn så mye. Bruker mye av det vi brukte til storesøster.
Kjøper sprinkelseng på finn, madrass på IKEA. Blir det jente har vi det meste, blir det en gutt må vi handlet litt klær å sånn.
 
Her har vi ingenting. To av svigersøstrene mine har mye som de vil sikkert prøve å gi oss, som jeg kan gjerne ta som barnehagevogn osv, men jeg ønsker å kjøpe alt nytt i og med at vi har planer om fler barn i fremtiden. Vogn får vi av svigers, så det er kjekt å spare inn de kronene. Ellers vil jeg kjøpe inn mye kjønnsnøytrale ting slik at vi kan bruke mye av det om igjen. :D
 
Skal etter planen bruke minst mulig.. men har svært lite utstyr igjen etter de to andre, så noe må det bli. Det eneste jeg ikke kommer til å kjøpe brukt, er bilstol..
 
Vi er heldige og får vogn i gave av svigers!
Tenker å kjøpe det meste andre av utstyr brukt. Har ikke noen å arve fra, men ser at det selges masse fint på Finn, som slettes ikke er ihjelbrukt. :)
Planen er hvertfall å finne ut akkurat hva som trengs den første måneden etter fødsel, også kjøpe utstyr etterhvert som behovet melder seg.
Setter nok opp budsjett etter jul over hva alt vil koste nytt, også forsøker vi å finne det som er mulig brukt!
 
Vi har jo ingenting, men jeg blir litt sjokka når jeg hører hvor mye det koster. Jeg har ikke kommet til det budsjettet enda, men skjønner jo at jeg trenger å begynne å se på det!

Gleder meg til å fortelle det til verden så jeg kan begynne å få tak i ting brukt på Finn og Facebook. Minst mulig skal kjøpes nytt! Ikke fordi vi ikke har råd, men jeg synes det er helt på styr å bruke så mye penger på ting som brukes i så kort tid. :nailbiting:

Jeg skjønner jo at jeg kommer å få meg en skikkelig realitycheck. :laughing014
 
Vi har jo ingenting, men jeg blir litt sjokka når jeg hører hvor mye det koster. Jeg har ikke kommet til det budsjettet enda, men skjønner jo at jeg trenger å begynne å se på det!

Gleder meg til å fortelle det til verden så jeg kan begynne å få tak i ting brukt på Finn og Facebook. Minst mulig skal kjøpes nytt! Ikke fordi vi ikke har råd, men jeg synes det er helt på styr å bruke så mye penger på ting som brukes i så kort tid. :nailbiting:

Jeg skjønner jo at jeg kommer å få meg en skikkelig realitycheck. :laughing014

Fornuftig! Jeg er litt sånn at siden det er første barnet vil jeg at ting skal være nytt og ordentlig (ikke at brukt ikke er ordentlig altså), men jeg kommer nok til å ty til Facebook og Finn etterhvert som kronene begynner å rulle ut av kontoen.. :hungry:
 
Back
Topp