****PORSGRUNN****

i morgen skal jeg begynne på Eggløser testen... gleder meg men er litt nervøs dag dette blir første gang jeg skal sette inn et fryst egg.

Hei jenter! :greet025

Da fikk jeg akkurat beskjed fra Porsgrunn om at søknaden er registrert hos dem og er til vurdering hos legen!!! :angel8:smiley-bounce022:excited001:dance018:dance008:gen053:gen014 Huuuuff, ble såååå lettet og glad! :happy093 Neste uke sender de ut brevet. :Heartred Går ikke an å beskrive hvor nervøs jeg var de siste dagene... :smiley-ashamed008 Det var så mye krøll med søknaden som ble sendt først for over 2 uker siden, som ikke nådde fram og måtte sendes på nytt (det er det gynekologen sier i hvert fall... :confused004). Man prøver å være tålmodig, men det virkelig går ikke... :smiley-ashamed004:smiley-ashamed005 Men nå kan vi puste ut! :happy119
I dag har jeg en time på sykehuset der jeg bor. Ble henvist til utredning først i april, så fikk jeg time i oktober... Slik er ventetider på en vanlig GU ved sykehuset jeg hører til! :shifty: Tar den timen for å sjekke om alt er i orden (får sikkert UL). Så får vi se.

Hei jenter! :greet025

Da fikk jeg akkurat beskjed fra Porsgrunn om at søknaden er registrert hos dem og er til vurdering hos legen!!! :angel8:smiley-bounce022:excited001:dance018:dance008:gen053:gen014 Huuuuff, ble såååå lettet og glad! :happy093 Neste uke sender de ut brevet. :Heartred Går ikke an å beskrive hvor nervøs jeg var de siste dagene... :smiley-ashamed008 Det var så mye krøll med søknaden som ble sendt først for over 2 uker siden, som ikke nådde fram og måtte sendes på nytt (det er det gynekologen sier i hvert fall... :confused004). Man prøver å være tålmodig, men det virkelig går ikke... :smiley-ashamed004:smiley-ashamed005 Men nå kan vi puste ut! :happy119
I dag har jeg en time på sykehuset der jeg bor. Ble henvist til utredning først i april, så fikk jeg time i oktober... Slik er ventetider på en vanlig GU ved sykehuset jeg hører til! :shifty: Tar den timen for å sjekke om alt er i orden (får sikkert UL). Så får vi se.

Å, så bra, endelig :smiley-bounce012 Og lykke til på GU :-)

Hei alle.

Da gikk gårsdagens GU+UL bra. Var dag 11 i går, og det så ut som at EL er rundt hjørnet. Er ikke noe særlig prøving på oss nå, men skader ikke å være aktive... :happy: Siden vi er i køen til Porsgrunn nå, så er det ikke noe mer hun på sykehuset mitt kunne tilby meg. Hun ville nemlig henvise oss til Porsgrunn. ;) Nå er det spennende å vente på brevet og se når vi får konsultasjon der... :smiley-angelic001:excited001
Om to uker er det ett år siden vi begynte runde nummer to. To år til sammen da...

Hei alle.

Da gikk gårsdagens GU+UL bra. Var dag 11 i går, og det så ut som at EL er rundt hjørnet. Er ikke noe særlig prøving på oss nå, men skader ikke å være aktive... :happy: Siden vi er i køen til Porsgrunn nå, så er det ikke noe mer hun på sykehuset mitt kunne tilby meg. Hun ville nemlig henvise oss til Porsgrunn. ;) Nå er det spennende å vente på brevet og se når vi får konsultasjon der... :smiley-angelic001:excited001
Om to uker er det ett år siden vi begynte runde nummer to. To år til sammen da...
Runde 2?

Har noen av dere hørt om metoden IMSI? Den er visst ny og jeg googla en del, men finner lite info og bare på engelsk/tysk omtrent. :confused005 Metoden går på at man kan plukke ut de beste svømmerne gjennom å bruke et mikroskop som forstørrer dem 6000 ganger istedenfor 400 som det er ved ICSI (litt krøllete beskrevet, men håper dere forstår ;-)). Litt mer under lenken: https://www.eugin.co.uk/fertility-treatments/ivf/imsi/
Lurer på om dere vet om metoden brukes i Norge? :confused004

Nei... Hva går det ut på?

Det er visst noe "nytt" utstyr de bruker for å kunne få greie på hvilke egg som er best rustet til å sette tilbake. Maskinen tar bilder hvert 5. minutt, eller noe, for å se utviklingen av eggene hele veien. En slags timelapse greie. Når man er med i studien vil eggene havne i en av to grupper hvorav den ene er dette eeva utstyret og den andre er " standardmåten". Man får ikke vite hvilken det er. Altså, studien påvirker verken egg, befruktning eller den som er med i studien på noen som helst måte. Man er vel bare med for å hjelpe teknologien et skritt videre. Jeg er så dårlig til å forklare, og det er ikke sikkert at dette jeg skriver her stemmer heeeelt. Men noe sånn har jeg oppfattet det:p

Må en ta alle ultralydene i Porsgrunn også? Eller samarbeider de med andre så en slipper å reise så langt hver gang.

Må en ta alle ultralydene i Porsgrunn også? Eller samarbeider de med andre så en slipper å reise så langt hver gang.

De samarbeider. Jeg tar kontroller hos fertilitetssenteret. Du må be de spesielt om kontroller andre steder da.

Back
Topp