Baby budsjettet

Mammaaaa91

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Hvor mye ser dere for dere å bruke på utstyr til babyen nå før fødsel?
Går dere for alt utstyr nytt? Eller blir noe arvet fra søsken?
 
Her blir alt arvet. Trenger litt klær hvis det blir gutt denne gangen.

Må kjøpe en ny tripptrapp og ny madrass til senga. Så da tror jeg budsjettet denne gangen er på ca 2500 kr. Det var det ikke sist, for å si det sånn :p
 
Nei hvor mye penger vi kommer til å bruke tør jeg ikke å tenke på :p
Vognen jeg ønsker meg koster 15.000 så blir det også en del klær,seng,dyneog pute og ammepute. Men vi har det meste fra før:)
 
Har en stygg mistanke om at det flyr ut en del tusenlapper her gitt.. Førstegangs. Får heldigvis arve litt ting og klær fra svigerinna mi. Ellers har jeg vugge fra jeg selv var liten som skal pusses opp og være her på stua eller på vårt soverom. Vurderer å kjøpe vogn og noen ting til brukt.
 
Nei hvor mye penger vi kommer til å bruke tør jeg ikke å tenke på :p
Vognen jeg ønsker meg koster 15.000 så blir det også en del klær,seng,dyneog pute og ammepute. Men vi har det meste fra før:)

Den jeg vil ha koster det samme, men den får jeg heldigvis i gave.
Jeg har solgt det meste etter mine, pga. jeg ikke skulle ha flere barn :p Men har hvertfall Tripp Trapp stol og noen små ting fortsatt :p
 
Selv om vi ikke skulle ha flere, har jeg ikke kommet så langt at jeg har solgt så mye enda
Må ha ny bil stol og seng. Om det blir gutt så må vi ha litt klær (eller så arver jeg nok endel fra søstern). Og litt småtteri bare
 
Den jeg vil ha koster det samme, men den får jeg heldigvis i gave.
Jeg har solgt det meste etter mine, pga. jeg ikke skulle ha flere barn :p Men har hvertfall Tripp Trapp stol og noen små ting fortsatt :p
Heldig! Fikk ny vogn for 10mnd siden, men må ha søskenvogn så får ikke brukt den stort.. Man sparer mye på å få vogn i gave! :p
 
Vi får Arve alt av andre familie medlemer. Men jeg har veldig lyst til p kjøpe nytt bil sete og ny vogn :) men ser mange selger mye fint på Finn.no noen som har erfaring med brukt vogn? :)
 
Denne gangen blir det bare enda en base til bilstolen + søskenvogn. Evt litt klær om det blir en gutt. Alt annet arves fra storesøster her :)

Jeg satt opp en oversikt sist der vi skrev opp aaaaaaalt vi kjøpte til lille ettersom vi handlet det inn. Alt fra ammepumpe, klær til hun, ammebh til meg, leker - ja ABSOLUTT alt som kun var babyrelatert/gravidrelatert - og vi brukte ganske nøyaktig 43.000 kr på. Glad vi slipper den utgiften denne gangen :)
 
Nei hvor mye penger vi kommer til å bruke tør jeg ikke å tenke på :p
Vognen jeg ønsker meg koster 15.000 så blir det også en del klær,seng,dyneog pute og ammepute. Men vi har det meste fra før:)
Den jeg vil ha koster det samme, men den får jeg heldigvis i gave.
Jeg har solgt det meste etter mine, pga. jeg ikke skulle ha flere barn :p Men har hvertfall Tripp Trapp stol og noen små ting fortsatt :p
Er det Bugaboo Donkey dere snakker om her eller? :p
 
Denne gangen blir det bare enda en base til bilstolen + søskenvogn. Evt litt klær om det blir en gutt. Alt annet arves fra storesøster her :)

Jeg satt opp en oversikt sist der vi skrev opp aaaaaaalt vi kjøpte til lille ettersom vi handlet det inn. Alt fra ammepumpe, klær til hun, ammebh til meg, leker - ja ABSOLUTT alt som kun var babyrelatert/gravidrelatert - og vi brukte ganske nøyaktig 43.000 kr på. Glad vi slipper den utgiften denne gangen :)
Sikkert noe sånn vi også brukte kan jeg tenke meg..

Vi trenger bilstol, seng og tripp trapp stol med newborn sete. 6000 kanskje. Pluss evt klær.
 
Kommer nok til å gå litt tusenlapper her. Første barnet, og ikke så mange å arve av i familien :) Men regner med å få litt i gave, og ønsker en del til jul
 
Blir ikke brukt så mye penger denne gangen har så og si alt som trengs men blir vel kjøpt litt dill og dall .
 
Har ingen å arve fra, så her blir det meste nytt! Vogna vi tenker på koster 12 000, og regner med det er mer vi trenger som koster litt...
 
Står mellom den og Emmaljunga dobbel viking selv.. Synes valget er ganske håpløst :p Synes bugabooen er kjeeempefin men alle testene jeg leser ser jeg at det er sykt tungvint sammenlegging på den.. Og det skremmer meg :p
Begge er flotte vogner, har ikke lest at den er vanskelig å legge sammen. Så får nesten sjekke ut det før jeg evt skal kjøpe den! :p Men veit du om det går ann å ha sportsdelen forrover vendt? :)
 
Blir endel arv. Ikke store utgifter på større utstyr siden vi har. Men må ha ny seng, og mer sengklær. Litt småting vil jeg ha nytt, bare for at det skal være en liten forskjell. Om det blir jente nå så vil jeg kjøpe litt jenteklær i tillegg.
Ca 4000kr
 
Back
Topp