Aphiphran og Phenergan

Martjee

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg lurer på en ting.. dere som har fått aphiphran og/eller phenergan mot kvalme før.. fungerte det fra første pille, eller tok det tid før dere kjente effekt? :-)

Tok vel ca 20 min fra første pille med Afipran. Men "vanlige" piller funket ikke på meg, stikkpiller funket mye bedre;) Og med bedre så mener jeg at det tok de verste toppene, jeg var nok ikke helt fri for kvalme:/

Æsj.. var ikke det jeg håpet på å høre ;-) er omtrent sengeliggende og hverken afipran eller phenergan ser ut til å virke... hmm...

Mannen drar på kurs i morgen til torsdag og jeg er alene hjemme med ei på 1.5 år.. what to do?

Sniker fra januar. Be om zofran, kjempe dyrt, men er de som funker på de fleste :) Kan ta noen dager før de får full effekt og kan være lurt å ta de i kombinasjon med andre :)

Sniker fra januar. Be om zofran, kjempe dyrt, men er de som funker på de fleste :) Kan ta noen dager før de får full effekt og kan være lurt å ta de i kombinasjon med andre :)

Sniker jeg også og anbefaler det samme. Er selv 24 uker på vei og bruker Zofran (siden uke 9), på det verste i kombinasjon med Postafen om morgenen. Postafen (alene), Afipran og Stemetil har vært som å ta fluor for min del. Zofran er også det de fleste havner på som blir innlagt på sykehuset for kvalmen. Er jo dessverre sinnsykt dyrt, ca. 370,- for en pakke som varer i 5 dager. Men absolutt verdt det.

Jeg fikk også anbefalt Zofran ettersom Afipran ikke hadde optimal effekt. Min lege ville dessverre ikke skrive ut denne, da den er beregnet på pasienter som gjennomgår kreftbehandling.

Jeg fikk også anbefalt Zofran ettersom Afipran ikke hadde optimal effekt. Min lege ville dessverre ikke skrive ut denne, da den er beregnet på pasienter som gjennomgår kreftbehandling.
Eg fikk forskrevet denne av lege/jordmor på kk :) Er helt trygt å bruke av gravide. Ja kreft pasienter får denne, de får den for kvalme de også :)

Eg fikk forskrevet denne av lege/jordmor på kk :) Er helt trygt å bruke av gravide. Ja kreft pasienter får denne, de får den for kvalme de også :)

Jaja, den er helt trygg for gravide, men enkelte leger(som min) mener at den bør forbeholdes de den i utgangspunktet var ment for, så ikke alle skriver den ut:) :)

Takk for gode tips..ringte legen og fikk time på onsdag! I går gikk mini bort til do og lagde spylyder.. hehe.. klarer vi å holde dette hemmelig til det bikker 12 uker blir jeg imponert :-P

Hehe.. er jo litt tragikomisk da! Om ikke annet ;-)
De første gangene ble han bekymra, så gikk det over til å skrattle, så til å stryke meg på ryggen og nå går det i mamma py (spy) og driver å brekker seg :) Han er bare 21mnd, men forstår veldig mye :) Heldigvis bare ca 11 uker til termin her :)

Back
Topp